ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
מודו 
מודו: החל מיום רביעי 
 
 מודו ושלושת עיצובי הג`קטים שיושקו איתו    צילום: יח``צ    
מודו |
 

500 שקלים - זה מה שתשלמו עבור הסלולרי הקטן בעולם. לרגל ההשקה הקרבה, שוחחנו עם דב מורן על תוכניות השיווק בארץ ובעולם, הפיתוח של מודו 2.0 ועל התחרות (הלא קיימת) מול האייפון

 
 
 
 
 
 
 
 
 
דב מורן ומודו
 דב מורן ומודו 
 צילום: עינת חורשי 
 
מודו, הסלולרי המודולרי שהוכרז לפני כשנה וחצי, הופך למציאות ויושק החל מיום רביעי בהשקה רכה ברשת סלקום. בחודש הבא יושק הטלפון במספר ארצות נוספות, בהן הפיליפינים והודו, ואילו ההשקה המלאה ברשת סלקום מתוכננת לרבעון הרביעי של השנה.

מחירו של מודו יעמוד על 500 שקלים, תמורתם יקבלו הקונים את טלפון הבסיס וכן ג'קט אחד מבין שלושה עיצובים. רוכשים שימלאו משוב ובו דעתם על הטלפון, האם הוא נוח וכו', יזוכו ב-100 ש"ח בזמן אוויר. בשלב זה לא יימכרו הג'קטים בנפרד - הדבר מתוכנן לקרות בהשקה המלאה, אז יוצגו מספר ג'קטים נוספים, וכן ניתן יהיה לרכוש את מודו בארבעה צבעים נוספים: כסוף, ורוד, תכלת ולבן-פנינה.

(7:18 דקות)
 

ג'קטים: להפוך את הטלפון למחשב

i-Mu Speaker. הרמקול שהופך כל משטח לתיבת תהודה
 i-Mu Speaker. הרמקול שהופך כל משטח לתיבת תהודה 
 צילום: יח"צ 
 
מודו כולל טלפון ליבה במשקל 40.1 גר', הקטן בעולם, שיכול לתפקד כטלפון רגיל לכל דבר - יש בו זכרונות שמורים, מספרים מקוצרים ואף אפשרות להגדיר חמישה מספרים מועדפים, שיופיעו לפני רשימת הטלפונים האלפבתית (אך אין לו מקלדת משלו). עם זאת, ייחודו של הטלפון והגימיק העיקרי שבו הם הג'קטים, מעין כיסויים או סקינים, שמעניקים לטלפון עיצובים אחרים וכן יכולות שלא קיימות בו - למשל, לוח מקשים, יכולות מוזיקה וכו'. בצורה זו יכולים הלקוחות להתאים את הטלפון לצרכיהם הן מבחינת עיצוב (לדוגמה, עיצוב סולידי למשרד וסקין במראה נוצץ לבילויים בלילה) והן מבחינת תכונות. כך, למשל, מי שיוצאים לג'וגינג עשויים להעדיף את ג'קט הספורט, ש"מתלבש" על הזרוע כמו צמיד או רצועה לספיגת זיעה וכולל מסך בהיר יותר המתאים לריצה בלילה, ומד-צעדים.

כאמור, מודו יושק עם ג'קט אחד בלבד (מתוך שלושה עיצובים), Modu Express Jacket, שישווה לטלפון מראה "רגיל" ויוסיף לו לוח מקשים, אך עם ההשקה הרשמית צפויה להיחשף קולקציית הג'קטים המלאה. זו תכלול את אותו ג'קט ספורט, מספר ג'קטים בעיצובים שונים כג'קט בעיצוב בהשראת מירוצי מכוניות, ג'קט לבילוי בלילה עם מצלמה וכו', וכן את Modu Photo Frame - מסגרת תמונות דיגיטלית עם מסך בגודל 8" וספיקר-פון - ו-i-Mu Speaker, תושבת טלפון המתחברת לרמקול ומאפשרת להפוך כל משטח (כשולחן או בקבוק מים) לתיבת תהודה שמשמיעה את המוזיקה השמורה במודו.

בהמשך מתכננים במודו להשיק מעין ג'קט-נטבוק, שיאפשר גלישה באינטרנט, בדיקת אימייל ועוד.
 

בונה על השוק הפיליפיני וההודי

 
מודו הוא טלפון מדור 2.5. אי לכך, מייעד אותו מייסד החברה, דב מורן, לשיווק בארצות עניות שמסתמכות על רשתות דור 2.0, כמו הפיליפינים (שם יושק בעוד חודש), הודו, דרום אמריקה ומרכז אמריקה. מורן מקווה להשיק את הטלפון עד סוף השנה הנוכחית גם ברוסיה ויוון.

מורן מסביר כי מודל ההפצה של הטלפון הסלולרי הוא מכירה באמצעות מפעילות מקומיות, כיוון שלאלו יש את התקציב והיכולת לקדם את הטלפון. לדבריו, קשה יהיה לו לחדור לשוק האירופאי רווי הטלפונים מדור 3.0, שכן המפעילות המקומיות בארצות המתקדמות יעדיפו לקדם טלפונים חדשים על פני השקעה בטלפון מדור 2.5, שנתפס כישן. גם בארץ, הוא מודה, הוא לא צופה שמודו יהפוך ללהיט מכירות, אך הוא מקווה כי את הטלפון ירכשו צעירים בגילאי 25-45 או בעלי טלפונים חכמים שמעונינים בטלפון שני. "מרבית האנשים לא משתמשים ביכולות מתקדמות של הטלפון כמו דואר, גלישה בדפדפן וכו'", מסביר מורן מדוע יבחרו הצעירים דווקא במודו כטלפון שני.
 
 

לא מפחד מהאייפון

"פרפר". אחד משלושת העיצובים של ג'קט הבסיס עימו יושק מודו
 "פרפר". אחד משלושת העיצובים של ג'קט הבסיס עימו יושק מודו 
 צילום: יח"צ 
 
משנשאל מורן האם אינו חושש כי סלקום תעדיף לקדם את האייפון, שהכריזה לאחרונה כי תצטרף לייבוא שלו, ענה כי מודו הוא טלפון ייחודי לסלקום. "להערכתי, מודו לא יהיה הטלפון הראשי של סלקום, אך גם האייפון לא - בשלב זה, כל שלוש החברות הגדולות מייבאות את האייפון כך שאייפון לא יהיה מה שיגרום ללקוחות לעבור מחברה אחת למתחרותיה", הוא אמר.

"אפל חברה חכמה", אמר מורן בהקשר של האייפון, "והיא עשתה תרגיל שמשרת את האינטרסים הכספיים שלה. בסופו של דבר, בגלל האייפון נשלם יותר על הטלפונים הסלולריים שלנו". לדברי מורן, שלוש החברות ביחד התחייבות לייבא ולמכור מספר מכשירים עצום ביחס לאוכלוסיית בעלי הסלולרים בארץ. הייבוא המאסיבי הזה ייעשה על חשבון חברות אחרות ובשורה התחתונה נגלה שכצרכנים, נשלם יותר, בין אם מדובר בלקוחות שירכשו את האייפון וישלמו על חבילות דור שלישי וזמן אוויר שיפצו את החברות על מחיר המכשיר, ובין אם מדובר בלקוחות אחרים שישלמו יותר כדי "לסבסד" את ההפסדים שהאייפון יגרום לחברות הסלולר.

מורן מביא כדוגמה את השקתו של האייפון ביפן. לדבריו, לקראת הגעת המכשיר למדינה עורר האייפון באזז אדיר, עד שבפתחי החנויות נוצרו תורים ארוכים, כמעט כמו אלו שליוו את השקת המכשיר בארצות הברית. בשלושת הימים הראשונים להשקה זכה המכשיר למכירות גבוהות - ואז ספג נפילה חדה מאד ומאותו רגע כמעט שלא עניין את הקונים.
 

מתכוננים למודו 2.0

עם השקת הגרסה הנוכחית של מודו, עיני החברה כבר נשואות לקראת הגרסה הבאה, המכונה מודו 2.0, ומיועדת לצאת בעוד בשנה. "הקונספט יהיה דומה", הסכים דב מורן לנדב מספר פרטים, "אבל הפקנו לקחים מפיתוח המודו ובמכשיר הבא ניישם אותם. מדובר יהיה במכשיר מדור 3.5, ומטבע הדברים הוא יהיה יקר יותר". ברוח האייפון שעומד להשתלט על חברות הסלולר בארץ, שאלנו את מורן אם מודו 2.0 יכלול מסך מגע. דב מורן חייך, ושתק.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by