ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
צריך לצלצל פעמיים 

צריך לצלצל פעמיים

 
 
גילי סופר

כדי להמשיך לגלוש במחירים מוזלים, צריך רק לזכור להרים טלפון לספקיות האינטרנט ברגע שנגמר המבצע שלכם; חבל רק שהספקיות לא עושות את זה ביוזמתן

 
 
 
 
 
 
 
 
 
גוביינא יקירתי
 גוביינא יקירתי   
כה אמר, הקולקטיב, הניוזלטר של קונספציה:

"מזה זמן רב יש לי חשבון אינטרנט ללא הגבלה בחיוג מודם אצל נטוויז'ן. מדי חודש אני מקבל מנטוויז'ן חשבונית על סך 95 ש"ח (כולל מע"מ), משלם, וחושב שזה המחיר ואין מה לעשות. כמוני יש רבים אחרים".

"אבל בבדיקה מקרית במחירון שמופיע באתר שלהם גיליתי שאותה חבילה בדיוק מפורסמת שם במחיר 69 ש"ח, כולל מע"מ. כלומר, כבר כמה חודשים אני משלם 26 ש"ח בכל חודש בלי שום סיבה".

"שיחה עם נציגת שירות לקוחות של נטוויז'ן העלתה את התשובות הבאות: (1) אכן, מדובר באותו שירות בדיוק, במחיר יותר זול. (2) הם מודעים לבעיה, ואפילו יוצרים קשר מדי פעם עם לקוחות קיימים, אבל לא כדאי לי לחכות שירימו טלפון אלי. (3) יש חבילות ללא הגבלה, שהן אפילו יותר זולות מזו של 69 השקלים. (4) זה האינטרס שלי לרדוף אחרי נטוויז'ן כל חצי שנה כדי להשיג מחיר זול, ולכן הם מצפים שאני וכל השאר נעשה את זה".

"מעניין מה היו אומרים על זה במדור "העגלה החשמלית" של נענע", זרקו לנו כפפה בקונספציה. ואנחנו, כשמרימים לנו להנחתה, לא מפקירים כדור בשטח. אגב, להבא אפשר פשוט לשלוח מייל, אין צורך להכריח אותנו לחפש דברים.
 
 
תרבות "החיים על חשבון התמימים" היא מהדברים היותר מכוערים שקורים בתחום המנויים בישראל. הנורמה היא, למרבה הצער, שאם אתה (וגם את) לא מתקשר אחת למספר חודשים ומבקש 'מבצע', אתה משלם יותר: עבור האינטרנט שלך, עבור החיבור לאינטרנט, עבור העיתון היומי, ועבור התוכן הטלוויזיוני (שם, אגב, ממש צריך להודיע על ניתוק ומעבר למתחרים, ולחכות עד יום לפני הגעת הטכנאי אותו תקדים שיחת הטלפון ממוקד שימור הלקוחות עם מבצע שאי אפשר לסרב לו). אם מישהו חשב שזה אחרת עם חשבון הגז שלו, הוא מוזמן לנסות ולהרים טלפון לספק הגז ולהביע כוונה לעבור למתחרים. ככה זה: הפראיירים משלמים והנודניקים נהנים, וולקאם טו פלסטיין.

מעבר לעניין האסתטי (כלומר שזה ממש מכוער) זה גם בזבוז משווע: החברות מחזיקות גדודי טלפנים, קווי טלפון, משרדים, ומבזבזות את זמנן ואת זמננו בשיחות תפלות, בהזנת הנתונים למערכות הניהול שלהן, ובכלל בניהול מערכת תמחור מורכבת במקום פשוטה. תפוקתה של כל הפעילות העירנית הזו סביב מחירי השירות המשתנים, היא כלום בריבוע, ומבלי שנדע מה חלק העלות שמגולגל למחיר המנוי שמשלמים – בעיקר הפראיירים - היא עולה לכולנו כסף. גם למדינה.

אמנם צריך שניים לטנגו, וגם לצרחן הישראלי יש עוד מה ללמוד, אבל היינו מאוד מאוד שמחים אם היינו חיים בתרבות של מחירים אחידים לכולם, ולא במציאות בה כל הזמן צריך להיות עם האצבע על הדופק, לבדוק שלא דופקים אותנו על בסיס חודשי. בעיקר הדבר בולט במחירי החיבור לרשת הנמצאים בירידה מתמדת, אך כאמור זו התרבות גם בענפים אחרים. כל שנותר הוא להביע תקווה שברגע המאסה קריטית של נודניקים בעל כורחם תשאיר את הפראיירים כמיעוט נדכא - השיטה המעוותת הזו תיעלם מן העולם.

זו ההזדמנות להזכיר (שוב ושוב ושוב) את בזק. אם אתם גולשים באמצעות חיוג, חשוב לוודא שתבחרו את אחד ממסלולי הגישה לאינטרנט של בזק. חלק מהם כרוכים בתשלום שמשתלם רק לאלו שגולשים יותר שעות בחודש. עם זאת, גם אם אין לכם כל כוונה להתחייב בתשלום נוסף, מספיקה הרשמה בלבד (למסלול לייט-נט) על מנת לחסוך מכם 50%-80% ממה שאתם משלמים לבזק עבור הגישה לאינטרנט. לא תרשמו, תשלמו עד פי חמישה - החיים על חשבון התמימים כבר אמרנו?

למי שהחמיץ את הכתבה על כך לפני כחצי שנה נזכיר גם להיזהר במעבר ל-ADSL. מי שלא ביקש מחברת הטלפונים להימנע מזה, חטף ממנה 'מס תמימות' בצורת תוספת של עוד כמה וכמה שקלקלים לחשבון באמצעות ניתוקו מהמסלול אותו בחר עד לחיבור החדש. במקרה הטוב, זה הגיע למאות רבות של שקלים, אך על פי רוב הסכום הגיע לעשרות שקלים בלבד, וחמק בין האצבעות לקופת בזק. בבזק מסבירים שזה כבר לא קורה, ושמאז שגם בזק נותנת את המודם בהשאלה, החיבור לADSL הוא בתוך 48 שעות, כך שהבעיה נפתרה. בנוסף, אומרים בבזק, הגיעה החברה להסדרים עם ספקיות האינטרנט שעתה מודיעות בזמן על הההרשמה ל-ADSL, ואין יותר תקופת המתנה למודם, כך שאין תשלום כפול גם על החיוג וגם על הגלישה ב-WOW. האמת? אם הייתי עובר היום מחיוג ל-ADSL, הייתי בודק את החשבון טוב טוב.

זה מצער אבל מה שצריך לעשות הוא לבדוק בכל פעם מחדש את התעריפים. לא רק נטויז'ן מפרסמת באתרה את התעריפים שנגבים עבור שירותי האינטרנט שלה, כך גם קווי זהב, אינטרנט זהב, ברק ואחרים. הרושם הוא שבינתיים, הפרסום הוא אחיד. טכנולוגית, אין בעיה לחברות להשקיע מעט, ולפרסם נתונים שונים לגולשים שונים על פי החיבור ממנו הם גולשים. כך שבעתיד לא ייפלא אם בכלל יהיה מסובך כל הסיפור הזה.

הבשורה הטובה יותר בעניין זה היא שהאינטרנט משפרת את יכולת ההתנהלות מול נותני שירותים משירותים שונים. ובאמת, כבר אין צורך להמתין על הקו משך דקות ארוכות על מנת לשמוע הסברים ארוכים ומפותלים לא פחות על המסלולים השונים, מאנשים שזו מלאכתם. אלו גם נוטים לשכוח שרובנו לא ממש עוקבים אחר שלל האפשרויות, המסלולים התנאים והמונחים הטכניים, ומעמיסים אותנו לא פעם במידע. מבקום זה אפשר לעשות סיבוב אתרים קצר אצל כל אחת ואחת מהספקיות (ויש גם כמה קטנות לא לשכוח), ולראות מי מציע מה ובכמה. את איכותו של המוצר ואת איכות השירות הנלווה אליו קצת יותר קשה למדוד, ובל נשכח שיש גם שיקולים מוסריים ושיקולים ספורטיביים אחרים. שמעתי על אנשים שלא קונים לימונים צהובים, ולא יהיו מנויים של בזק בי"ל – בלי שום קשר למחיר או לאיכות המוצרים שלהם.

אולי אתרי השוואת המחירים יכניסו יום אחד מחירים של אינטרנט, של טלפוניה, של גז, של רינגטונים, ושל יצירות סימפוניות. בינתיים, טפשי ככל שיהיה, פשוט צריך להכניס ליומן: "להתקשר לחדש מבצע".

תגובת נטוויז'ן: "החבילה של 69 שקלים, המפורסמת באתר הבית, היא חבילה בהתחייבות לחצי שנה. נטוויז'ן אינה יכולה להעביר לקוח ללא ידיעתו מחבילה בהתחייבות, ולכן מפרסמת החברה את החבילות החדשות באתר הבית שלה, ומזמינה את לקוחותיה להצטרף על פי צרכיהם".

לנוחיותכם, ריכזנו את התעריפים של כל החברות:

אינטרנט נטוויז'ן
מחיר חיוג - נטוויז'ן
מחיר ADSL - נטוויז'ן

אינטרנט זהב
מחיר חיוג - אינטרנט זהב
מחיר ADSL - אינטרנט זהב
מחיר כבלים - אינטרנט זהב

אינטרנט בזק בינלאומי
מחיר בזק בינלאומי - ADSL
מחיר בזק בינלאומי - כבלים

בשבוע הבא נכתוב על מה קורה במקרה של ביטול קנייה ברשת: מי חייב להחזיר מה ומתי, מה הקשר לסיבת הביטול, ואיך כל זה קשור לסחורה שתקועה במכס. נשמח לסיפורים בנושא. גם שאר תלונות שמגיעות אלינו, מטופלות לעתים.

גילוי נאות: אתר נענע נמצא בבעלות חברת נטוויז'ן

נפגעתם? דפקו אתכם? ראיתם מזימה שמתרחשת ברשת? יש לכם סיפור מרגיז לחלוק? כתבו לעגלה החשמלית ונשתדל לעזור.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by