ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
העגלה החשמלית עושה קניות לפסח 
 
 ויקשה אלוהים את כיסו של פרעה   
 
גילי סופר

לרגל חג החירות הממשמש ובא ערכנו השוואה בין שלושה סופרמרקטים מקוונים למציאת הסל הווירטואלי הזול ביותר

 
 
 
 
 
 
 
 
 
גבירותי ורבותי...הטבלה
 גבירותי ורבותי...הטבלה   
אכן שמחה רבה, האביב הגיע, וגם פסח תיכף בא. אם האביב הוא חגיגה בכל, אז פסח – מעבר להיותו זמן חירותנו – הוא בעיקר זמן של התחדשות, ושל קניות. קונים ריהוט חדש לליל הסדר, ומוצרי חשמל לבית, קונים בגדים חדשים, וחומרי ניקוי ואוכל, ועוד אוכל ועוד אוכל. לכבוד החג יצאנו לסיבוב קצר במרכולים המקוונים, קצת להשוות מחירים מבצעים וממשקים.

קנייה היא הרבה יותר מבחירת המוצרים והתשלום עליהם, היא חוויה. להריח, למשש לטעום, להשוות מוצרים. כשאנחנו יוצאים 'לעשות קניות' ברשת. אי אפשר למשש את הסחורה - וזה לא עניין של מה בכך. אנחנו גם רגילים לזהות את המוצרים שעל המדף על פי המראה שלהם, לא על פי השם, ולוקח זמן להתרגל. מצד שני, גם כאשר נכנסים להיפר-מרקט חדש באיזור התעשייה, לוקח זמן להכיר את המקום ולהתרגל לקנייה בו.

עוד הרבה ביוב יישפך אל הים עד שנוכל לוותר על קנייה ממשית מפעם לפעם, אם בכלל. עם זאת, לפני החג, האופציה להימנע מ-8 פעמים של עמידה בתור,מאוד מפתה. מבדיקת תא המטען עבור במעדניה-מאפייה-קצביה-חמוציה וכלה בתור לבדיקת החשבון, מה גם שרק עשינו את זה לפני המלחמה. כותב שורות אלו, אגב, לא יוותר על התענוג שבהתחככות בהמוני בית ישראל השמחים והעצבניים ערב ערב החג: מעמידים את העגלה ליד המעדנייה לשמור תור, ורצים בינתיים להביא חבילת מצות; עומדים בתור לכל טעימה של תערובת רוטב כימי מוכן ושניצלונים שעשויים מבשר מוקצף; צועקים על הילדים; כל הזמן לועסים משהו ומדברים בפלאפון (על פי רוב מקבלים הוראות מהאישה); מעמיסים עגלות כאילו אין מחר. רק השוק במרקש מרתק יותר.

ביקרנו בשלושה סופרמרקטים מקוונים: נט-סל (של שופר סל), בלו-סנטר (קו אופ), וסופר נט (קלאב מרקט), ומילאנו את העגלה. אין כאן יומרה לבדוק כמה עולה סל הקניות לחג, או לנסות ולקבוע מה קונה משפחת ישראלי לכבוד יציאת מצרים, רק להציץ ולראות כמה עולים מצרכי חג טיפוסיים.
 
 
את העגלה החשמלית מילאנו בנוזל ניקוי כללי ומטליות, במגש ביצים, ב-2 קילו בשר לצלי (זבח פסח ככלות הכל), ביין אדום וביין לבן, במצות ובקמח מצה, וגם הרשינו לעצמנו להתחיל ודמיין את טעמו של הדג הממולא והעמסנו קרפיונים וחזרת. אם כי זה משהו שבאמת לא שמים אצלנו על שולחן החג, לא יכולנו להתאפק ולקחנו גם עוגיות קוקוס.

מיצוב המרכולים המקוונים תואם את אחיהם באופליין. נט-סל הוא היקר מבין השלושה, והמושקע ביותר, עם ניווט נוח מאוד עיצוב מתקדם, אפשרויות מתקדמות לניהול ההזמנה, ובלי פופ אפים של מבצעים. אפילו מחלקת פסח מיוחדת יש בו. מיד אחריו בא בלו-סנטר, הפחות ותיק מבין השלושה, בו נתקלנו בכמה בעיות בעיקר בחיפוש המוצרים. גם חסרו הרבה מאוד תמונות שלהם, בעיקר של אלו המיוחדים לחג ושלא נמצאים במלאי כל השנה. תיאום זמן המשלוח, מאפשר להזמין היום, ולקבל את המוצרים בשבוע הבא - עוד יתרון לקנייה המקוונת.

הפשוט והזול מבין השלושה הוא סופר נט: ללא תמונות, עם מנגנון חיפוש יעיל, ועיצוב פשוט מאוד. דווקא הוא דורש הירשמות מראש, 'הצטרפות למועדון' ומסירת כל הפרטים לפני הקנייה. לא מובן למה אין שם קרפיונים שבוע לפני החג, אבל הסתפקנו בדג ממולא (גפילטע פיש בעברית) ביתי בתור תחליף. חסר להם שהוא לא יהיה טוב לפחות כמו זה שסבתא שלנו הייתה עושה. גם שורש חזרת, השורש עצמו ממנו מופק המאכל החריף, והמשמש כמרור בחלק מעדות ישראל, לא היה על המדף המקוון. אז קנינו חסה, ואת הכי יקרה - חסה ערבית שמספקת שטראוס – על מנת שהמחיר יתקרב איכשהו.

בשני האתרים האחרים דווקא הייתה חזרת, אך נתקלנו בדבר מעניין: בעוד בנט סל משקלה של יחידת חזרת מוערך ב- 400 גרם, בבלו סנטר היא מוערכת בקילו שלם. אמנם בסופו של דבר החיוב הוא על פי המשקל בפועל, אבל עניין כזה, או העובדה שמישהו שכח לציין בסופרנט כמה שוקל הקמח מצה (לקחנו 2 כדי לא להיתקע חלילה ללא כופתאות),אלה בדיוק הדברים ששולחים את הגולשים לקנות מחוץ לרשת.

ובהזדמנות זו

תזכורת. בישראל 2003 יש אלפי משפחות שאין להן, והן לא יזכו לשבת לשולחן חג עמוס כל טוב בבגדים חדשים ללא עזרת אלו שיש להם. לא בשר, לא דגים, ולא נרות – רק לחם ומרגרינה. בין אם אתם עושים קניות ברשת האינטרנט, ובין אם ברשת מזון, זכרו גם אותם לפני שאתם ניגשים לקופה. מי שלא יודע מה לעשות עם זה יכול להשתמש גם ברשת, על מנת להגיע ל'חסדי נעמי', ל'כח לתת' ולדומיהם.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by