ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
בנטון כבר לא תרגל אחרינו 
 
 בבנטון אין אפליה – עוקבים אחרי כולם   
 
מערכת חיים ברשת

בעקבות הסערה הציבורית ואי וודאות לגבי התועלת הכלכלית החליטו בבנטון להשאיר את הבגדים שלנו נקיים מתגי זיהוי, לעת עתה

 
 
 
 
 
 
 
 
 
לאחר שהומטרה בתגובות קשות מצד פעילים בנושא זכויות פרטיות ושמעה דוחות של אנליסטים כלכליים שהזהירו כי הדבר יכול להוות סכנה לעסקיה, הודיעה חברת הביגוד בנטון כי היא נסוגה בה מתוכניתה להחדיר שבבי זיהוי זעירים לבדיה בצורה שתאפשר לעקוב אחר מעבר הבגדים מהמפעל לחנות (ואולי אף מעבר לכך).

בחודש שעבר הודיעה חטיבת המוליכים למחצה של פיליפס, תאגיד האלקטרוניקה ההולנדי הודיע כי הוא יעביר ליצרנית הבגדים האיטלקית 15 מיליון "תגים חכמים", מונחי גלי רדיו במהלך השנה הקרובה. בהמשך להודעה זו אישר גורם רשמי בבנטון כי החברה עובדת אכן על הטמעת הטכנולוגיה, שאמורה להחליף את שיטת הברקוד.

אולם אתמול (ג') הודיע דובר בנטון, פדריקו סארטור כי החברה לא השלימה את ניתוח יחס העלות-תועלת של הטמעת טכנולוגיית הזיהוי מונחה הרדיו (RFID) וכי היא עדיין לא בטוחה האם היא עומדת להכניס תגי זיהוי לבגדים. סארטור מסר כי ניסוי מוגבל של הטכנולוגיה עבר בהצלחה, אולם נכון לעתה, לא מחדירה החברה תגים חכמים לבגדים אותם היא מוכרת.

לאחר שפורסמה הידיעה על כך שהחברה מתכוונת להחדיר תגי זיהוי למוצרי הביגוד שלה, קמה זעקה בקרב גופים הפעילים בנושא זכויות האזרח, המייצגים את חששם של לקוחות על כך שבעצם ניתן יהיה לעקוב אחר רכישותיהם, טעמם ואף יותר מכך (מי אמר אח גדול ולא קיבל?).

בניגוד לשבבים רגילים, אשר אותם צריך לסרוק ידנית, השבבים החדשים מאפשרים לחברות לקבל עידכון אוטומטי לגבי הסטטוס של המלאי, מה שמצמצם בעיות לוגיסטיות, אמור לחתוך בבעיית הגניבות (עוד טרם תגיע הסחורה לחנות) מה שאמור בסופו של דבר להוריד את מחיר המוצר לצרכן (או יותר סביר להניח, להעלות את הרווח לחברה).

דובר בנטון הכריז כי החברה תגיע להחלטה בנוגע להטמעת הטכנולוגיה עד לתום השנה הנוכחית וכי היא תיקח בחשבון הן את השיקולים הכלכליים והן את החשד הכללי הרווח בציבור בנוגע לטכנולוגיה הזו.

אין להוציא מכלל אפשרות גם כי הכרזתה הקודמת של בנטון אודות הטמעת הטכנולוגיה והודעתה הנוכחית על שקילת ביטול העניין (והודעה עתידית בעוד מספר חודשים בה תודיע לעולם עוד משהו מרגיז) אינן אלא חלק ממבצע קידום מכירות פרובוקטיבי, אחד מאותם קמפיינים בהם מתמחית החברה, בלהרגיז את הציבור, שאח"כ ינהר לקנות עוד איזה סוודר.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by