ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
האיש מאחורי המטריקס 
 
 
גיימר

כתב גיימר נפגש לראיון בלעדי עם דייב פרי, האיש מאחורי Enter The Matrix, כדי לגלות לכם הכל על משחק הפעולה של השנה

 
 
 
 
 
 
 
 
 
אני יושב על הריצפה, בכניסה לביתן העיתונאים של התערוכה. כנראה שלמתכנני התערוכה נראה הגיוני להקציב 30 עמדות מחשב לכל עשרות אלפי העיתונאים ששורצים פה. אבל מי אני שאתלונן? שמים את המחשב הנייד על הברכיים ומתחילים לספר לכם כי הרגע חזרתי מהביתן של אטארי, שם נפגשתי עם דיויד פרי: אחת האגדות הגדולות של עולם המשחקים. המטרה: לספר לכם הכל על משמעות החיים בכלל ועל Enter the matrix בפרט.

אבל נתחיל בהתחלה - בתור ניובי צעיר וחסר נסיון בתערוכות מהסוג הזה, אני מתלהב מכל דבר שקורה מסביבי וכך גם קרה הפעם, כשלינדה - בחורה צעירה ויפה (כמו כולן פה, בעצם) מובילה אותי אל אזור קבלת הפנים של חברת אטארי. כאן, אני ועוד מספר עיתונאים ממתינים להיכנס לחדרו של דיויד ובינתיים, מוזמנים לקחת פופקורן ובקבוקי שתיה שהלוגו אטארי מוטבע עליהם. קלאסה במיטבה.

עוברות מספר דקות ואנחנו מוזמנים להיכנס לחדרו של דיויד, שמתגלה כבחור צעיר, גבוה ומאד, מאד נחמד. חמוש בקונסולת פלייסטיישן 2, מדגים לנו פרי כמה מנפלאות המשחק. מתברר, שמשום מה, הבחור יודע לשחק די טוב ולכן הוא סוחט מאיתנו קריאות התפעלות בכל פעם שהוא מצליח לעשות מהלך שנראה בלתי אפשרי, כמו כניסה למצב הילוך איטי וחיסול ארבעה סוכנים בו זמנית, תוך כדי התעופפויות משוגעות באויר וריצה על קירות. למרות שהוא יכול לבחור גם בדרך ההתחמקות וההסתתרות, דיויד אוהב להיכנס לחדרים כשכל התותחים רועמים.

'זה נכון שאני יכול להתגנב מאחורי השומרים', הוא אומר, 'אבל הרעיון הכללי שעמד מאחורי Enter The Matrix הוא: 'לבעוט להם בתחת'. מאחר שהמשחק מבוסס על הסרט והסרט הוא סרט פעולה אינטנסיבי, רצינו שגם המשחק ימשוך לכיוון הזה. לא רצינו שאנשים יתחילו להסתתר מאחורי קירות כי נשארו להם שלושה כדורים במחסנית. לכן, ככל שתהרגו יותר אויבים, תוכלו לאסוף את הנשקים שלהם ולהשיג יותר תחמושת'.

שאלה נזרקת לחלל החדר: 'אז למה לא יצא משחק של מטריקס ישר לאחר יציאת הסרט הראשון?'

'שאלה מצויינת', מחמיא לי פרי (ואני כמובן מסמיק) 'למען האמת, האחים ווצ'ובסקי כן פנו אלי במטרה שנפתח להם משחק מחשב והם עשו את זה עוד בשלב התסריט. הסרט עדיין לא צולם, אני הייתי עסוק עם משחק האסטרטגיה Sacrifice ומי בכלל העלה על דעתו שהסרט יהפוך לכזו תופעה. אחרי שהוא יצא, דפקתי את הראש בקיר וכמובן שקפצתי על ההזדמנות כשהם פנו אלי בפעם השניה.

לאחר קטעי האקשן, דיויד מראה לנו שלב אשר מתרחש בתוך מחסנים עם המון מסדרונות ודלתות שצריך לפתוח. קל מאד ללכת לאיבוד ולהיתקע, אבל דיויד מרגיע אותנו: 'הוספנו למשחק מד ייאוש שנכנס לפעולה כשצריך. בואו נודה על האמת – משחק לא צריך להיות קל מדי, אבל אם תעשה אותו קשה מדי ותגרום לשחקנים להיתקע לשעות ארוכות, הם פשוט יתעצבנו, יתייאשו ויעזבו אותו. לעזוב משחק בגלל דבר כזה זה פשוט לא כיף ולכן, אם תתקעו יותר מדי זמן במקום מסוים, המשחק יציע לכם רמזים שיעזרו לכם ואם עדיין לא תצליחו להתקדם, הוא פשוט יגיד לכם מה אתם צריכים לעשות.
 
 
בשלב הזה, אני מציין בפני פרי כי הגרפיקה של המשחק די מדהימה. 'חבל שאין לי פה את גירסת ה – X BOX, אחרת הוא היה נראה אפילו יותר טוב. התאמנו אותו לכל סוגי הקונסולות ומאחר של – X BOX יש יכולות גרפיות טובות יותר מאשר ל – 2 PLAYSTATION, כל הטקסטורות מפורטות פי ארבע.'
כאן גם מתברר, שהיתה אמורה להיות גירסה גם ל – GBA, אבל הרעיון נגנז, מאחר שחלק חשוב מאד מהמשחק, הוא הסרטים שמשולבים בו ולא היתה שום אפשרות להכניס אותם ל – GBA.

אם כבר נגענו בנושא הזה, אני מנצל את ההזדמנות לשאול את פרי איך השחקנים הגיבו לעובדה שנוסף על צילומי הסרט, הם היו צריכים להצטלם גם למשחק.

'זה דווקא סיפור מצחיק', הוא אומר. 'כשבאנו אליהם עם הרעיון, הם מאד שמחו לעשות את זה, עד שהם גילו שזו בעצם עבודה קשה מאד. כשמצלמים סרט, השחקן רגיל לצלם את את החלק שלו, לומר חמש שורות ואז ללכת לשבת בטריילר. אנחנו באנו אליהם עם ספר שלם של טקסט והעבדנו אותם שלושה שבועות רצופים של צילומים. הם חטפו כל כך הרבה מכות, שבכל סוף יום צילום הם היו חוזרים פצועים ומדממים...'

למי שעוד לא יודע, ב- Enter The Matrix ישנם קטעי וידאו באורך כולל של כשעה והעלילה שנחשפת בהם, אמורה לעזור לנו להבין את העלילה בשני הסרטים הבאים בסדרה.

דיויד מציע לראות את הסרט (RELOADED) ואז לרוץ לשחק במשחק, כדי להשיג את האפקט הטוב ביותר. 'זה אפילו יעזור לכם להבין יותר טוב, כל מיני דברים שיקרו בחלק השלישי שייצא בנובמבר', הוא מבטיח. בשלב הזה אני שואל אותו שאלה שרציתי לשאול כבר זמן רב. המשחק אמור לצאת על גבי שישה דיסקים, בעיקר בגלל הנפח הגדול שתופסים הסרטים. למה, לעזאזל, לא מוציאים גירסה גם על גבי DVD?

כאן דיויד מפתיע אותי. מסתבר שהמשחק יתפוס ארבעה דיסקים בלבד, מפני שממש ברגע האחרון לפני ההפצה, הם החליטו לדחוס אותו ב- DIVX. כך שלמי ששונא להחליף דיסקים, תהיה פחות עבודה. חוץ מזה, אין ספק כי תוך זמן קצר תצא גם גירסת DVD ובה אפילו יהיו עוד הפתעות שלא יהיו כלולות בגירסת הסי. די. רום.

המפגש תם, לינדה מבקשת מאיתנו באדיבות לפנות מקום לקבוצה הבאה וכשלינדה מבקשת, אי אפשר לסרב. בתור שאלה אחרונה אני שואל את דיויד כמה עלה לפתח את המשחק. 'עשרים מליון דולר', הוא עונה בנון-שלנטיות ויש לו סיבה טובה: ארבעה מליון עותקים מהמשחק כבר הוזמנו מראש ויהיו עוד הזמנות. כך שמבחינה כלכלית, יש פה קלף מנצח. מבחינה משחקיות - נאלץ לחכות עד מחר כדי לראות.

לסיקור המלא (והמקיף) של גיימר על תערוכת המשחקים E3
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by