ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
השבוע ברשת 
הצעירים של היום 
 
 לא מורידות מוזיקה, לא משתמשות בטוויטר    צילום: flickr, A Journey Round My Skull, cc by    
השבוע ברשת |
 
ליאור מורג

הנוער לא מוריד מוזיקה, לא משתמש בטוויטר וכן אוהב את פייסבוק. ההורים שלו, לעומת זאת, עונים לאימיילי ספאם. השבוע ברשת

 
 
 
 
 
 
 
 
 
לא נוקיה
 לא נוקיה 
 צילום: GettyImages 
 
• המהומות באיראן אמנם דוכאו ביד רמה ונראה שמשטרו של אחמדיניג'אד ניצח, אבל לעם האירני עדיין נותר נשק שקט ששום אלה לא תוכל לנצח: הכיס שלו. דיווחים מהמדינה מצביעים על כך שהמוני אירנים פשוט מחרימים חברות וגופים המשתפים פעולה עם גורמי ממשלה, כולל נוקיה-סימנס, שסיפקה למדינה ציוד טלקומוניקציה שסייע בזמן המהומות לרדיפה ולהשתקה של יריבים פוליטיים.

• סוחרים במדינה מדווחים שהביקוש למכשירים סלולרים מתוצרת נוקיה ירד בחצי והחברה, שמכשיריה היו הנפוצים ביותר במדינה, סובלת מפגיעה קשה במכירות לאחר שסוחרים רבים הסירו את מכשירי נוקיה מהתצוגה. אחד המחרימים, שנעצר בעקבות הודעות SMS ששלח, אמר כי הוא רוצה שבנוקיה יידעו על העינויים שעבר בשל שיתוף הפעולה שלהם עם השלטונות.

• בנוסף הפסיקו האירנים לשלוח הודעות SMS על מנת לפגוע בהכנסות חברת הטלפוניה הלאומית ששיתפה פעולה עם המשטר - פעולה זו הביאה דווקא לעליית מחירי המסרונים במדינה, אך הדבר נחשב לניצחון בעיני המורדים. גם הטלוויזיה הממלכתית נפגעה כשחברות מסוימות הפסיקו לפרסם בה, מפחד שמוצריהן יוחרמו על ידי תומכי חתאמי.
 

טוויטר זה לזקנים

 
• מאירן אל מצב הנוער: זוכרים את הילד שצעק שהמלך הוא עירום? אז הגרסה המודרנית שלו אומרת שטוויטר הוא פחחחחחח. מתמחה בן 16 שעובד עבור מורגן-סטנלי כתב תשקיף מנקודת מבטו של נער צעיר, שבוחן מה עושים וחושבים החברים שלו, והגיע לכמה מסקנות שאנליסטים מוכי-משכנתא לעולם לא יכלו להגיע אליהן. ראשית, הוא מציין שבני הנוער היום אוהבים סמארטפונים ומוצרים של אפל, ומעדיפים את פייסבוק על טוויטר כרשת החברתית שישהו בה. מדוע? כי הם מפחדים. פייסבוק היא רשת סגורה בה אתה יודע מי נחשף לתמונות ולעדכוני הסטטוס שלך. לעומתה בטוויטר כל אחד יכול לעקוב אחריך, פתיחות הגורמת לבני הנוער להרגיש לא מוגנים.

• גם למצב הכלכלי יש חלק בהעדפה של הרשת הסגורה יותר: טוויטר מתבסס על עדכונים מהירים של כאן ועכשיו, גם באמצעות SMS. אבל למה לשרוף את תקציב הסלולרי שלך על משלוח הודעות לזרים כשאפשר לעדכן בחינם בפייסבוק ולדעת שרק מי שאתה מכיר יודע מה קורה איתך? על פי נתונים מחודש מאי, רק 4.4 אחוזים ממשתמשי טוויטר היו בני פחות מ-18, נתון סביר על פי הלוגיקה של הילדון.
 
למי יש כסף לצייץ מהסלולר?
 למי יש כסף לצייץ מהסלולר?   צילום: GettyImages 
 

לא מורידים, מזרימים

• ועוד מחקר מפתיע על בני נוער מצביע על כך שהם מורידים הרבה פחות מוזיקה באופן בלתי חוקי והרבה יותר מקשיבים למוזיקה דרך הרשת. מתוך אלף בני נוער בין הגילאים 14-18 שנשאלו, פחות משליש מורידים מוזיקה מהרשת באופן בלתי חוקי.

• בסקר מחודש ינואר, 26 אחוזים הודו ששיתפו קבצים ברשת - לעומת 42% שביצעו את הפעולה בסוף שנת 2007. שני שלישים מבני הנוער מאזינים למוזיקה בסטרימינג, כששליש מהם מאזין כך למוזיקה מדי יום – אחוז כמעט כפול מאלו שמאזינים למוזיקה דרך הרשת באופן קבוע מכלל האוכלוסיה.
 
 

רובים ופידוחים

• ואולי זו הסיבה: קווין קוגיל פשע פעמיים. הוא גם תרם לזיהום הסביבה כשהכיר לעולם את התקליט האחרון והמיותר של Guns N' Roses חמישה חודשים לפני שיצא רשמית וגם עשה את זה באופן לא חוקי באמצעות הדלפה שלו לאינטרנט. קוגיל הודה (לפחות בעבירה השנייה) ונדון לחודשיים מעצר בית ולפידוח נוראי: עליו להשתתף בסרטון אנטי-פיראטיות של ה-RIAA שישודר במהלך טקס פרסי הגראמי בסוף חודש ינואר. אולי כבר היה עדיף לו לקבל את העונש המקסימלי של שנה בכלא ומאה אלף דולר קנס.
 
ברוכים הבאים לבית האבות
 ברוכים הבאים לבית האבות   צילום: GettyImages 
 

פייסבוק ממשיכים לשעמם

הפער בין פייסבוק ומייספייס הולך וגדל: בין מאי ליוני עלה מספר הכניסות לפייסבוק מ-70 ל-77 מיליון. באותה התקופה ירד מספר הכניסות לרשת החברתית המתחרה בשני מיליון, ל-68.4 מיליון כניסות. בארצות ברית כוחה של פייסבוק יותר מהוכפל, מ-2.8 מיליון מבקרים בחודש מאי לשבעה מיליון ביוני. מייספייס, מצידה, איבדה ארבע מיליון כניסות ביוני.

• זוהי עוד סיבה לחגיגה לפייסבוק, שרשמה השבוע את המשתמש הפעיל ה-250 מיליון שלה, לאחר שרק לפני שלושה חודשים הכריזה על המשתמש ה-200 מיליון.
 

בקטנה:

גם הוא כתב טוקבק ממליץ
 גם הוא כתב טוקבק ממליץ 
 צילום: GettyImages 
 
• עוד חברה נתפסה מזייפת טוקבקים חיוביים ברשת, והפעם העניין נגמר בקנס של שלוש מאות אלף דולר. העניין הוגדר על ידי התביעה כפעולה "צינית, מניפולטיבית ולא חוקית". עובדי "לייפסטייל ליפט", העוסקת בניתוחי מתיחת פנים, נצטוו לייפות את תדמיתה של החברה ולפרסם טוקבקים אנונימיים בו הם משבחים ניתוחים שעברו לכאורה בחברה. לידי התביעה הגיע מכתב בו מתבקשים העובדים "להקדיש את היום לפרסום הודעות ברשת בו הם מזדהים כלקוחות מרוצים". בנוסף, הקימה החברה אתרי סקירות, כביכול אובייקטיבים, שהיללו ושיבחו את רופאיה וסכיני הקצבים שלהם.

• בעבר כבר נחשפו מספר מקרים דומים, ביניהם של חברת "בלקין" שנתקעה עם ראוטר מחורבן וניסתה לקדם אותו בעזרת תשלום של 65 סנט עבור כל טוקבק חיובי. אז נגמר הסיפור בהתנצלות, אבל יש לשער שיש עוד חברות שמנצלות את האנונימיות של הרשת על מנת לדחוף את המוצרים שלהן בדרכים לא לגיטימיות. מה, יש חברה ישראלית שאפילו מנסה לבנות מזה ווילות.
 
• מכירות המחשבים השולחניים עומדות לצנוח השנה בפעם הראשונה מאז המשבר הכלכלי של שנת 2001, אבל הפעם לא המיתון אשם, אלא האח החורג ההולך ומתחזק – המחשב הנייד. על פי מחקר של חברת iSuppli, יצנחו מכירת מחשבי ה-PC בארבעה אחוזים לעומת השנה שעברה, ואילו המחשבים הניידים יימכרו כמעט 12 אחוזים יותר, סך של 54 אחוזים מכלל המחשבים. זו תהיה הפעם הראשונה בה סך כל המכירות השנתיות של ניידים יעברו את אלו של מחשבי ה-PC. אז אולי גוגל עושים בשכל כשהם מייעדים את OS Chrome שלהם למחשבים חלשים יותר.
 
לפטופ כלשהו
 לפטופ כלשהו   צילום: Public Domain 
 
• לפני מספר שבועות הוציאה מיקרוסופט מספר פרסומות ביזאריות במטרה לקדם את הגרסה השמינית של דפדפן אקספלורר. התשדירים, בכיכובו של פעם-סופרמן דין קיין, זכו למספר צפיות נאה אבל המצליחה ביותר היתה דווקא זו שעלתה לרשת ומיד הוסרה ממנה: פרסומת הבעל, האישה והקיא. מאות אתרים, בלוגים וחובבי קיא הספיקו להעתיק את הפרסומת לפני שהוסרה על ידי מיקרוסופט, ובסופו של דבר זכתה זו ל-57 אחוזים מסך הצפיות של הקמפיין, משאירה לשלושת התשדירים האחרים ונטולי נוזלי הגוף רק פירורים. מזימה גאונית של מיקרוסופט או סתם עוד אחת מנפלאות הרשת? לעולם לא נדע.



• על פי נתונים אחרונים, בדפדפן אקספלורר 6 המיושן משתמשים פחות מעשרה אחוזים מהגולשים ברשת, ואולי זה מה שסוף סוף יכריח אותם להיפטר ממכונת הבאגים הזו: משתמשים בדפדפן מדווחים כי מי שגולש דרכו ליוטיוב מקבל הודעה שהאתר יפסיק בקרוב לתמוך בגרסת הדפדפן הנכשלת. גם Digg כבר הודיע שחלק מהפיצ'רים באתר לא יהיו זמינים יותר לגולשי אקספלורר שש, מאחר שלצוות המתכנתים של האתר פשוט נמאס להתאים חלקים ממנו לדפדפן הקשיש. אז אם סבא וסבתא לא מצליחים פתאום לראות חתולים ברשת, או אם הוידאו ב-nana10 לא מוצג לכם טוב, עשו טובה והתקינו משהו מתקדם יותר.
 
• ועוד מחקר מדאיג על מה עושים אנשים עם הספאם שלהם: 48 אחוז מהאנשים מעולם לא פתחו הודעת ספאם, דבר המראה על אישיות רשת בריאה. 12 אחוזים, לעומת זאת, פתחו את המייל בדעה צלולה ולא תחת השפעת סמים בגלל שמה שהמייל הציע ממש עניין אותם – נתון המראה שלויאגרה יש שוק גדול הרבה יותר ממה שחשבנו. שאר פותחי דואר הזבל מתחלקים בין "אופס, פתחתי בטעות", "דה, אין לי מושג למה לחצתי פה" ו"רציתי לדעת מה יקרה", שבעברית נקרא: גט א הובי.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by