ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
מיקרוסופט שולחת את גוגל לחפש חברים 
 
 
מערכת חיים ברשת

הנתיב של מיקרוסופט בדרך לכונן את אימפריית החלונות שלה, עשוי להוביל אותה להתנגשות חזיתי בגוגל. מיקרוסופט מגלה עניין בתחום החיפוש, גוגל צריכה לגלות עניין בחדרים אטומים

 
 
 
 
 
 
 
 
 
מישהו הזמין פה פינוי לגוגל?
 מישהו הזמין פה פינוי לגוגל?   
מיקרוסופט שיגרה החודש בשקט בשקט, בלי שום שאגות יחצ"נות, תוכנת חיפוש חדשה העונה לשם MSNbot, אשר סורקת את הרשת כדי לבנות אינדקס של קישורי HTML ומסמכים. המערכת החדשה (בפיתוח פנימי של מיקרוסופט) מבצעת פעולות רובוטיות, שעד כה בוצעו ע"י אינקטומי וחברות אחרות, עלולה להוות איום רציני לגוגל, באם תצליח מיקרוסופט לעמוד בהבטחותיה ליצור תוכנה שתהווה את אבן הפינה לאסטרטגיות השיווק שלה.

במאמר המופיע ב-ZDnet מועלית ההשערה כי MSNbot הוא הצעד הראשון בתוכנית רב-שנתית של מיקרוסופט לבנות טכנולוגיית חיפוש חדשה שתגשר בין המשתמשים הביתיים של מוצרי מיקרוסופט לבין לקוחותיה העסקיים. קברניטי החברה מקווים שהתוכנית תוכל להוות את הטכנולוגיה שתוכל לקשור אתרים ויישומים אינטרנטיים עם מערכת ההפעלה חלונות.

אם יעלה בידה של מיקרוסופט לפתח טכנולוגיה שכזו, היא תחבר בעזרתה את פורטל MSN למערכת ההפעלה הבאה שלה, שזכתה לכינוי לונגהורן, דבר שאמור לאפשר חיפוש קל של אי-מיילים, דפי עבודה ומסמכים על גבי המחשב האישי, רשתות משותפות והאינטרנט כולו. התוצאה יכולה להיות טכנולוגיית חיפוש חזקה שבהחלט יכולה לערער על מעמדו של גוגל כמנוע החיפוש המוביל.

מיקרוסופט בעצם מבינה עתה שהיא הזניחה את תחום החיפושים ברשת לגורמים אחרים, וכמו תמיד (ע"ע נטסקייפ) כשהיא מבחינה שמישהו אחר עושה חיל (וגם דולרים לא מעטים) בתחום מסוים שעד כה היא לא גילתה בו עניין מיוחד, היא מייד מתפנה לברר את העניין. ואם אין ביכולתה לקנות את המתחרים, היא בהחלט תעשה הכל כדי למוטט את הקרקע מתחת לרגליהם.
 
 
אולם הפעם מיקרוסופט לא מנסה פשוט למקם עצמה כעוד מתחרה בטריטוריה של גוגל רק בגלל שהיא לא העריכה נכון את גודל השוק. החברה חותרת לכיוון בו בחרה בלי שום קשר לגוגל, כיוון שהיא מצפה כי תחום החיפוש יהפוך לציר מרכזי בעסקים שלה.

מה שלא מפריע לה, גם הפעם בשוק החיפוש, להשתמש בטקטיקות ישנות בהן נקטה בעבר נגד מתחרים. כאשר הצעד המשמעותי הוא שילוב הטכנולוגיה ברבים מבין מוצריה ושירותיה. החברה תוכל, למשל, לשבץ את תכונות החיפוש והמיפוי ישירות למסמכי וורד או לדפי אינטרנט שנבנו בעזרת כלי הפיתוח של חלונות.

המטרה הסופית היא לשמור את הלקוח היטב בתוך גבולות היקום של מיקרוסופט.לבנות דרישה באמצעות תכונות פופולריות כמו חיפוש, ולעקוף בעצם את הצורך בקבלת שירותים מגורמים מתחרים. אסטרטגיה זו אמורה לתת לצרכנים עידוד לרכוש ת חלונות ולהשתמש בשירותים של מיקרוסופט, ולקחת רוחים שעד כה הגיעו לגוגל עבור תוצאות החיפוש.

גוגל מצידה, עשויה להתבקש להגיע להחלטות קריטיות על מנת להמנע מגורל דומה שחוו קורבנות מיקרוסופט בעבר, אשר נדחקו אל מחוץ לליבת העסקים שלהם אל מחוזות רחוקים. לחץ שיווקי מצד מיקרוסופט דחק את יצרני הדפדפן נטסקייפ אל מחוץ לזירה, ואת RealNetworks מכתיבת נגני מדיה למתן שירותי תוכן למנויים.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by