ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
השבוע ברשת 
הטריק הכי ישן ברשת 
 
 בלונדינית. ילד. אבא. משעמם   
השבוע ברשת |
 
ליאור מורג

בלונדינית מזייפת, הטיימס מפיץ וירוסים, צרפת וסין מתעקשות ופייסבוק מתפתחת יפה • השבוע ברשת

 
 
 
 
 
 
 
 
 
• כבר כתבנו על השיטות המתוחכמות של מפיצי התוכנות הזדוניות להגיע אל המחשב שלכם, אבל הפעם נראה שהם העזו לחצות רף נוסף, כשדחפו את תוכנות האנטי ווירוס המזויפות שלהם גם לקוראי אחד העיתונים המכובדים ביותר בעולם. השבוע פרסם הניו-יורק טיימס אזהרה באתר האינטרנט שלו כי אחת הפרסומות באתר היתה למעשה הונאה, שמטרתה לשכנע קוראים תמימים לקנות תוכנת אנטי-וירוס מזוייפת.

• הפרסומת הועלתה לאתר על ידי סוכנות פרסום שפרטיה לא פורסמו, כשדוברת העיתון מסרה שלמשך שבוע התחזתה המודעה לפרסום לגיטימי לספקית הטלפוניה Vonage. רק לאחר מכן הוחלפה באזהרה מזויפת, המתריעה כי המחשב זקוק – באופן דחוף ומיידי, כמובן – לסקירת אנטי וירוס שמסתתר במרחק הקלקה אחת. על פי ניסיון העבר, מי שהשתכנע וביצע את הסריקה הופתע לגלות שנדבק בשלל וירוסים והוא חייב, אבל ממש חייב, לקנות את התוכנה שהיא בעצם מדגרת תוכנות ריגול במסווה.

• הניו-יורק טיימס הבטיח שלעולם לא יקנה יותר פרסומות מספקיות צד-שלישי לא מוכרות, אך מתברר שאתרים גדולים נוספים כבר נפלו בפח בעבר. גם הסן פרנסיסקו כרוניקל הודה ש"משהו פגע באתר בסוף השבוע" , ולפני מספר שבועות גם פרסומת תמימה ללקסוס הוחלפה בפרסומת תמימה מעט פחות.

• בהקשר הזה, העלינו בעבר הצעה: מה דעתכם לחסוך את הבלגאן ולשלם ישירות ליוצרי הוירוס?
 
הניו-יורק טיימס מזהיר
 הניו-יורק טיימס מזהיר 
 

עייפות ויראלית

 
• עוד פעם סרטון טיפשי שצועק למרחקים "קחו אותי! אני ויראלי! ואל תשכחו לשלוח לכל החברים, שגם הם יראו כמה אתם סתומים!" עושה גלים ברשת, כשגם הפעם כלי הנשק כל כך מובן מאליו עד שזה מביך: שרלילות בלונדיניות – בדיוק כמו במקרה הקודם של היידי והז'אקט.

• הכירו את אוגוסט, פעוט תמים שבסך הכל מחפש אבא, ואת אימו, בחורה דנית נאה, שבילתה עם האב לילה בלתי נשכח לפני שנה וחצי, שכל מה שהיא זוכרת ממנו הוא ששכחה להשתמש באמצעי מניעה. הצעירה פונה בסרטון לאביו של הילד ומבקשת ליידע אותו על בנו, תוך שהיא מגוללת את חוויות אותו לילה.

• הסרטון הופק על ידי סוכנות פרסום מקומית והועלה ליוטיוב על ידי VisitDenmark, שם זכה לשמונה מאות אלף צפיות, כשבנוסף גולשים גיגלו את הסרטון כמעט שתי מיליון פעמים והוא קושר לשמונים ושלושה אלף אתרים אחרים. רק לאחר שקמה צעקה במדינה על הדרך הבעייתית משהו בה מוצגות בנות המקום, נגנז הסרטון אך עדיין ניתן למצוא אותו – ואת מאות סרטי התגובה אליו – בעשרות אלפי קישורים ברשת.

 
מנותקת פוטנציאלית על רקע מוניומנט מקומי
 מנותקת פוטנציאלית על רקע מוניומנט מקומי 
 צילום: GettyImages 
 
• אז מה הבעיה? הסוציולוגית הדנית קארן סורופ ניסחה זאת בפשטות: הסרט מציג את הנשים הדניות כקלות-דעת, מהסוג שתוכל לקחת הביתה ולשכוח את הקונדום. מנהלת Visit Denmark, מצידה, טענה שהסרטון הוא הדבר האפקטיבי ביותר שנוצר על מנת לקדם את דנמרק, אך לאחר ניעור קל התנצלה על הפגיעה בכל כך הרבה אנשים וטענה שכל כוונתה היתה להציג סיפור חמוד על אישה בוגרת שחיה בחברה פתוחה ומקבלת את האחריות על מעשיה. יא, רייט.

• לאחר שכבר נדחתה בעבר והוכרזה כנוגדת את החוקה המקומית, עברה גרסה חדשה של "חוק שלוש הפסילות" הצרפתי את משוכת האסיפה הלאומית, בדרך לחקיקה מחודשת. גרסתו הקודמת של החוק נפלה מאחר שלפיה היה מנותק העבריין מהרשת על ידי סמכות שאינה שיפוטית, אך כעת הוכנס תיקון להצעה ומעתה שופט יהיה זה שיפסוק האם לנתק מהרשת. "חוק שלוש הפסילות" קורא לניתוקם מהרשת של אנשים שנמצא ששיתפו קבצים בצורה לא חוקית. תחילה הם יקבלו התראה במייל, לאחר מכן מכתב ולבסוף, על פי התיקון, ינותקו מהרשת בהחלטת שופט. אחד התומכים הגדולים של החוק הוא הנשיא סרקוזי, מה שאומר שיש סיכוי שזו מלחמה בה הצרפתים ינצחו סוף סוף . את עצמם.
 
 

סינג אלונג

סינים ברכבת
 סינים ברכבת   
• מסוף השנה לא יוכלו יותר מעריצי "היהודים" בסין לפרסם את הטקסטים ההו-כה-פרובוקטיביים שלהם בבלוגים. החל מתאריך זה כל שיר שמתארח באתר סיני ייאלץ לעבור אישור של של משרד התרבות, כולל שירים שאינם במנדרינית שיאלצו לעבור תרגום לשפה המקומית. השירים יעברו סינון מהיר, שייקח עד שלושה ימי עבודה, כששבטה של הצנזורה ייחסך מתוכן מקומי.

• על פי תקנות משרד התרבות, חומר "בלתי הולם" הוא כזה הנוגד את החוקה, פוגע באחדות הלאומית והטריטוריאלית של סין, מקדם אמונה ב"אמונות מרושעות" ובדעות קדומות, ובגדול, פוגע בסדר החברתי – מה שמשאיר לסינים הרבה Emo ובריטני, ומונע מהם את כל השאר, וחבל.
 

בקטנה:


 צילום: GettyImages 
 
• פייסבוק שוב שוברת את השיא של עצמה והכריזה השבוע על שלוש מאות מיליון משתמשים חודשיים פעילים. לפני פחות משלושה חודשים הכריזה החברה על 250 מיליון משתמשים, מה שאומר שאז נוספו לרשת החברתית כמעט שבע מאות אלף מגדלי חוות בפארמוויל מדי יום. מאז תחילת השנה הכפיל מספר המשתמשים את עצמו, כשמספר החברים האמריקאים ברשת עומד על 85 מיליון.

• בנוסף, הכריזה החברה כי היא נמצאת ב"תזרים כספים חיובי", מה שכנראה מצביע על כך שההכנסות השוטפות שלה גבוהות יותר מההוצאות, מצב אליו קיוותה החברה להגיע רק במהלך השנה הבאה. פייסבוק לא נסחרת בבורסה, ולפחות על פי הערך המשוער שלה, לו אנו נחשפים בכל פעם שפיסה ממנה נמכרת, ככל שעובר הזמן יותר מיליארדים נזרקים לפח.

אינטל מערערת על קנס המיליארדים שהוטל עליה על ידי האיחוד האירופאי, ותוקפת בערך את כל סעיפי החקירה של הוועדה. בחודש מאי השנה נקנסה יצרנית השבבים ב-1.44 מיליארד דולר על כך שניצלה את מעמדה הדומיננטי בשוק והפעילה לחץ לא הוגן על יצרנים שונים על מנת שישלבו את המעבדים שלה במוצריהם. בערעור יוצאת החברה נגד החקירה עצמה, וטוענת (טיעון די מגוחך, למען האמת) שהאיחוד מעולם לא הצליח להוכיח את הקשר בין פעולות החברה לפגיעה ממשית בלקוחות. בנוסף נצמדת החברה לסעיפים טכניים, ונטפלת לעדות אחת של בכיר ב-Dell, שיצא נגד המוצרים של החברה, וטוענת שהאיחוד עצמו הודה שעדות כזו מעולם לא ניתנה.

• אותו איחוד אירופי מנהל כעת שיחות בלתי רשמיות עם מיקרוסופט (שכבר חטפה מספר קנסות) ויאהו! בנוגע לאיחוד המסתמן ביניהן, במסגרתו תשתמש יאהו! במשך עשר שנים במנוע החיפוש בינג של המתחרה. גם הרשויות האמריקאיות כבר מפשפשות באיחוד ובוחנות את צדדיו החוקיים, כששתי החברות כבר הודיעו שלדעתן, ההליכים הפורמליים ימשכו לפחות עד תחילת השנה הבאה.
 

העולם וירטואלי, הכסף לא

 
• לינדן ריסרץ', החברה שאחראית לעולם הווירטואלי המייגע סקנד לייף, נתבעה השבוע על כך שהיא מאפשרת להפיץ זיופים וירטואליים למוצרים וירטואליים הנמכרים באתר. קווין אלדרמן, שמפיץ מוצרים אירוטיים (וירטואליים כבר אמרנו?) בסקנד לייף, טוען שמוצריו שוכפלו והועתקו באין מפריע על ידי תושבים אחרים ברשת. אל התביעה שלו הצטרפה מעצבת הבגדים "Nomine", שטוענת שלינדן לא עוצרת אחרים מלזייף את הבגדים שהיא מעצבת.

• זה אולי נשמע מצחיק, אבל מסתובב בסיפור הזה הרבה כסף. התביעה טוענת שלינדן מאפשרת במודע הפרה של זכויות היוצרים ומאפשרת העלאה ומכירה של אביזרים מזוייפים לסקנד לייף, מכירות אותן ניתן לתרגם לכסף אמיתי. תביעות דומות נוספות הסתיימו בלא כלום.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by