ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
פיראטיות 
מתקפת הפיראטים 
 
 Demigod     צילום: יח``צ    
פיראטיות |
 

ההורדות הפיראטיות גורמות לא רק לנזקים כספיים למפיצים - במקרה של Demigod הן גם גרמו לקריסת השרתים ולפגיעה בחווית המשחק של השחקנים הלגיטימים, בגלל עומס לא צפוי

 
 
 
 
 
 
 
 
 
המלחמה ארוכת-השנים בין הפיראטים למתנגדיהם תמיד משכה כמויות מכובדות של אש, ונראה שהיא רק התחממה בשנים האחרונות, עם העלייה בפופולריות של שיטות DRM פולשניות. אבל כאילו שזה לא הספיק לנו, עוד קצת שמן נשפך למדורה בשבוע-וקצת האחרונים, עם הפצתו של משחק האסטרטגיה (?) Demigod. ההפצה של Demigod בפני עצמה עוררה לא-מעט עניין, כשגרסת ה- Retail של המשחק הגיחה לאוויר העולם כשבוע לפני המועד המתוכנן, אבל החלק המעניין יותר קרה קצת אחר כך, כשקצת יותר מ- 100,000 משתמשים הפעילו את המשחק.

יחסי הכוחות בין הפיראטיים למשתמשים הלגיטימיים לא צריכים להפתיע אף אחד - כבר נתקלנו בהם במקרה של World of Goo, ונראה שהם נכונים גם במקרה של Demigod: כ-90% מהמשתמשים שמפעילים את המשחק הם משתמשים שהורידו את הגרסה הפיראטית. עכשיו, המשתמשים האלה לא יכולים לשחק במצב מרובה-המשתתפים של Demigod, אבל כשמפעילים אותו, המשחק מנסה להתחבר לשרתי החברה בשביל לעשות כל מיני בדיקות שקשורות לעדכון אוטומטי ולבדיקת מצב השרתים.
 

הפיראטים גרמו לקריסת השרתים?

 
השרתים של המשחק תוכננו לתמוך בכ- 50,000 משתמשים סימולטנית, עם אפשרות לגדילה בעת הצורך. אבל כשלשרתים ניסו להתחבר פי עשר יותר אנשים מהכמות שקנתה את המשחק, שרתי החברה לא עמדו בעומס, והמשתמשים הלגיטימיים של המשחק לא הצליחו לשחק איתו ברשת. מעבר לעצבים הרופפים של אלפי גיימרים ששילמו על המשחק מכספם, למקרה הזה היו עוד כמה השפעות לא נעימות - למשל, ביקורת ב-Gamespot שמציינת את קוד הרשת הגרוע של המשחק בתור אחת הסיבות הדומיננטיות לכך שהמשחק קיבל 65.

לא במפתיע, הנושא הזה גורר צעקות מכל הכיוונים. יש המאשימים את GameStop באחוז הפיראטים הגבוה, יש כאלה שאומרים שהסיבה לאחוז הפיראטים הגבוה היא היעדר גרסת הדגמה, ויש כאלה שאומרים שגם בלי מאה אלף פיראטים, קוד הרשת של Demigod עדיין היה מסריח. מנגד, יש את מפתחי ומפיצי Demigod, שטוענים שהם בסך הכל ניסו להתחשב בלקוחות שלהם ולהוציא משחק מחוסר-DRM (או לפחות, משחק מחוסר DRM "פולשני"), והלקוחות המסכנים שלהם הם אלה שסובלים מחוסר ההתחשבות המשווע של הפיראטים.

מה שראוי לציין הוא שזו הפעם הראשונה, לדעתי, שמפיצי משחק מאשימים את הפיראטים בכך שהם פוגעים באופן ממשי בחווית המשחק של הקהל שלהם, ולא רק בגרימת הפסדים כספיים לחברת ההפצה.

אם מעניין אתכם לשמוע עוד, ל-Rock, Paper, Shotgun יש סיכום די טוב של האירועים.
 
הפוסט פורסם במקור בבלוג "העולם על פי אינטל" והוא מפורסם פה תחת רישיון קריאייטיב קומונס CC by
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by