ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
חנות לכל פועל 

חנות לכל פועל

 
 
שוש פורבס

תוכניות לחלוקת רווח - האם מדובר בדרך חדשה להרוויח הון מהאתר שלך בלי להתאמץ, או במשחק פירמידה מחוכם?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
במקום להשקיע הון במסע שיווק אגרסיבי, אפשר להעזר בכוחה של הרשת
 במקום להשקיע הון במסע שיווק אגרסיבי, אפשר להעזר בכוחה של הרשת   
תרחיש דימיוני: חברת המסחר האלקטרוני XYZ גמרה זה עתה לבנות את האתר החדש שלה. היא השקיעה הרבה כסף בעיצוב הידידותי והנוח, ובמבחר מוצרים מעולה. כל מה שנותר הוא לשווק את האתר כמו שצריך. מסע פרסום מסיבי הוא מוגבל בזמן ויקר, אז איך משיגים קונים וקליקים בזול?

הדילמה הזו עומדת בפני הרבה אתרי מסחר אלקטרוני חדשים. אחד הרעיונות השיווקים הפופולאריים ביותר, שמתאימים גם לענקים כאמאזון וגם לאתרים מיניאטורים, היא שיטת הסוכנים: גיוס בעלי אתרים פרטיים כסוכני מכירות. אתר המסחר משלם לבעלי האתרים עמלה עבור כל רכישה שנעשית דרכם, וזוכה לפירסום ורכישות במחיר העמלה בלבד. אמנם אתר פרטי אחד ויחיד לא ימכור הרבה (אם בכלל), אבל היקף הרכישות שנעשה דרך אלפי אתרים כאלה נהיה משמעותי. ומכיוון שהחברה משלמת רק עבור רכישות בפועל, היא יודעת שהיא לא שופכת כסף על פרסום שאינו עובד.
 
בהתחלה רק אתרי הפורנו, אחר כך אמאזון, ואחר כך כולם
 בהתחלה רק אתרי הפורנו, אחר כך אמאזון, ואחר כך כולם   
כמו תמיד, החלוצים האמיתיים היו אתרי הפורנו, האלופים בכליאת הגולשים במין מעגל לא נגמר של הפניות והפניות שכנגד, המשלמות לכל אחד מהאתרים שבדרך סכום נאה על חשבון אותו גולש שבסך הכל חיפש קצת תמונות של ערומות.

אחת החברות החלוצות בשימוש בשיטה הזו שלא בתעשיית הפורנו היא אמזון, והמודל שלה עובד ללא שינויים ניכרים גם בשאר המקומות - ראשית, בעל האתר נרשם ומקבל קוד אישי. כל אדם שנכנס לאמאזון מקישור המכיל את הקוד מקבל "עוגייה" (כינוי לקוד תוכנה שמאפשר לאתרים לזהות משתמשים ייחודיים ולעקוב אחר תנועתם באתר) שעוקבת אחריו ואחרי מה שקנה. כשהקונה עוזב את אמאזון, סכום הקנייה שלו מחושב, ואחוז מסויים נכנס לחשבון בעל האתר המפנה. כל חודש שולחת אמאזון צ`ק לבעל האתר על סך כלל העמלות שהרוויח.

כמובן שתיאור התהליך כאן קצת יותר פשוט ממה שקורה באמת. תחום ה- affiliates גדל ומתפתח במהירות רבה, ואיתו גם הטכנולוגיות המשמשות למעקב ולרישום הרכישות.
 
תוכניות שיתוף הרווחים חודרות למיינסטרים
 תוכניות שיתוף הרווחים חודרות למיינסטרים   
דוגמא מצויינת לפופולריות של ה- affiliates אפשר למצוא באתר Associate Programes, המרכז יותר מ2300 תוכניות להפקת רווח בעזרת אתרי מסחר אלקטרוני צד שלישי. חוץ מרשימה נכבדת של תוכניות המשלמות כסף, האתר מכיל גם מאמרים ורשימת תפוצה למי שרוצה ללמוד עוד על האופציות הטמונות בקומבינה הייחודית הזו.

סימן מובהק לחדירה של ה- affiliates למיינסטרים היא שיתוף הפעולה המסיבי בין אתרי אירוח החינם לבין חברות מסחר אלקטרוני המציעות תוכניות affiliates. דוגמא טיפוסית היא יאהו/גיאוסיטיז, המעודדת את חבריה למכור כרטיסים, פרחים, ספרים, סרטים, אלקטרוניקה ומה לא דרך האתר הפרטי שלהם. המלכוד הוא שהמכירה צריכה להיות של מוצרים של חנויות מסוימות, המשלמות סכומים ניכרים לגיאוסיטיז בשביל להיכלל ברשימה.

האתר ``Commission Junction`` מציע רשימה של מעל 400 חברות שבעל האתר יכול לבחור מהן, כשכולן מאורגנות בחשבון אחד ומשולמות בצ`ק אחד. כצפוי, גם הם משלמים כסף עבור הפנייה אליהם. האתר ``Afiinia``, לעומת זאת, מציע חנות וירטואלית לכל דכפין, עם אפשרות לבחור (ולמכור) מוצרים של מעל 1000 חברות שונות.
 
 
אתר אחר, Conducent שמו, מתמחה בתוכנות נתמכות פרסומת ומציע דיל מעניין: בעל אתר נרשם דרכם, מפיץ את תוכנות החינם דרך האתר שלו, ובתמורה מקבל אחוזים מההכנסה על הפרסומות המופיעות בעותקי התוכנה שהורדו מאתרו.

האמת היא שכמעט כל מה שאפשר למכור בצורה חוקית מוכרים עם עמלות - האתר JobCash.com משלם עמלות למי שמפנה אליו מחפשי עבודה שמוצאים עבודה באתר, SkiMeet משלם עמלות למי שמפנה אליו גולשי סקי המחפשים בן/בת זוג, ו האתר ``Dance America`` משלם עמלות למי שמפנה נרשמים לשיעורי הריקוד הפרטיים שלו.

הרשימה עוד ארוכה, החלומות גדולים, והתוצאה הסופית היא מעין משחק פירמידה ווירטואלי אינסופי: מתוך 10 התוכניות הפופולריות ביותר באתר associateprograms.com , תשע מציעות למכירה ספרים המבטיחים ללמד את הקונה המאושר איך להתעשר בקלות ובמהירות בעזרת תוכניות .affiliates מה שבטוח, לפחות בשביל המחברים, הטריק הזה עבד.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by