ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
למה אתם מתעקשים לבזבז כסף? 
 
 
גילי סופר

במקום לבזבז את הכסף על שיחות טלפון, אתם יכולים לקנות מצלמה ומיקרופון וגם לראות את מי שאתם מדברים איתו

 
 
 
 
 
 
 
 
 
כותב לנו אמיר פלקס:

"אני מניח שאני אחד מני רבים, גם אני נפגעתי מפלונטר.

קניתי מספר רכיבים בפלונטר לפני כשנתיים ביניהם דיסק קשיח. הדיסק הקשיח התקלקל וכעת אין לי אפשרות להחליף אותו.

פלונטר לא קיימים, והיבואן (חברת techvision) "לא מתעסק עם לקוחות קצה" כהגדרתה של דליה מנהלת שירות הלקוחות.

היבואן לא מוכן לשמוע עלי, פלונטר נעלמו וברשות להגנת הצרכן אומרים לי שאין מה לעשות. היבואן לא חייב לספק לי אחריות למוצר היות ולא קניתי ישירות ממנו.

אנא אני בא??"

בעניין זה יש שתי בשורות: האחת טובה והאחת רעה: הבשורה הרעה היא שאכן יכול לקרות שקונים מוצר מחברה מסוימת, שמפסיקה להתקיים, ואז אין יותר אבא ואמא למוצר שלכם. זו בדוק הסיבה שרוב האנשים מוכנים לשלם קצת יותר ובלבד שיקנו בחברה מוכרת, שהם לא חוששים שהולכת להיעלם מהמפה אחרי זמן קצר. זו גם הסיבה שנורא חשוב, למרות המהירות של יכולת הקנייה ברשת, לברר בדיוק מי מוכר את המוצר, ומי מספק את האחריות (אם בכלל).

הבשורה הטובה היא שפלונטר עצמה לא גוועה סופית. ביום ראשון הקרוב, כך מבטיח הבעלים יריב נחשון, תיפתח חנות המחשבים המקוונת מחדש, לאחר חודשים ארוכים שהייתה סגורה. למרות שחלו שינויים (שעדיין לוטים בערפל) באשר למבנה המשפטי של החברה, מבטיח נחשון כי יטפל בלקוחותיו מן העבר. "בשורה התחתונה אנחנו מעוניינים בלקוחות האלו", אומר נחשון. בל נשכח שלקוחות אלו הם חלק עיקרי מהנדוניה שהביא נחשון למשקיעים בחנות שנקלעה לקשיים.

למרות שאפשר להניח שפלקס כבר קנה דיסק קשיח חדש, אנחנו מקווים שבפלונטר לא רק יבטיחו לעשות כמיטב יכולתם לדאוג ללקוחות העבר, אלא גם יצליחו לעשות זאת.
 

מיקרופון

 
בדרך כלל אני נמנע מלהמליץ על קניית מוצר זה או אחר. מעבר לביקורת על תרבות הצריכה המטורפת שאנחנו חיים בה ככלל, זכותו של כל אחד לבחור על מה הוא מעדיף להוציא את הכסף שלו. הפעם אחרוג ממנהגי, ואני מציע לכל מי שעוד לא עשה את זה לדאוג לעצמו למיקרופון. זול, משתלם, ומקדם את החיים של כולנו ברשת. אני מפגר שנות דור, אני יודע. ברור שהלהיט האמיתי הוא מצלמות הרשת. ובכל זאת, המלצה חמה לכל מי שעוד אין אחד – מיקרופון.

מיקרופון זה הדבר הזה שכולם קוראים לו רמקול, שמדברים לתוכו. לפני ימים אחדים צץ לי פתאום במסנג'ר חבר מאוסטרליה שלא שמעתי ממנו חודשים ארוכים. אחרי שני מה העניינימים, הוא שואל "יש לך מיקרופון?". נפל לי האסימון.

היה די מביך להודות שעדיין לא. אני מודה שגם הופתעתי לראות שיש מיקרופונים שמחירם נמוך מ-20 שקל. ומאז אני שובר את הראש, איך זה שאף אחד לא מדבר על שיחות ברשת? למה לא מתפתח המנהג לדבר באינטרנט?

זה נורא מוזר. הטכנולוגיה מונחת לכולנו ממש מתחת לאף, לא פעם בחינם, ואנחנו לא משתמשים בה. כמיליון גולשים בפס רחב בישראל, ועדיין כאשר אנחנו רוצים להחליף מילה או שתיים עם מישהו בדיבור, רובנו מורידים את הידיים מהמקלדת או העכבר, מרימים את השפופרת ומחייגים, בתשלום. כל זה בזמן שכבר כמה שנים מתנהלות מהארץ שיחות וידאו ברשת, גם בבתים פרטיים. ועדיין, משהו עוצר איכשהו את התפתחותן של השיחות האינטרנטיות. והמשהו הזה הוא ככל הנראה המיקרופון שחסר להרבה יותר מדי אנשים לצד המסך.

את האשמה לכך נוהגים לגלגל על פי רוב לפתחה של הרגולציה על מבנה שוק התקשורת. אך האמת היא שמי שאשם הם אנחנו, הגולשים, שלא מתחילים להשתמש בכלים שנותן לנו הזמן החדש. נכון, זה מצריך קצת זמן להכיר את תחום הטלפוניה ברשת, ובסופו של דבר אי אפשר להתקין על מחשב אחד את כל תוכנות המסרים המידיים שמאפשרות שיחה, אבל הגיע הזמן להתחיל לתת את הדעת קצת יותר על הרשת כמקום שעובר בו הקול. ובשביל זה דבר ראשון צריך מיקרופון.

מכיוון שעל פי רוב כבר מצוידים המחשבים האישיים ברמקולים, מיקרופון הוא הכלי הבסיסי על מנת להתחיל ולנהל באינטרנט לפחות חלק משיחותינו. נכון שאנחנו רגילים לדבר בטלפון בסלון ובמטבח ובחדר השינה ובחצר, ומאז נכנס הסלולר לחיינו, רובנו בכלל רגילים לדבר עם אנשים שנמצאים בצדם השני של העיר או העולם במקביל לכל פעולה כמעט, כאלו היו לצדנו. ומה? עכשיו ניתקע ליד המחשב בשביל לשאול את דודה שרה מה שלומה? אז מה פתאום מיקרופון כשברור שבסופו של דבר גם את השיחות שננהל דרך המחשב האישי נתרגל לעשות עם מערכת הראש האלחוטית המצחיקות האלה. ואני בשלי – קודם כל מיקרופון.

כי העניין הוא בראש ובראשונה להיות בעלי היכולת הבסיסית לדבר באינטרנט, והמיקרופון הוא המפתח לכך. איך מניעים את זה – זה אחר כך, וכך גם עד כמה מסובך לנהוג, ואיך למצוא את הדרך, ולאן בכלל. כי איך ומה ואילו תוכנות, ומה מורידים מאיפה, ואיפה זול ואיפה יקר, זה הכל לא חשוב, ועניין לפרשנות, ותלוי בצרכים הספציפיים של כל משתמש, ומשתנה עם הזמן. מה שאולי כן חשוב הוא לומר שיש הרבה מאוד דרכים לנהל "שיחת טלפון" עם גולשים אחרים, כאן ועכשיו – ובחינם. שמעו, זה מהדברים שעד שלא עושים לא מבינים. זה לא להאמין כמה שחיסכון של 22 אגורות יכול להרחיב את הלב. שיחה מקומית חינם, ממש אמריקה.

גם לזה נקדיש פעם פרק, אבל שווה לציין שלא הכל חינם, ושישנן גם לא מעט חברות בעולם ששולחות את ידן בחיבור שבין האינטרנט לרשתות הטלפון, למשל זאת, ואפילו בעברית. כך שגם אפשר לדבר מהאינטרנט לטלפון. אבל העניין הוא לא איך 'מצלצלים', איך יוצרים את הקשר עם הצד השני, וגם לא איך הצד השני ייצור קשר אתכם, מתי ואיך.

אם יש סיבה אחת באמת טובה לשים מיקרופון ליד המחשב זו הפרסומת. ככה, שיהיה לכם מול הפרצוף כל הזמן, כמו הפרסומות ברכבת התחתית, ובמגרשי הספורט, ובעמוד האינטרנט הקרוב. הפירסומת של המיקרופון שכל הזמן מזכיר לכם, מטפטף לתוך המוח 'חסכו, דברו באינטרנט', תמונה שתהיה בראש כל פעם שמרימים את השפופרת, ובכל פעם שלוחצים בסלולרי send. הצלצול כבר יגיע.

נפגעתם? דפקו אתכם? ראיתם מזימה שמתרחשת ברשת? יש לכם סיפור מרגיז לחלוק? כתבו לעגלה החשמלית ונשתדל לעזור.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by