ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
ניצחונו של התוכן 

ניצחונו של התוכן

 
 
יוני שדמי

"יש כאן הרבה טבחים", אמר סטיב קייס, יו"ר אמריקה אונליין, "אבל יש לנו ארוחה מאוד גדולה לבשל". איזו מין ארוחה תצא מהמיזוג העסקי הגדול בהיסטוריה, מי ירוויח, מי יפסיד, ואיך זה ישפיע על כולנו

 
 
 
 
 
 
 
 
 
חוב של 18 מיליארד דולר. המפקדה הראשית של טיים-וורנר
 חוב של 18 מיליארד דולר. המפקדה הראשית של טיים-וורנר   
העובדה שדווקא חברת האינטרנט החדשה הייתה זו שרכשה את חברת המדיה המסורתית, ולא להפך, מהווה את חותמת האישור הסופית על מניות הטכנולוגיה באשר הן. יותר מכך - ערכן האסטרונומי של מניות הטכנולוגיה, ובפרט מניית AOL, הוא הוא זה שאיפשר לחברה לשלם את סכום הרכישה האגדי, סכום שלא יכלה לעמוד בו לו נלקח ממאגר המזומנים של החברה ולא שולם במניות.

כמובן, לא כל חברת .קום הנסחרת בוול-סטריט עומדת להפוך לחברת מולטי-מיליארדי דולרים, אבל אין ספק שAOL, חברת טכנולוגיה שהפכה בתוך פחות משלוש שנים מספק אינטרנט בעייתי בשוק צפוף וקטלני לקונגלומרט מדיה גלובלי, עומדת היום בשורה אחת עם החברות הגדולות והיציבות בעולם.

מעניין לציין כי מחזיקי המניות של AOL יחזיקו ב55 אחוז מהחברה החדשה, וזאת למרות שערב העסקה נסחרה טיים וורנר ב97 מיליארד דולר, בעוד AOL נסחרה ב167 מיליארד דולר. כך או כך, הפוטנציאל המסחרי של החברה המאוחדת, בין אם במסחר אלקטרוני ובין אם בפרסום, הוא חסר תקדים.
 
נכס אסטרטגי. וורנר-ברוס., בבעלות תאגיד טיים-וורנר
 נכס אסטרטגי. וורנר-ברוס., בבעלות תאגיד טיים-וורנר   
במספרים מוחלטים, לטיים-וורנר יש יותר השפעה: בעוד לAOL יש 20 מיליון מנויים, הרי שסך כל המנויים של נכסי טיים-וורנר עובר בהרבה את ה120 מיליון. גם רווחי טיים-וורנר גבוהים בהרבה - 27 מיליארד דולר ב98` לעומת 762 מיליון דולר של AOL.

אבל לטיים-וורנר חוב מעיק של 18 מיליארד דולר ששוחק את מאגר המזומנים שלה, וחשוב מכך, לAOL קצב גדילה גבוה בהרבה. לכן אין פלא שמניות טיים-וורנר עלו ב50 אחוז (גם אם ירדו לאחר מכן) לאחר ההודעה על המיזוג, לעומת עליות קלות ביותר במנייה של AOL.

סיכם זאת בצורה הטובה ביותר טד טרנר, שבבעלותו 9 אחוזים מטיים-וורנר: "אישרתי את האיחוד באותה התרגשות והתלהבות, אם לא יותר, בה עשיתי אהבה בפעם הראשונה, לפני 42 שנה". אגב, אהבה והתרגשות בצד, 100 מיליון מניותיו של טרנר שוות לאחר האיחוד יותר מ3 מיליארד דולר.
 
שווי משותף של 318 מיליארד דולר. ג`ראלד לווין (מימין) וסטיב קייס
 שווי משותף של 318 מיליארד דולר. ג`ראלד לווין (מימין) וסטיב קייס   
טיים-וורנר מרוויחה מהעסקה את הניסיון העצום של AOL באינטרנט, והיא מאוד זקוקה לו: שוב ושוב ניסתה חברת המדיה הענקית לבצע כניסה חלקה לרשת, ושוב ושוב נכשלה. במיוחד נצרב מאגר המזומנים של החברה מ"פט`פיינדר", פרוייקט תוכן יוקרתי שניסה לאחד את כל נכסי החברה לאתר אחד, שהפסיד מאות מיליוני דולרים לפני שנסגר בבושת פנים.

AOL מרוויחה מהעסקה את נכסי התוכן של טיים-וורנר (רשימה חלקית ביותר: תחנת הטלוויזיה HBO, ספורטס אילוסטרייטד, CNN, אנטרטיינמנט וויקלי, קרטון נטוורק, פיפל, פורצ`ן, ועוד ועוד), שישולבו באימפריה הגדולה של שירותי AOL הפנימיים ובAOL.com, האתר הפופולארי ביותר באינטרנט.

אבל, לטווח הארוך, הנכס היקר ביותר שבו זכתה AOL, היהלום בכתר של חברת טיים-וורנר, הוא חברת הכבלים השנייה בגודלה בארה"ב.

"טיים-וורנר כייבל קומפני", שירות כבלים רב-עוצמה שנופל במספר המנויים רק מזה איי.טי & טי, מגיע לביתם של 13 מיליון מנויים ומוסיף ארטילריה כבדה ביותר לחלק החשוף היחיד במפת הלוחמה העסקית של :AOL תקשורת רחבת-פס.

בשנה האחרונה ניסתה AOL במגוון דרכים דיפלומטיות יותר ופחות לשכנע את הרגולטרים בוושינגטון ואת הFCC, וועדת התקשורת הפדרלית, להכריח את חברות הכבלים השונות (ובראשן המתחרה AT & T) לתת לספקיות אינטרנט צד שלישי (דהיינו, AOL עצמה) להשתמש בתשתית הכבלים בכדי להעביר אינטרנט במהירות גבוהה.
 
 
הבא בתור? ג`רי יאנג, מייסד יאהו!
 הבא בתור? ג`רי יאנג, מייסד יאהו!   
כעת, עם הגישה לרשת הכבלים השנייה בגודלה בארה"ב, התבהר העתיד של תכנים ואפליקציות רחבי פס בAOL, וגם של AOL TV, רשת הטלוויזיה העתידית של קונגלומרט התקשורת מווירג`יניה, שתיכלל כמעט בוודאות בחבילת הערוצים של טיים-וורנר.

המתחרים, מן הסתם, מודאגים ביותר. למרות שמיזוג דומה (גם אם בקנה מידה צנוע בהרבה) בין הפורטל המצליח אקסייט לחברת הכבלים Home לא הניב עד כה פרות ייחודיים, הרי שהמיזוג החדש והמוצלח פתח חרושת שמועות לפיהן גל של מיזוגים דומים קרב ובא (לפי כמה מהשמועות, האיחוד הקרוב הסביר ביותר הוא בין "יאהו!" לדיסני).

באופן טבעי, הזרקור פונה עכשיו למייקרוסופט ולאיי טיי & טיי, המתחרות הברורות ביותר של AOL-טיים-וורנר. מייקרוסופט השקיעה בזמנו 5 מיליארד דולר באיי.טי & טי בכדי שהאחרונה תאמץ את הטכנולוגיה של מייקרוסופט בקופסאות הכבלים העתידיות שלה, וכעת הכדור נמצא במגרש שלה.

"המיזוג מלמד עד כמה התעשייה הזו תחרותית ודינמית", מיהר להדגיש בתגובה דובר מייקרוסופט, שכידוע עומדת כעת מול סכנת פירוק בשל היותה מונופול. "כמו כן, המיזוג מלמד על ההבדלים הברורים בין AOL לMSN".
 
MSN, רשת התכנים של מייקרוסופט שהייתה אמורה להתחרות בAOL, זכתה עד כה להצלחה בינונית בלבד. למרות שנקודת החיכוך המיידית הברורה ביותר היא דרך WebTV, שירות הטלוויזיה האינטראקטיבית של מייקרוסופט, הרי שלטווח הארוך מדובר בקרב בין MSN של מייקרוסופט והתכנים של AOL, שתי שירותי תוכן שמבוססים על קונספטים מנוגדים מטבעם.

הבעיה העיקרית שניצבת בפני מייקרוסופט היא שAOL היא חברת תוכן הרבה יותר מובהקת ממנה. למייקרוסופט יש שפע תכנים מקוריים - מהם מצליחים יותר ופחות - אך הם מתגמדים אל מול החבילה המהודקת והמגוונת שAOL-טיים-וורנר מציגה.

בסופו של דבר, מייקרוסופט היא חברת תוכנה, והיא אף מודה בחצי פה שעסקי התוכן שלה הם משניים בלבד ונועדו לתמוך במכירות התוכנה שלה. AOL, לעומת זאת, הוכיחה לא פעם כי היא מתמקדת בתכנים ובהתאם לכך השאירה, למשל, את פיתוח דפדפן הקומיוניקטור המתעכב לחטיבת נטסקייפ, ללא התערבות מגבוה. במובן מסוים זה, המיזוג הזה מהווה את ניצחונו - הזמני בינתיים, ובערבון מוגבל מאוד - של התוכן על התוכנה.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by