ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
המודיעין הסלולרי שמנסים להסתיר מכם 
 
 
אורן הוברמן

החברות הסלולריות מספקות שירותי מודיעין מקבילים וזולים ל-144 אבל לא רוצות שתדעו מזה; אנחנו נגלה לכם איך

 
 
 
 
 
 
 
 
 
הסעיף העוסק במודיעין הנמצא בכל אחד מהרישיונות
 הסעיף העוסק במודיעין הנמצא בכל אחד מהרישיונות    
לשלוש המפעילות הסלולריות הגדולות – סלקום, אורנג' ופלאפון, יש שירות חדש. הוא נוח, שימושי ויעיל, ויותר מזה - אחרי שמכירים אותו קשה להסתדר בלעדיו כמעט כפי שהיה קשה להסתדר ללא שירות ה-144 של בזק. לרוע מזלכם, ולמרבה ההפתעה – החברות לא ממש יוצאות מגדרן כדי לספר לכם עליו, ויותר מכך, נדמה כי הן אפילו מעדיפות שלא תדעו עליו כלל.

מדובר בשירות מודיעין טלפוני בחינם, שכל חברה מחוייבת לספק מתוקף היותה מפעילה סלולרית בישראל. המשמעות: בזכות הוראה חדשה של משרד התקשורת, כל מה שאתה צריכים לעשות בכדי למצוא את המספר הנייד של לקוח אורנג' למשל, הוא להתקשר למרכז השירות המיוחד של החברה ולהגיד את שמו המלא והישוב בו הוא מתגורר. אם הוא אינו חסוי, תקבלו את המספר בתוך שניות וללא תשלום. נשמע מצויין הא? אז איך זה שאתם לא מכירים את זה?!

סיבה טובה אחת היא בשל העובדה שהחברות דואגות להחביא את השירות המצוין הזה טוב-טוב מתחת לשטיח, ובאופן שגורם גם לדרך בה הן מחביאות את האנטנות שלהם להחוויר.
 

למה להן להסתיר את זה בכלל?

 
ההוראה החדשה הדורשת מהחברות הסלולריות לספק שירות מודיעין נכנסה לתוקף בתחילת מרץ השנה. על פי הדרישה, מחוייבות החברות לספק שירות מודיעין טלפוני של לקוחותיהם בחינם, או כאלטרנטיבה, להוציא ספר טלפונים אחת לשנה הכולל את כל שמות הלקוחות ומספריהם.

מבחינה כלכלית, מדובר בהפסד בטוח עבור החברות הסלולריות. את השירות הן מחוייבות לספק בחינם, הוא דורש מהן להקים מחלקה מיוחדת, להכשיר כח-אדם שיספק את השירותים ולשלם להן, ובנוסף, גם לספוג את מחיר השיחות הנכנסות. גם ספר הטלפונים הוא מכה לא קטנה: כדי שיהווה האלטרנטיבה לשירות הטלפוני החברות מחוייבות להוציא מהדורה מעודכנת אחת לשנה ולדאוג להפצתה.

מבחינתנו, מדובר ביוזמה מבורכת של משרד התקשורת, שרצה בסך הכל לפתור את בעיית מאות-אלפי המספרים הסלולרים שאינם מתועדים בשום מקום ואין דרך כמעט לאתרם. אם עד כה הייתם רוצים לאתר מספר סלולרי, נאלצתם לפנות ל-144 של בזק, להתפלל כי המספר הגיע לשם ובנוסף גם לשלם ביוקר על כך. במקום שהחברות יקדמו את הפרוייקט החדש כשירות מוסף ומצויין ללקוחותיהם היקרים, התבאסו החברות עד כלות-נשמתם מהנטל החדש, ועשו ככל שביכולתן להמעיט את השימוש בו: אף מודעת פרסום בנושא, גם לא הערת שוליים בכתב קטנטן. השירות אינו מוזכר אפילו בהודעות החברה בזמן המתנה על הקו של שירות הלקוחות, מקום שבו דואגות החברות לפרסם את השירותים הביזאריים ביותר שלהן, דוגמת בדיחות-באסאמס. שימו לב, ככה נראית התעלמות מוחלטת ומכוונת לגמרי. ככה זה שלא משתלם להן.
 

מה החברות שלכם עושות בשבילכם?

שירות המודיעין של סלקום, שאמור להיות נגיש בחינם, משתמש במספר בזק רגיל. המשמעות: כל עוד אתם אינכם לקוחות סלקום השיחה תעלה לכם כסף. כששאלנו את המוקדנית למחיר השיחה הודיעה בנחרצות "זאת שיחת חינם", דבר שאינו נכון עבור יותר משני שליש מהציבור. כששאלנו בסלקום מדוע הם אינם מפרסמים את השירות סירבו בחברה לענות אך הסבירו בעניין התשלום כי "השירות צריך להיות ללא תשלום והוא באמת ללא תשלום. 144 של בזק גובים תשלום על מתן המספרים, סלקום לא, והיא גם לא רואה מהשירות שקל. כמו שמשרד התקשורת דורש – אנחנו מספקים את השירות בחינם והעלות למשתמשי בזק והמפעילות האחרות הוא עבור שיחת בזק בלבד". בנוסף, מסרה הדוברת כי "השירות מסופק על ידי מוקד ייעודי שהוקם לטובת הנושא באגף שירות לקוחות ...", "המידע מועבר במקביל ל- 144 כפי שהיה נהוג מאז ומתמיד".

גם בפלאפון מיהרה נציגת שירות הלקוחות להכריז כי מדובר ב-"שיחת חינם", דבר שאינו נכון. כשאמרנו לנציגה כי "לא ייתכן שקו רגיל יהיה שיחת חינם" אמרה כי "התבלבלה, ואכן מדובר בעלות של שיחה רגילה". לפלאפון, שאין להם אפילו מחלקה מיוחדת לעניין, השירות משתלב עם קו-שירות הלקוחות הרגיל. בתגובה לפנייתנו מסרה דוברת החברה כי "על פי משרד התקשורת המפעילות צריכות לפרסם את מספרי המנויים בספר טלפונים או בשירות מודיעין טלפוני. פלאפון עומדת בכללי הרישיון מפני שמופיעה בספרים האזוריים של דפי זהב, ובנוסף מפעילה שירות לקוחות, שגם מספק מודיעין ללקוחות פלאפון בחינם ולכלל הציבור בשיחה פנים ארצית רגילה", בנוסף, העידה הדוברת כי "בתקופה הקרובה מתכוונת פלאפון להציע את השירות באמצעות מספר חינם 1-800".

נציגת אורנג', שהייתה אדיבה באופן יוצא מן הרגיל, פירטה בפנינו כי מדובר במספר חינם, והודתה שגם היא מתפלאת מדוע השירות אינו מפורסם בכלי התקשורת: "הרבה שואלים מדוע אנחנו לא מפרסמים את השירות, אני לא תמיד יודעת מה לענות", לדבריה. דוברת אורנג' הגיבה לשאלותינו ב"אין תגובה".

מנהל אגף פיקוח-בזק במשרד התקשורת, חיים חביב, האחראי גם על תחום הרישיונות ואכיפתם אמר בתגובה לפניית חיים ברשת כי "האגף בודק את הסוגיה, מודע לבעיות שהוזכרו, העביר את תגובתו למפעילים ויפעל בהתאם", לדבריו.
 
 

אז איך משיגים את השירות?

בסלקום: מתקשרים למרכז השירות בטלפון 08-6299886 (או – 9886* בחינם ללקוחות סלקום), ומבקשים לברר מספר סלולרי של לקוח. אם תתקשרו מבזק, השיחה תעלה לכם כשיחה פנים-ארצית רגילה. ממכשיר סלולרי שאינו סלקום, תחוייבו כמובן בזמן אוויר.

באורנג': מתקשרים לשירות המודיעין של החברה בטלפון 1-800-055666, נותנים שם מלא וישוב ומקבלים את המספר הסלולרי. אם תתקשרו מטלפון בזק לא תחוייבו כלל, ממכשירים סלולרים שאינם אורנג' תחוייבו בזמן אוויר מופחת (מה שמוכיח שגם חינם הוא מושג יחסי).

בפלאפון: מתקשרים למרכז שירות הלקוחות של החברה בטלפון 03-5727766 (או 166* בחינם ללקוחות פלאפון) ומבקשים לברר מספר טלפון סלולרי של לקוח. כמו בסלקום, אם תתקשרו מבזק תחוייבו במחיר של שיחה רגילה. ממפעיל אחר, תחוייבו בזמן אוויר.

לאלו שמאבדים מספרים סלולרים לעיתים קרובות מדי, או נאלצים למצוא מספרים סלולרים בתכיפות, מומלץ לרשום את המספרים, אפילו בזיכרון המכשיר שלכם. לא תאמינו עד כמה זה יכול להיות שימושי, ויותר מכך, לא תאמינו עד כמה קל לחברות להסתיר כשלא משתלם להן.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by