ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
השבוע ברשת 
וירוסים, עכשיו במבצע 
 
 אנטי וירוס מזוייף. נראה טוב, לא?   
השבוע ברשת |
 

איך זה שלקוחות קונים וירוסים למחשב במחיר מלא ועוד אומרים תודה? • השבוע ברשת

 
 
 
 
 
 
 
 
 
• המגעים בין מיקרוסופט ליאהו, שנמשכו שנים וכבר מזמן הפכו לבדיחה, הניבו סוף סוף פירות. בשותפות מורכבת שתימשך עשר שנים, תשלוט מיקרוסופט על עסקי החיפוש של שתי החברות ואילו יאהו! תהיה אחראית על הפרסום במנוע החיפוש.
 

מיקרוסופט תרוויח, יאהו! פחות

 
• שתי החברות – עסקים פילנתרופיים, אם לא ידעתם – אומרות שהמרוויח הסופי יהיה הצרכן, אבל התשובה האמיתית, כמו תמיד, מורכבת בהרבה. צפוי כי מרוויח גדול מהעסקה יהיה בינג, מנוע החיפוש החדש ורווי התשבחות של מיקרוסופט. בשיחה עם אריק שונפלד מ-TechCrunch טענו בכירים בחברה כי העסקה החלה להירקם עוד הרבה לפני עלייתו של מנוע החיפוש לאוויר לפני כחודשיים. נתח השוק של בינג עלה בהתמדה אך הצלחתו באה דווקא על חשבון מנוע החיפוש של יאהו! ולא על חשבון היריבה גוגל – אירוניה קטנה שההסכם החדש רק מחזק. יאהו! מחזיקה 20 אחוז מתחום החיפוש בארה"ב, ויחד עם בינג תגיע ל-28 אחוזים – עדיין הרבה מאחורי 65 האחוזים של גוגל, אך עדיין מספר שאף מתחרה לא הצליחה להתקרב אליו מאז פרצה גוגל לחיינו.

• מיקרוסופט תכתיר את איחוד הכוחות כהצלחה אם הוא יעזור למשוך יותר מפרסמים מצד אחד, ויותר לקוחות למנוע החיפוש מצד שני. יאהו!, מצידה, תקבל 88 אחוזים מהכנסות הפרסום באתרים השייכים לה במשך חמש השנים הבאות, למרות שכל צוות השיווק יהיה תחת אחריותה. בנוסף, הקשר הנפיץ שבין אנשי פרסום ומהנדסים, שקיים בכל חברה, יהפוך לסבוך עוד יותר כשגם מהנדסי מיקרוסופט ייכנסו לתמונה – בקיצור, החיים של יאהו! הולכים להיות מסובכים הרבה יותר.
 
לוגו משותף
 לוגו משותף 
 

וגם הגולשים ירוויחו

שני מנועים. אחד עומד להיעלם
 שני מנועים. אחד עומד להיעלם   
• אבל יאהו! הולכים להרוויח הרבה יותר כסף, לא? יכול להיות, אבל יום אחרי ההכרזה המניה שלה צנחה ב-11 אחוזים. ההסבר של הוול סטריט ג'ורנל הוא שבעלי המניות, שציפו לתזרים מזומנים של כמה מיליארדים מצד מיקרוסופט, קיבלו במקומו מנוע חיפוש חדש והרבה סימני שאלה. מי שעורר את הציפיה, למען האמת, היא דווקא מנכ"לית החברה, קארול ברץ: לפני כמה חודשים הצהירה ברץ שהיא בעניין של כל עסקה שמעורבים בה טונות של כסף והטכנולוגיה המתאימה. השבוע סיכמה את העסקה עם מיקרוסופט בשינוי קטן – את המילה "כסף" החליפה ב"ערך" עבור החברה, וזה הבריח את המשקיעים המאוכזבים.

• אבל עזבו את שתי הענקיות: מה יצא לנו מזה? קווין ניוקומב טוען כי בעיניי רוב האנשים, חיפוש=גוגל, ולהמון ממש לא אכפת מהאיחוד בין שתי המתחרות. במידה מסויימת פוגע המנוע החדש בגולשים, מאחר שמשמעותו פחות בחירה, כשמנוע אחד מתפוגג בעשן. מהרבה בחינות אחרות הוא טוב, ולו בגלל שמנוע החיפוש של מיקרוסופט יכול להוות מתחרה ראוי לגוגל. בנוסף, שילוב המשאבים ייצור מנוע טוב יותר, כשהטוב ביותר של שתי החברות יאוחד – בואו נקווה שלטובת הלקוח.
 
 

חברות המוזיקה מ-ר-ו-י-ח-ו-ת

• חברות התקליטים בוכות על הפסדים כספיים, אבל לפחות באנגליה הרווחים שלהן רק עולים: הרווחים של תעשיית המוזיקה הבריטית עלו ב-4.7 אחוזים בשנת 2008, למרות ירידה במכירות תקליטים. מה שכן עלה הוא הרווחים מהופעות חיות שעלו ב-13 אחוזים, וזינוק של 59 אחוזים במכירת מוזיקה דיגיטלית. בסך הכל הוציאו צרכנים על מוזיקה - למרות האימיול והביטורנט – שלושה אחוזים יותר מאשר בשנה שלפני כן, ותעשיית המוזיקה הבריטית שווה כמעט שישה מיליארד דולר.

• אחד השינויים הגדולים היה פיזור המשאבים – חברות התקליטים משתמשות בערוצים חדשים על מנת להגיע לקהל, ולא מהססות להשתמש באינטרנט וברשתות חברתיות. הסקר גם סותר את הקריאה של חברות התקליטים להתערבות ממשלתית ולמעקב אחר גולשי האינטרנט במטרה לעצור משתפי קבצים. הרי הן מצליחות לעשות כסף גם מבלי לתבוע את הגולש טננבאום.
 
חותכים בדיסקים, עוברים לדיגיטלי
 חותכים בדיסקים, עוברים לדיגיטלי   צילום: GettyImages 
 

בקטנה:

50 דולר תמורת וירוס. תוכנה מזויפת
 50 דולר תמורת וירוס. תוכנה מזויפת   
• עשרות מיליוני בעלי מחשבים ברחבי העולם מדביקים את עצמם מדי חודש בווירוסים וחלקם אפילו משלמים על זה. תוכנות אנטי-וירוס מזויפות מציפות את האינטרנט, מזהירות גולשים תמימים כי המחשב שלהם מה-זה נגוע וגורמות להם להוריד – תמורת כסף, למען השם! – חבילה של ווירוסים ותוכנות ריגול ישירות למחשב. מחקר של חברת PandaLab מעריך כי 35 מיליון מחשבים נדבקים כך מדי חודש, כששלושה עד חמישה אחוז מהאנשים שנתקלים בהודעות ברשת נבהלים ורוכשים את התוכנה.

• היה יכול להיות הרבה אקשן ברשת השבוע, אבל הפרשה הזו דווקא הסתיימה בקול ענות חלושה. ספקית האינטרנט AT&T חסמה השבוע את האתר הידוע (גם לשמצה) 4Chan, שאחראי בין השאר להולדתם של ה-lolcats ושל הריקרולינג, בנוסף לפורומים בהם תוכלו לפרסם כל – אבל ממש, כל – מה שעולה על דעתכם. הריפלקס הראשוני של הרשת היה להאשים את החברה בצנזורה, אך לבסוף התברר כי מדובר בחסימה פשוטה, כמותה מבצעות ספקיות אינטרנט כל יום. כתובת מסוימת ב-4Chan ביצעה התקפת מניעת-שירות על אחד מלקוחות החברה, וזו בתגובה חסמה אותה.

בכלל, כל הסיפור התחיל בגלל טיפול לא נכון מצד 4Chan, שניסו להדוף התקפה עליהם ובמקום זאת פגעו במשתמשי רשת אחרים. גם התגובה של כריסטופר פולף, מייסד האתר, די מעייפת: הוא כינה את החסימה "תגובה לא פרופורציונלית ושגויה מטעם AT&T, אך בהחלט לא צנזורה". חבל, 4Chan יכולים להפיק ניצוצות כשהם רוצים.
 
אויב האומה
 אויב האומה   
הרוסים מצאו אויב חדש: סקייפ. לובי המורכב מאנשי עסקים מקומיים, בשילוב עם גורמים במפלגתו של פוטין, טוען ששירותי VoIP פוגעים לא רק בכלכלה הרוסית אלא גם בביטחון המדינה. הבעיה, לטענתם, היא שבלתי אפשרי לצותת לשיחות כאלו. בנוסף, קורא הלובי להגנה על הכלכלה המקומית מפני המפעילים הזרים של השירותים האלה וכמובן, להגנה על חברות הטלפוניה המקומיות.

• גוגל מבלבלת את בית המשפט הצרפתי. בשני משפטים שונים התקבלו שתי פסיקות מנוגדות בקשר לשירות ההצעות של גוגל, שפגע בשתי חברות באופן דומה. Google suggest מציע השלמה אוטומטית של ביטויים בזמן שמקלידים בתיבת החיפוש. זה נחמד אם התוצאות הראשונות אומרות עליך דברים טובים, אבל במקרה של CNFDI ו-Direct Energie התוצאה הראשונה הייתה "arnaque" שמשמעותו "הונאה". המנגנון מציג את מחרוזות החיפוש הנפוצות ביותר הקשורות לחברות.ץ שופט אחד לא השתכנע בכך ופסק שעל גוגל לשנות את התוצאות, ובעצם לפגוע באובייקטיות שלהן. במקרה השני – שהיה תביעה אזרחית – הבין השופט את הקישור בין סדר ההצעות לפופולריות שלהן ופסק לטובת מפעילת מנוע החיפוש.
 
לפטופ של אפל. זול יותר?
 לפטופ של אפל. זול יותר? 
 צילום: יח"צ 
 
• לפני שבועיים צחק מנהל התפעול של מיקרוסופט על שיחה מוזרה שקיבל מאנשי אפל. לדבריו, הם ביקשו ממנו להוריד את סדרת הפרסומות "ציידי הלפטופים", בטענה שהיא מציגה מחירים שגויים של מוצרי אפל. המנהל, קווין טרנר, כינה את השיחה "שיחת הטלפון העסקית הטובה ביותר שקיבלתי אי פעם" . אבל מתברר שחוץ מלצחוק פומבית על אפל, מיקרוסופט דווקא התייחסה ברצינות לשיחת הטלפון. אחד התשדירים בו מצוין מפורשות מחירו של מחשב מק שונה, ובמקום מחיר אומרת בו לורן, שמחפשת מחשב זול, שכשקונים מק משלמים הרבה על שם המותג. מיקרוסופט גם דאגה להסיר את הגרסה הקודמת מיוטיוב ומאתרי סרטונים אחרים.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by