ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
לסחוט חזה 
 
 סטרייט חלק, 27.5, מחפש מפרסם עשיר. פרילו בעבודה   
 
עידו קינן

יזמות הדוט-קום לא מתה: תמורת 20 דולר, יפרסם עיתונאי וגורו אינטרנט כל מה שתרצו – על החזה שלו; עידו קינן שוקל הסבת קריירה

 
 
 
 
 
 
 
 
 
body ads: פרסום אנושי יותר. סטודנט וקבצן בעבודה
 body ads: פרסום אנושי יותר. סטודנט וקבצן בעבודה   
באחת התוכניות של "לילה גוב", העלה גידי גוב הצעה מהפכנית לפרסומאים: ממילא אתם מציגים עירום בכל פרסומת, הוא אמר להם. למה שלא תשימו על כל המסך זוג שדיים ענקיים, ומתחתיהם תריצו את שמות החברות המפרסמות?

גוב לא גולש באינטרנט ("לא היסטרי. התחברתי, התרגשתי, הפסקתי. בסופו של דבר אין לי זמן לזה"), ולכן לא יכול לדעת שמישהו אימץ את ההצעה שלו. בערך. אתר Rent My Chest – "שיכרו את החזה שלי" – כשמו כן הוא, מציע לפרסם את המסר שלכם על חזהו הרופס של בעל האתר תמורת עשרים דולר למודעה. "כן, הם אמיתיים", הוא מבהיר מיד בפתיחה. "אני יודע שאני לא הבחור הכי לוהט על כדור-הארץ, אבל אני מאמין שיש לי את החזה המושלם עבור ההודעות שלכם".
 
כבר ראינו הצעות לשלטי פרסום אנושיים, כמו קבצנים שמוכנים להצטלם עם שלט פרסום תמורת תשלום, או הפרויקט (הסאטירי?) לפרסום על מצחיהם הגבוהים של סטודנטים. אבל פה לא מדובר בסתם בחור שמנסה לממן את הטיול לדרום-אמריקה, אלא בכריס פרילו, עיתונאי וגורו אינטרנט ותיק, בעל אתר האינטרנט לוקרנום (LockerGnome).

כמה מודעות עשית עד כה? ההזמנות ממשיכות לזרום?
"אני מאמין שעשיתי קצת פחות ממאה ב-20 דולר לחתיכה. תעשה אתה את החישוב. בדיוק עשינו עוד שניים אמש [שבת], אז כן – הזמנות עדיין מטפטות".

אתה מרוויח מזה יותר מאשר עבודות אחרות בהן עבדת?
"לא. אני מתפרנס מחלטורות ייעוץ. עסקים משלמים לי כדי שאגיד להם איך להשתמש בטכנולוגיה ולעשות איתה כסף. אם משהו מטופש ומצליח כמו זה לא מוכיח את היצירתיות שלי, שום דבר לא יוכיח זאת".
 

ציירתי על עצמי, והיה לי נעים

לפני ואחרי. פרילו
 לפני ואחרי. פרילו   
איך עלה הרעיון במוחו העמוס של פרילו? לא שונה בהרבה מהדרך בה גילה ארכימדס איך מודדים נפח, גילוי שגרם לו לרוץ עירום ברחובות כשהוא צועק "יוריקה! מצאתי זאת!". פרילו לא היה עירום, אבל כן נטול חולצה, ושרבט משהו בין פטמותיו. "זה היה כיף", הוא מספר בבלוגו. "יותר מדי כיף. כל כך כיף, שרצתי החוצה ורשמתי לעצמי דומיין עבור זה". וההזמנות החלו לזרום.

קראתי בבלוג שלך שציירת על עצמך ונהנית מזה, אבל איך זה הוביל להשכרת החזה שלך לאנשים?
"ובכן, שאבתי השראה ממגוון מקורות. זה התחיל כבדיחה, אבל התפתח למודל עסקי טפשי. אנשים ישלמו על כל דבר באונליין, אבל רק אם הם יקבלו תשואה טובה על ה'השקעה' שלהם".
 
 
באמת חשבת שאנשים ישלמו לשים את המודעות שלהם על החזה שלך?
"לא באמת. זה עדיין מפתיע אותי. מה שמצחיק זה שהיו לי לקוחות חוזרים".

אתה תופס את זה כסטארט-אפ דוט-קומי קלאסי?
"לא, זה היה שיעור בשיווק – והפך למודל עסקי עבור העסק העיקרי שלי בלוקרנום".

פרילו מתעקש שמדובר בבדיחה ש"איננה יותר משגעון חולף", אומר שלא ימשיך בזה לאורך זמן כי "יש לי דברים חשובים יותר לעשות עם הזמן שלי (והחזה שלי)", ומבהיר שהעסק אינו ריווחי לטווח ארוך: "זה ימשיך להיות לא יותר ממתנת בדיחה – גם אם מישהו יבוא וינסה לעשות את אותו הדבר, הוא רק ייתפס כמעתיקן. אני עדיין מחכה לאישה הנכונה שתעשה אותי מפורסם" (האישה הזאת תצטרך לפרסם על החזה שלה, אבל על כך בהמשך). ובכל זאת, הוא כבר הפך למיני-סלב: "כשאני מעלה את הנושא במסיבות, אנשים מיד יודעים מי אני".

הוא מכחיש שקיבל הצעות נישואין, הזמנות לדייטים, הצעות מגונות או בקשות להתפשט ("ולא הייתי עושה את זה בעירום"), ומרגיע בקשר לתגובת אשתו לעבודתו החריגה: "היא זאת שכותבת עלי. האם זה עונה על השאלה שלך?"
 

שרשה לה-פאם

יפות יפות שבא לבכות. הפרסומות של פרילו
 יפות יפות שבא לבכות. הפרסומות של פרילו   
"הרעיון שלו גאוני", כתב אורי ברוכין בניוזלטר "הקולקטיב". "ההצעה שלו כל כך מוזרה שהיא מביאה לאתר שלו הרבה כניסות, שזה אומר שככל שיותר אנשים יחשבו שזה רעיון רע וילכו לראות מי האידיוט, המודעות יזכו ליותר חשיפה..." גם פרילו מעריך שזו הסיבה העיקרית, אבל לא היחידה, להצלחה שלו: "זה מפני שזה היה שונה – ומאוד מאוד מאוד טפשי. מעבר לזה, זה הביא תעבורת שיא לשוכרי החזה. תחשוב על זה: כמה היית מסכים לשלם כדי לקבל עומס של תעבורה לאתר שלך? מה המחיר שלך?".

מה אפשר לפרסם על פרילו? הוא מציע "את שמכם, כתובת האינטרנט שלכם, אמא שלכם, חברה לשעבר, חבר לשעבר, הצהרות פוליטיות, בר-מצוות וכו'". רבים בחרו לפרסם את אתר האינטרנט שלהם. היה אחד שמחה נגד המלחמה בעיראק. היו שהשתמשו בפטמות כאות, כנקודה לפני ה-com, או כחלק מציור.
 
מתה עליך, כריס! חזה-פרסום נשי
 מתה עליך, כריס! חזה-פרסום נשי   
חזה של גבר זה גם דבר רומנטי, מסתבר: בחור אחד הציע נישואין לחברתו ואחר בירך את חבריו על אירוסיהם. אבל הכי מוזר, שלא לומר גובל בגילוי עריות, היה הלקוחה הבאה עליה מספר פרילו: "אמא שלי נרשמה לחשבון PayPal כדי לשכור את החזה שלי להודעת ולנטיין שמח לאבי. זה היה פשוט מוזר – והיא באמת לא טיפוס של 'אינטרנט'!"

פרילו מציע לפרסם גם על חזה של בחורה, בתעריף טיפה יותר גבוה: אלפיים דולר למודעה. "לו הציע מישהו את הכסף, הייתי מוצא את האישה", מבטיח פרילו. "אני לא יודע מי זו היתה, אבל אני יכול לומר לך שלו הייתי מציע חמישים אחוז מההכנסה לחזה האנונימי, אתה יכול להיות בטוח שהייתי מקבל הרבה מועמדות. זה היה עולה יותר כי החזה הנשי נערץ בקנה מידה גדול הרבה יותר". לא בטוח: האתר הזה נותן לכם לפרסם על שלט, אותו מחזיקה בחורה חשופת חזה, חינם לגמרי.
 
בעתיד, הבטיח פרילו, הוא יפרסם גם על ישבן, דרך האתר RentMyAss.com, שכבר נרשם על שמו. ועל כך שנו רבותינו, אברי גלעד וג'קי לוי, כי מדובר בשיטת פרסום שמאפשרת לפרסם על כל פלח ישבן בנפרד, מה שנקרא בעגת הפרסומאים "פילוח". אבל הוא אומר שבכלל לא בטוח שזה יקרה, הפחדן: "השתעשעתי עם הרעיון, אבל חיכיתי שעור של אישה יצטרף לחגיגה".

אתה עושה חתונות ובר-מצוות?
"עשיתי את חשיפת החזה הפומבית שלי אמש במסיבת יום-הולדת, אז אני מניח שאני יכול. באמת יש שוק לחשיפות חזה של גברים לבנים רזים?"
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by