ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
פתאום עיתוני הרשת עושים כסף 
 
 איזה נעים, הקור של המטבע   
 
מערכת חיים ברשת

אחרי שנים של הפסדי עתק, מצאו בעיתונים הגדולים דרך לעשות כסף מהאתרים שלהם. השיטה? פרסומות מפולחות לפי נושאים, לפי ימים, לפי שעות. ובלי פופ-אפים

 
 
 
 
 
 
 
 
 
עד לפני כשישה חודשים, לאף אחד לא היה מושג איך עושים כסף מתוכן באינטרנט. אתרי החדשות של העיתונים הגדולים בארצות הברית אמנם גדלו כל העת בכמות החשיפות וכמות הגולשים שנכנסו אליהם, הפכו למקור מידע מועדף על יותר ויותר אנשים, אבל אף אחד לא ידע מה עושים עם כל הקליקים המבורכים האלה.

עושה רושם שעכשיו הם יודעים, כי אתרי החדשות האמריקנים התחילו להניב רווחים, ורווחים גדולים, כך על פי כתבה מרתקת ב-Asia Times. מדובר במהפך אמיתי ביכולתם של אתרי העיתונים לעשות כסף. כך למשל אתר הניו-יורק טיימס, שהפסיד בשנת 2001 כ-7.5 מיליון דולר, הרווח בשנת 2002 יותר משמונה מיליון דולר, שינוי של כמעט שישה-עשר מיליון דולר בשנה אחת. והטיימס אינו היחיד. ה-Sacramento Bee, עיתון אזורי הממוקם בקליפורניה, הרוויח שישה מיליון דולר בשנה החולפת.

המהפכה החדה הזו בשורה התחתונה של אתרי החדשות נובעת בעיקר מהשיפורים הטכנולוגים המרשימים בתחום הפרסום ברשת. היום, במקום לדחוף בפניו של הגולש פרסומות אגרסיביות על סף האלימות, פופ-אפים צעקניים ומסכי פרסומת המעכבים בעד הגולש מלהגיע למחוז חפצו, החלו האתרים לשאול את עצמם למי בעצם יש להציג כל פרסומת. התוצאה היא פרסום נושאי מדויק, המחבר פרסומות לתוכן הכתבות בהן הן מפורסמות. כך גובת האפקטיביות של כל חשיפה לפרסומת עשרות מונים, ומכאן שגם ההכנסות הנובעות ממנה.

ולא רק זו הסיבה, אלא המחקרים שהבהירו למפרסמים כי קהל הצרכנים האטרקטיבי יותר - הצעיר יותר, המשכיל יותר, העשיר יותר - צורך הרבה פחות טלוויזיה, קורא הרבה פחות מגזינים ועיתונים, וגולש הרבה יותר באתרי התוכן ברשת. המפרסמים גם הבינו שכדי לפנות לקהל מוצלח שכזה, הם יצטרכו לפנות אליו בשיטות הרבה יותר אלגנטיות מהשיטות הישנות (שבארצנו עדיין הופכות למגעילות יותר ככל שעובר הזמן), והחלו לחשוב על רעיונות חדשים.

כך למשל במגזין הרשת סאלון, שהבטיח להגיע לרווחיות עוד השנה, פורסמה פרסומת לבירת באדווייזר ביום שישי, לקראת תום שבוע העבודה, כדי לנצל את תחושת החופש ולקשר אותה לבירה הנמכרת. כאמור, המודל הזה מצליח להביא לאתרי התוכן הצלחה כלכלית מרשימה, ואולי ההצלחה הזו תגאל את האתרים הישראלים מחרב ההפסדים ואותנו מכל מני עגלות, עם סוסות.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by