ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
משחקי מחשב, זה טוב לבריאות 
 
 התעללות בגופות זה טוב לריכוז   
 
מערכת חיים ברשת

אחרי שנים שהאשימו אותם במיזנטרופיה ואנטיפאטיות מתקדמת, יכולים הגיימרים לנשום לרווחה: מדענים טוענים כי משחקי המחשב יעשו לכם טוב

 
 
 
 
 
 
 
 
 
טבח חפים מפשע יעזור לראיה המרחבית שלכם
 טבח חפים מפשע יעזור לראיה המרחבית שלכם   
לאחר שנים שמאשימים את משחקי המחשב בנזקים בלתי הפיכים לבריאות הפיזית והנפשית של הנפשות הרכות המשחקות בהם, הנה משהו שיעשה לגיימרים המושבעים את היום: מדענים אמריקאיים מצאו כי לשחקן הממוצע של משחקי המחשב מז'אנר ה"תירה-בכולם-עד-שיצא-לך-המיץ-מרה-מהאוזניים" (דוגמת Half-Life, Doom וכיו"ב), יש כישורים ויזואליים גבוהים בהרבה מלשאר האוכלוסייה.

החוקרים הראו כי השחקנים היו ממש טובים באיתור פרטים קטנים בליבן של סצנות עמוסות ומבלבלות, וכי באופן כללי יש להם יכולת להתמודד עם יותר הסחות דעת מהממוצע (כנראה בשל שנים של ניסיון של משחק נמרץ תוך התעלמות מוחלטת היקום שמסביב). דווח של ה-BBC.

שני המדענים מצאו כי גם זמן קצר המוקדש למשחקי מחשב יכול לשפר את הכישורים החזותים של כל אחד ואחת.

החוקרת דפנה בבלייר ועוזר המחקר שלה שון גרין, מהמרכז לחקר הראייה באוניברסיטת רוצ'סטר במדינת ניו יורק, עימתו גיימרים נלהבים מול קבוצה של אנשים שמעולם לא שיחקו בסדרה של מבחנים פסיכולוגיים הבודקים שורה של מיומנויות ויזואליות בסיסיות. המבחנים תבעו כי הנבדקים יתאימו צורות המופיעות בסדרה של עיגולים לבין תמונות שהופיעו על צד המסך.

הגיימרים היו טובים בהרבה בביצוע המשימה הזו, והשלימו אותה בזריזות רבה, במיוחד ככל שהמבחן הלך ונעשה קשה יותר ע"י מילוי העיגולים בצורות מבלבלות.
 
אזהרה: המשחק הממכר בהיסטוריה
 אזהרה: המשחק הממכר בהיסטוריה   
הגיימרים גם גילו את יכולתם הגבוהה בניסוי נוסף שמטרתו הייתה למדוד את "מצמוץ תשומת הלב" (attentional blink) אשר מראה כמה קל לתפוס את תשומת הלב של הנבדק. המבחן ביקש מהנבדקים לזהות צורה כלשהי שהוקרנה במהירות מייד אחרי צורה אחרת. הצורה השנייה הופיעה לאחר שתי עשיריות או לאחר מחצית השנייה אחרי הופעת הצורה הראשונה.

הגיימרים הצליחו לזהות את הצורה השנייה הרבה יותר מהר מלא-גיימרים.

"המשחק במשחקי הווידאו מעצים את תשומת הלב החזותית ואת הפיזור המרחבי שלה", כתבו החוקרים במאמר אותו פרסמו במגזין המדע Nature שיצא השבוע.

על מנת להבטיח כי אכן חווית משחקי המחשב היא זו שהגבירה את היכולות הוויזואליות ואת כישורי הריכוז, אימנו החוקרים את הנבדקים במגוון של משחקים ואח"כ בחנו אותם פעם נוספת. קבוצה אחת של נבדקים שיחקה במשחק היריות של מלחמת העולם השנייה Medal of Honor, ואילו קבוצה אחרת התאמנה ללא ליאות בתורת הטטריס.
 
 
לאחר עשרה ימי אימונים, עברו המשתתפים בניסוי את סדרת המבחנים מחדש.

הנבדקים שעברו את אימוני הקרב המפרכים של משחק היריות הלוחמני הראו שיפור ניכר ביכולות הוויזיואליות ומתן תשומת הלב. לעומת זאת, ניצולי הטטריס (אלה מהם שלא התמכרו לחלוטין למשחק וניתן היה לדבר איתם אחרי 10 ימים) לא הראו כל שינוי, לטובה או לרעה ביכולות הללו.

"ע"י אילוץ השחקנים ללהטט בין מספר משימות מורכבות, המשחק במשחקי הווידאו דוחף מעלה את הרף של שלושה אספקטים שונים של תשומת הלב החזותית", כתבו החוקרים והוסיפו: "למרות שהמשחק במשחקי הווידאו נראה כפעולה חסרת דעת, היא יכולה לשנות באופן רדיקאלי את הליך עיבוד מתן תשומת הלב הוויזואלית".
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by