ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
מה רוצה תפוח רקוב מחתול מת? 
 
 הבא בתור הוא Mule?   
 
מערכת חיים ברשת

סטיב ג'ובס מבסוט מהצלחת חנות ה-iTunes לשוק המקינטוש והוא מגלה עתה עניין ברכישת רוקסיו ונאפסטר על מנת שיוכל להשתמש בהן כדי לפתוח כמה באסטות גם לחלונות

 
 
 
 
 
 
 
 
 
הרוקרים של אפל יתנו לכם בראש
 הרוקרים של אפל יתנו לכם בראש   
עולם המק כמרקחה, וזאת לאור שמועות (שמקורן די מהימן) המסתובבות לאחרונה באתר LoopRumors אשר לפיהן מתכננת חברת אפל לרכוש את נאפסטר. טוב, לא בדיוק את נאפסטר, אבל את רוקסיו, חברת התוכנה המתמחה בצריבת תקליטורים, אשר רכשה לאחרונה את נכסי נאפסטר המנוחה תמורת 5 מיליון דולר, לאחר שזו הכריזה על פשיטת רגל בקיץ שעבר.

רוקסיו היא גם הבעלים של שירות הורדת המוזיקה בתשלום PressPlay, אשר שוגר במקור על ידי תאגידי המוזיקה סוני ויוניברסל בשנת 2001. דיווח של הרג'יסטר.

זה לא כל כך מסובך לראות מה העניין שמגלה אפל ברוקסיו. סל המוצרים של רוקסיו לשוק של אפל הוא די מצומצם, אולם מכיל את Toast, שהיה כלי הצריבה המוביל למק עד שאפל עצמה הוציאה לשוק את iTunes וכללה את יכולת הצריבה בתוך מערכת ההפעלה של המק. אולם בקרב משתמשים מתקדמים עדיין נחשבת האופציה של רוקסיו כעדיפה.

אולם האינטרס היותר גדול שמגלה אפל ברוקסיו הוא דווקא במה שיש לחברה להציע בשוק החלונאי, סל מוצרים הכולל את Toast, תוכנת עריכת וידאו ותוכנה לעריכת צילום דיגיטלי. אפל רכשה את תוכנת MP3 JukeBox מחברת Casady & Greene, שיפצה קצת את ממשק המשתמש וקראה לה iTunes. מה שבהחלט היא יכולה לעשות עם ה-Photoshuite של רוקסיו (iPhoto לחלונות) ו-Videowave (שמן הסתם תקרא iMovie לחלונות).

עתה כשאפל מתכננת הסתערות על השוק עם חבילת ה-iLife (ע"ע iTunes, iPhoto, iMovie ו-iDVD) זה בהחלט אפשרי שהחברה מאמינה כי היא יכולה לעשות יותר כסף ממכירת התוכנות מאשר בהפצתן בחינם כדי לעודד אנשים לעבור למק. החברה בהחלט צריכה לשווק את iTunes גם לשוק החלונאי, כדי להרחיב את זמינות חנות המוזיקה שלה. ואם כבר להרחיב את זמינות מוצריה לחלונות, למה לא את כל חבילת התוכנות של iLife?

ואכן iLife לחלונות עשויה להתברר כצעד טקטי נבון במיוחד. דרך מצויינת לעשות כסף ממשתמשי חלונות שרוב הסיכויים שלעולם לא יעברו למק, ותוך כדי כך לבסס את המותג של אפל הרבה מעבר לבסיס המשתמשים הקבוע שלו.
 
 
אך בואו נשוב לרגע לעסקי המוזיקה בתשלום. רוקסיו אשר רכשה את הגוויה של נאפסטר מעוניינת לשנות את השם של PressPlay לנאפסטר. הצעד שאמנם יעצבן בוודאי את כל וותיקי ה-P2P, עשוי להביא ל-PressPlay את חשיפת הקהל אליה היא כה מייחלת. רוקסיו אמרה כבר כי היא לא מצפה ש-PressPlay תניב רווחים כלשהם עד שהיא תאומץ על ידי הציבור. ורוקסיו מהמרת על כך שהמותג נאפסטר הוא בדיוק מה שיגרום לזה לקרות.

ובהחלט יכול להיות שאפל גם היא רואה כך את הדברים, ורכישת רוקסיו היא יותר לשם מניעת איום לחנות המוזיקה שלה (שכבר מכרה למעלה משלושה וחצי מיליון שירים) מאשר בתפיסת בעלות על השם נאפסטר. קשה לדמיין את אפל משתמשת במותג נאפסטר, הן לאור העובדה שיש לה מותג חזק משל עצמה, אך בעיקר כי קשה להאמין שהיא תרצה להרגיז את כל החברים החדשים שלה מתעשיית המוזיקה, אלה שלמענם היא כבר סירסה את יכולות שיתוף הקבצים של iTunes.

ועוד נקודה חשובה לא פחות: רכישת PressPlay\Napster יכולה לספק לאפל תשתית לקוחות קיימת עבור חנות המוזיקה המקוונת לחלונות, דבר ששווה לא מעט כסף בפני עצמו.

בנוסף למקור הבכיר, מצביע אתר LoopRumors גם על הפעילות הערה של מניות שתי החברות, אפל ורוקסיו, הנסחרות בימים האחרונים בנפחים גבוהים למדי, ולאור העובדה ששתי המניות אף ראו עליות שערים נאות יחסית.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by