ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
בלי שום פעלולי מחשב 
 
 
עמיחי יעקבי

במטה הונדה אישרו את הפרסומת החדשה בתנאי אחד – שהכל יהיה אמיתי. הם השקיעו 6 מליון לירות שטרלינג במבצע המאתגר, ודרשו לקבל כל טיפת שמן מנועים בתמורה לכספם

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
את הטור הזה, מתחילתו ועד סופו, יקח לכם שלוש דקות בערך לקרוא, ואז תלחצו על הלינק שבסוף הקטע ותצפו בסרטון הפרסומת המדהים בן שתי הדקות שלו מוקדש הטור השבוע, והכל ביחד, אם לא יהיו תקלות, יקח לכם משהו כמו חמש דקות.

אתם יכולים לסמוך עלי שאני מבחינתי אסיים (אם הכל ילך חלק ובלי הפרעות) לכתוב בערך בעוד שעה שעתיים מעכשיו את מכסת 600 המילים של הטור, אבל את סרטון הפרסומת החדש של הונדה אקורד, שזכה לשם Cog (גלגל שיניים), לקח יותר מחצי שנה להכין.

הצילומים דרשו כמעט ארבעה ימים רצופים ללא שינה בסטודיו בפאריס, וקדמו להם חודש של אישורי תסריט, חודשיים של ציורי סקיצות ורעיונות, וארבעה חודשים של פיתוח וניסוי.

הפרסומאים של הונדה ביקשו לייצר סירטון שיהפוך מיד לקלאסיקה. הם רצו משהו שיראה שונה לגמרי מכל פרסומת אחרת למכוניות שראיתם בעבר, ושישאיר את הצופים עם לסת שמוטה, פה יבש, ועיניים פעורות בתדהמה.

אחרי עשרות צפיות בסרטון החדש אין לי ספק שהצליח להם, אני עדיין צריך להיזהר שלא להזיל ריר על המקלדת בכל פעם מחדש.

הוחלט שבפרסומת לא יצולם דבר מלבד חלקי מכונית הונדה אקורד. אם אתם מתעקשים על פרטים קטנים, בוודאי תשמחו לדעת ששתי מכוניות הונדה אקורדד חדשות (בזמן הצילומים היו בעולם רק 6 אבי טיפוס שנבנו ביד) פורקו עד היסוד, מול עיניהם המזועזעות של מהנדסי הונדה, כדי להשלים את הפרסומת,. לצורך הצילומים הצוות השתמש בכל כך הרבה חלקי חילוף, עד שנדרשו שתי משאיות עמוסות כדי לפנות את האזור בגמר המבצע.

הסרטון הארוך (2 דקות) הוא מחול מתוזמן היטב של חלקי רכב. הוא מתחיל בגלגל שיניים שמתגלגל מטה במורד שיפוע עץ, עד שהוא פוגע בגלגל שיניים אחר, שנוגע בציר, שגורם לסיבוב בוכנה שעליה תלוי צילינדר מסתובב, שמתחיל לנוע ודוחף מיכל שמן שנוטה בעדינות ומטפטף 3 טיפות שמן בדיוק, על קפיץ אחר, שמקפיץ חלק אחר, שמסובב בתנופה בוכנה, שדוחפת קלות צילינדר, וכך ממשיך לו מגדל הקלפים המכני הזה, במרוץ אבני הדומינו שלו, עד שבסופו מתגלה לצופים (שעדיין לא מיצמצו מתחילת הפרסומת), ההונדה אקורד החדשה, וקולו של הסופר האמריקני גאריסון קיילור שואל ברקע בתמימות: "האין זה נחמד, שדברים פשוט עובדים?"

כן, זה בהחלט נחמד, יעידו בוודאי אנשי צוות הצילום טרוטי העיניים, שעמלו על הכנת הסרטון במשך 606 טייקים מפרכים, פעם אחר פעם, אחר פעם, אחר פעם, אחר פעם. במטה הונדה אישרו את התסריט בתנאי אחד – שהכל יהיה אמיתי ושלא יעשה שימוש בשום פעלול עריכה ממוחשבת. הם השקיעו 6 מליון לירות שטרלינג (יותר מ-40 מליון שקלים), בפרוייקט המאתגר והתובעני הזה, ודרשו לקבל כל טיפת שמן מנועים בתמורה לכספם.
 
 
606 טייקים בדיוק – שוב ושוב מההתחלה ועד שמשהו מתפקשש: הציר זז מילימטר אחד יותר מדי, עוד טיפונת שמן, הצמיג (יש פעלול עוצר נשימה בו שלושה צמיגים דוחפים בעליה אחד את השני), פוגע בצמיג הבא טיפה חלש מדי, או חזק מדי, ושוב מהתחלה.

אנשי הצוות נהגו להמר לפני כל צילום איפה הכל יתקע הפעם. בתעשיית הפירסומות רגילים לעבוד עם קפריזות, דרישות מטורפות, והתפרצויות זעם של כוכבים בשר ודם, אבל לך תשכנע פלטת מתכת שכרגע נפלו עליה שני ברגים, להמתין בסבלנות לבורג השלישי ורק אז לנטות מטה בעדינות בזווית של 12 (לא! לא! לא 11 מעלות!, לא 11!) מעלות. ושוב מהתחלה.

הבמאי הצרפתי אנטוני בארדו-ז'אקט, מספר על אחד הרגעים המרהיבים בסרטון, בו מושפרצים מים על שני מגבים (ווישרים) שנחים על הריצפה, וגורמים להם להתעורר מתרדמתם ולנוע (כן, רשמו לעצמכם שהמגבים של ההונדה אקורד החדשה פועלים אוטומטית כשהם מזהים מים), להתקדם בזחילה עד שהם פוגעים במובייל ענק שמורכב מארבע שמשות קדמיות, שמסתובבות באוויר בשיווי משקל מושלם וממשיכות לתחנה הבאה - "זו היתה הפעם הראשונה והאחרונה שהפעלול הזה עבד כמו שצריך". אנטוני בארדו-ז'אקט, חלם גם על פעלול שכולל כריות אוויר מתפוצצות, אבל התקציבאים שכנעו אותו לרדת מהעניין.

אחרי קרוב לארבעה ימים רצופים, חלק מאנשי הצוות היו כל כך מטושטשים ורצוצים, עד שנאסר עליהם להתקרב לאזור הצילומים, כדי שלא יקלקלו משהו לא בכוונה. ובאמת במשך 605 טייקים משהו תמיד נדפק, אבל בטייק ה-606, כשאף אחד לא האמין שזה קורה, הוסרה הקללה, והמסע המכני המורכב השלים את קונצרט שתי הדקות שלו.
 
 
בשנייה הראשונה השתרר שקט מוחלט באתר, ומיד אחר כך פרצו כולם בצהלות שימחה, מחיאות כפיים, וצחוק משחרר. הם פתחו בקבוקי שמפניה, התחבקו בסיפוק ומיהרו לצלצל למנהלי חברת הונדה כדי לבשר להם – עשינו את זה!

והנה גם אני השלמתי בתזמון מושלם את הטור שלי להשבוע על הפרסומת הכי מדהימה שמסתובבת עכשיו ברשת. האין זה נחמד שדברים פשוט עובדים?

לצפייה בפרסומת Cog


מאחורי הקלעים של הצילומים

לאתר של ההונדה אקורד ולהסבר מפורט (מימין למעלה) על צילומי הפרסומת שלב אחר שלב
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by