ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
משחקי וידאו – לחם ושעשועים גרסת 2003 
 
 
רויטרס

מחקר חדש מגלה באופן לא מפתיע כי מי שמרוויח פחות, מוציא הרבה יותר זמן במשחקי וידאו מאשר עמיתו שמרוויח כפול ממנו

 
 
 
 
 
 
 
 
 
בנות לא משחקות?
 בנות לא משחקות?   
עוד בימי רומי העליזים הבינו השליטים מה רוצה העם, לחם ושעשועים – שמור אותם שבעים ותצחיק אותם והם לא יחשבו למרוד, או לצורך העניין בכלל לחשוב. כיום יש הרבה יותר אוכל, וללא ספק, הרבה יותר אופציות בידור, ולא חייבים לראות איש נושך אריה (או ההפך) כדי להיות מבודרים: בשביל זה יש את משחקי הווידאו.

אנשים הגרים בבתים שבהם ההכנסה השנתית נמוכה מ-$35,000 מבלים כחמישים אחוז יותר זמן בלשחק משחקי וידו בהשוואה לבתים אשר בהם ההכנסה השנתית גבוהה מ-$74,000, כך עולה ממחקר שנערך בארה"ב ופרסם הבוקר (ג').

המחקר שבוצע ע"י חברת Jupiter Research, ששוחרר בתחילתו של כינוס של תעשיית המשחקים בלוס-אנג'לס, מצא גם כי בסה"כ בני נוער מבלים פחות זמן במשחקי וידאו מאשר בצפייה בטלוויזיה, גלישה ברשת או האזנה למוזיקה. לעומת זאת קריאת ספרים ועיתונים מעניינת את בני הנוער הרבה פחות ממשחקי וידאו.

בשנת 2002, נמכרו בארה"ב בלבד, חומרה ותוכנה הקשורים לתעשיית המשחקים בסכום של למעלה ממיליארד דולר. קהל היעד אליו מכוונת תעשייה זו בעיקר, הינם ילדים וגברים צעירים, בגילאים 6 עד 24.

המחקר מצא הבדלים קלים בלבד בקרב בני הנוער המגיעים מבית בעל הכנסה נמוכה לחבריהם המגיעים מבתים בעלי הכנסה גבוהה כאשר המדובר ב"גרעין הקשה" של הגיימרים, אלו אשר קונים שישה משחקים או יותר במשך שנה (להזכירכם, במדינות מסוימות קניית המשחק היא חלק טריוויאלי מהמשחק בו, מעין קטע שכזה).
 
 
"כיוון שמשחקי וידאו הם בידור יעיל מבחינה כלכלית, נתוני הצריכה נוטים לטובת הבתים בעלי ההכנסה הנמוכה כשהעניין נוגע לחדירת קונסולות המשחק, הזמן אותו מוציאים השחקנים מול המסך ומספר המשחקים שנרכשים", נמסר בדו"ח.

המחקר כי באופן כללי בני הנוער מעדיפים לקנות את הקונסולה במחיר הנמוך ביותר, כאשר 25 אחוזים מגדירים את היכולת לצפות בסרטי DVD ולהקשיב לתקליטורים כחשובה היותר. אך ורק כשמונה אחוזים מהנשאלים החשיבו את היכולת לשחק און-ליין כמרכיב חשוב החלטתם לרכוש קונסולה זו או אחרת.

המחקר בדק גם את ההבדלים בין הגיימרים והגיימריות, כאשר מדובר בהעדפות בחירת המשחק. הבנים העדיפו בצורה ברורה משחקי פעולה והרפתקאות, ואילו מחצית מהבנות העדיפו את ז'אנר "משחקי הטרקלין". מבין 12 הקטגוריות שנבדקו, שלוש זכו להצלחה בקרב בנים ובנות כאחד: משחקי הטרקלין, משחקי סימולציה וכותרי ארקייד'ז מפורסמים.

מבין הנסקרים השיבו 21 אחוזים מהבנות כי אינן משחקות משחקי מחשב כלל, בעוד אך ורק שני אחוזים מקרב הבנים טענו כזה דבר על עצמם. "האם בנים אוהבים משחקים יותר מהבנות? אני מניח שלא, וכי השוק אינו משרת כהלכה נשים", אמר ג'יי הורביץ, מחבר הדו"ח. "בעקרון אני לא חושב שבנים אוהבים לשחק יותר מהבנות."
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by