ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
השבוע ברשת 
האינטרנט הגזים השבוע 
 
 חברה של נטשה, בביקיני    צילום: GettyImages    
השבוע ברשת |
 
ליאור מורג

מתנקשות בביקיני, נגני מדיה עם סודות צבאיים, מצלמות נגד פדופיליה ורק GTA בסדר. הכל השתגע השבוע ברשת

 
 
 
 
 
 
 
 
 
"ושים לי בנגן גם את החדש של בריטני"
 "ושים לי בנגן גם את החדש של בריטני" 
 צילום: GettyImages 
 
טכנולוגיה היא עניין מסוכן: אי אפשר לשלוט בה ואלו שמנסים, בדרך כלל רק גורמים ליותר נזק. השבוע האחרון היה מלא בהדלפות, דיס-אינפורמציה ובסתם טעויות, שכרגיל גררו תגובות תמוהות עד היסטריות של אלו שאמורים להחליט בשבילנו. עוד שבוע רגיל לגמרי ברשת.

• אופס. בחור ניו-זילנדי קנה נגן mp3 משומש ב-9 דולר וקיבל כבונוס סודות צבאיים. כריס אוגן, שבכלל קנה את המכשיר באוקלהומה, חיבר אותו למחשב וגילה רשימה של אנשי צבא אמריקאיים המוצבים בעירק ובאפגניסטן, את מספרי הטלפון שלהם, רשימות מלאי של תחמושת בבסיסים צבאיים ואפילו תדרוך לפני יציאה למשימה צבאית חשאית. צבא ארצות הברית, שבדיוק עסוק בללכוד את אוסאמה בן לאדן, טרם מסר את תגובתו, אך האזרח המסור אוגן מוכן למסור להם את הנגן אם יבקשו (ורק שיחזירו את ה-9 דולר, בבקשה).

• אויש. מחוקק אמריקאי הגיש השבוע הצעת חוק שתחייב כל מצלמה המיוצרת בארה"ב להשמיע "קליק" כשהיא מבצעת את האקט המסוכן לציבור של צילום. הפעם דווקא לא מדובר בפרסומת סמויה, כשההצעה כוללת גם טלפונים שמותקנת בהן מצלמה, אשר יחוייבו להפיק צליל שיישמע "ברדיוס סביר" ובנוסף תוסר מהם האפשרות להשתקת הקול. ולמה? בגלל התופעה של צילום ילדים ומתבגרים בחדרי הלבשה ואתרים ציבוריים ללא ידיעתם. לא החינוך ולא יצחק קדמן, הקליק הוא שיציל את ילדינו.
 

נגד פייסבוק, בעד GTA

דווקא לא מעודד רצח המוני
 דווקא לא מעודד רצח המוני 
 צילום: יח"צ 
 
• האפיפיור, המנהל ארגון שמגלה עניין מיוחד בילדים, נזכר דווקא השבוע לצאת נגד פייסבוק ורשתות חברתיות בכלל. האפיפיור בנדיקט ה-16 הזהיר את מאמיניו מפני הקשרים השטחיים הנרקמים ברשת וקרא למאמיניו לדבוק בקשרים עם חברי משפחה ועמיתים מהעולם האמיתי. מעניין אם הנאום יעלה גם בערוץ היוטיוב שלו.

• מצלמות גורמות לפדופיליה, פייסבוק ירחיק אותך מאימא אבל משחקי מחשב הם אחלה של דבר. מחקר חדש טוען שאין קשר בין משחקי ווידאו ומקרי ירי בבתי ספר. פרופסור מאוניברסיטה בטקסס יוצא כנגד שיטות העבודה של כל המחקרים שעד עתה הצביעו על קשר בין משחקי מחשב לאלימות ואומר שכולם נערכו על ידי חוקרים בני יותר מ-35, שלא חוו בעצמם את המשחקים נגדם יצאו. פרופסור פרגוסון טוען כי כל הקבוצות האחרות שתוקפות את תעשיית המשחקים – פוליטיקאים, התקשורת וחוקרי תרבות - מונעות כולן על ידי שיקולים זרים, ומתעלמות מהמניעים המרכזיים לאלימות - ביניהם סביבה משפחתית, גנטיקה ומצב כלכלי. אנחנו כבר מזמן אמרנו את זה.
 

מתנקשת הביקיני

לא נמרחה המסקרה. נטשה
 לא נמרחה המסקרה. נטשה 
 צילום: צילומסך 
 
• אחד הסרטונים הנצפים ביותר השבוע ביוטיוב מציג ניסיון התנקשות באיזה מדען ברוסיה, אבל בעצם מדגים את כל כללי ה"לא תעשה" של הפרסום הויראלי. שמתם לב לאיש עם כובע המשטרה המגוחך שצועק כולו "כאן זה רוסיה, הניחו לניחוח הבורשט לעטוף אתכם"? שמתם לב למתנקשת שדאגה שהאיי-ליינר שלה יתאים לצבע החצאית אך לא לאימוני ירי מינימליים? הקליפ מלא בלינקים לאתר MIR-12.com שמנסה לחשוף איזו קונספירציה רוסית מימי המלחמה הקרה או אנא עארף. חיפוש בגוגל אחר נטשה נורוויקוב, המתנקשת המתוקתקת, מציג תמונות של הכלבלב החמוד שלה לצד תמונות ביקיני אותנטיות מפליקר.

עוד רבע דקה של חיפוש מגלה שבעצם מדובר *זהירות ספוילר* בסוג של פרסום למשחק Singularity של אקטיוויז'ן ובעוד פרסומת ויראלית מיותרת שלא נעביר בפורוורד לאף אחד ברשימת התפוצה שלנו.
 
 

גם ויראלית צריך לדעת

הכנה לפופקורן
 הכנה לפופקורן 
 צילום: צילומסך 
 
אפשר לחלק את תחום הפרסומות הויראליות לשניים: הראשונות הן אלה המוצגות כפרסומות, אך משהו בהן כל כך מגניב או יוצא דופן עד שאנחנו מתעלמים מהשימוש הבוטה בנו כסוכני פרסום ומייד דואגים להעביר אותן הלאה. דוגמאות לסוג זה הן הפרסומת של ברגרקינג, שהייתה הראשונה בשרשרת פרסומות דומות, או הפרסומת של הונדה, שהציפה את תיבות הדואר לפני כמה שנים.

הסוג השני הוא מתוחכם הרבה יותר וצריך לענות על כמה קריטריונים: הוא צריך להיות מגרה במיוחד וללחוץ על עצב ציבורי חשוף בזמן שהוא מסתיר את מטרתו האמיתית. הדוגמא הטובה ביותר לסרטון כזה הוא תרמית הפופקורן, הסרטון שרץ בעשרות גרסאות ברשת ובתיבות המייל והראה איך אפשר להכין פופקורן בעזרת מכשיר טלפון סלולרי. למרות שיש כמה שלא קנו את התרמית, שלבסוף התברר שעומדת מאחוריה חברה שמייצרת אוזניות בלוטות', עדיין הופצץ כל אחד מאיתנו בעשרות מיילים עם הכותרת "זהירות!!!! סלולארי מטגן לך את המוח!!!!!"

דוגמא מצויינת מהשוק המקומי היא KidSourcing , שעשתה רעש לפני כמה חודשים, עד שנחשפה כפרסומת לשירות של שירותי בריאות כללית ומכון אדלר.

ובחזרה אל הפרסומת של אקטיוויז'ן – הרבה אנשים יראו אותה, אף אחד לא יטרח להעביר אותה הלאה. משהו שם בתמהיל לא נכון ובכלל, לפעמים צריך יותר ממתנקשות יפהפיות בביקיני בשביל לעורר קצת עניין ברשת.
 

פינת הגועל נפש

ג'ובס. נאחל לו שוב אריכות ימים
 ג'ובס. נאחל לו שוב אריכות ימים 
 צילום: GettyImages 
 
• סטיב ג'ובס, האיש שאסור לצחוק עליו או שלא נהיה יותר דף הבית שלכם, חולה מאוד. מנכ"ל אפל סובל מ"חוסר איזון הורמונלי" ולאחרונה פרש זמנית מניהול החברה, דבר שרק העצים את גל השמועות אודות מצבו הבריאותי. לאחרונה פורסמו ברשת מספר מסמכים רפואיים המתוארכים ל-1 בספטמבר 2004 בהם מצויין כי ג'ובס הוא נשא HIV . המסמכים נושאים מספר ביטוח לאומי שלא ידוע אם הוא של המנכ"ל הפורש ומתנוססים על מסמך רשמי של חברה המבצעת בדיקות לגילוי איידס. בין אם המסמכים אמיתיים ובין אם לא, עצם הפרסום שלהם ברשת הוא חציית גבול ופגיעה בפרטיותו של אדם שכולנו מאחלים לו אריכות ימים.

• גם אתם האמנתם השבוע למייל שמסביר למה הופצץ ביתו של דוקטור אל-עייש בעזה? אז תדעו ששיקרו לכם. סיפורו של הרופא, שאיבד שלוש מבנותיו בהפצצה ישראלית, הוא אחד המזעזעים והזכורים ביותר מהמבצע בעזה. שיחת הטלפון שלו עם שלומי אלדר היא אחד הרגעים המרגשים ביותר של המלחמה, אך מסתבר שיש גורמים שלא רוצים שנכיר בטרגדיה של האויב.

מייל שמסתובב ברשת בימים האחרונים מציג כמה תמונות שצולמו לכאורה בביתו של הדוקטור ובהן מוצג שלל נשק שנתפס שם. בנוסף טוען המייל כי המשפחה נהרגה לא מירי כוחות צה"ל, אלא בכלל בגלל מצבורי חומר הנפץ שהוסתר בדירה. רק מה הבעיה ? על פי דובר צה"ל צולמו התמונות על ידי אנשיו כיומיים לפני הפגיעה בבית ובכלל באזור אחר של עזה. בתמונה מצולם חייל צנחנים נועל נעליים אדומות, בעוד באזור שכונת מגוריו של דוקטור אל-עייש פעלה בכלל חטיבת גבעתי. אין גבול לרוע.
 
אחת התמונות
 אחת התמונות   צילום: דו"צ 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by