ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
כך דפקה מדונה את MTV 
 
 
עמיחי יעקבי

עמיחי יעקבי מסביר איך הצליחה מלכת הפופ לשחרר את הקליפ החדש שלה מעל הראש של MTV

 
 
 
 
 
 
 
 
 
מדים נהיה מה זה אפנתי
 מדים נהיה מה זה אפנתי   
המנהלים של MTV בהלם. אם יש מישהו בעולם שהם היו בטוחים שתמיד אפשר לסמוך עליו בעיניים עצומות שאף פעם לא יאכזב אותם – זאת מדונה. קול גדול אין לה, ומוסיקאית ענקית היא בטח לא, אבל אין מכונת שיווק בעולם הפופ שמתקרבת אליה.

תנו לה כמה חודשים להתארגן והיא פעם אחר פעם ממציאה את עצמה מחדש וחוזרת אליכם במראה רענן שלא היה כאן קודם, עם שיר פופ בכלל לא רע, גישה חדשה לחיים, וכמובן – קליפ נועז ושערורייתי, שאפשר להתחיל לטחון איתו את הפלייליסט של MTV מסביב לשעון.

MTV אוהבת את מדונה ומדונה יודעת בדיוק איך לפנק בחזרה את MTV. מדונה תמיד מספקת את הסחורה, קובעת טרנדים ואופנות חדשות בקליפים הסופר-מושקעים שלה, ומכתיבה את הכיוון העונתי לשאר תעשיית המוסיקה.
 
 
כשמדונה עוברת למראה הקאובוי, כולם ילבשו מכנסי בוקרים וכובעי מערב פרוע, כשמדונה מתעניינת ביוגה, קבלה ותורות מזרחיות, תוך שנייה לכולם יש צ'אקרות, קריסטלים ושיעורי מיסטיקה. כשמדונה אלקטרונית, אנחנו אלקטרוניים, כשהיא לטינית, אנחנו לטינים, אם היא גברית, אנחנו גבריים, וכשמדונה נשית - כולנו סקסיים, רכים, ונוטפי מין בדיוק כמוה.

מדונה לא מבצעת דואטים, למה לבזבז דקות מסך יקרות עם פרצופים שבמילא יעלמו תוך שנה שנתיים מהטלוויזיה? היא לעולם לא מתיישנת, ותמיד מדוייקת, מכוונת וצולפת ללב המטרה – הבטן הרכה של MTV.

ו-MTV מגרגרת בתאווה ותענוג. כל קליפ חדש שלה נהנה מטונות של יחסי ציבור במבזקי החדשות של הרשת: השמועות, הרכילויות וההדלפות מאחורי הקלעים של הצילומים. ואז מופיע הוידאו וזוכה לתדירות סירקולציה היסטרית (פחות מפעם בשעה) ברשימת השידור, פופ אפ וידאו, והרבה יחס וכבוד מלכותיים כראוי למדונה.
 
 
בדיוק בגלל זה, המנהלים של MTV פשוט לא יכולים להבין איך מלכת הפופ, מלכתם האהובה, עשתה להם כזה דבר. איך מדונה בגדה בהם ככה פתאום?

הכל התחיל עם שמועות שבקליפ החדש שלה - American Life, מדונה תעשה שימוש במראות זוועה ואימים משדה הקרב כדי להעביר מסרים אנטי מלחמתיים. הבטיחו מראות קשים של פליטים רעבים, פצועי מלחמה שותתי דם, הפגזות, יריות ופיצוצים נוראיים.

שדרני MTV לא יכלו להסתיר את התרגשותם כשדיווחו על ההכנות לקליפ החדש, ומדונה, שועלת קרבות ותיקה שכמותה, שיחררה מיד תמונות ראשונות מהצילומים, בהן היא נראית לבושה במדי צבא. הימים היו ימי טרום מלחמת המפרץ 2 – ומלכת הפופ כרגיל חזתה את מה שהולך להיות הדבר הכי אופנתי בקרוב – המלחמה.

הצעד השיווקי הבא שלה היה להציע את השיר למכירה באינטרנט – למה לכם להוריד אותו בצורה לא חוקית כשתמורת כמה שקלים אתם יכולים פשוט לקבל אותו אליכם לאימייל?

ממש השבוע הכריזה ועדה של הסנט האמריקאי באופן רשמי כי הורדת שירים דרך האינטרנט הפכה לדרך הפופולרית בעולם לצריכת מוסיקה, וכי על חברות התקליטים להפסיק לבזבז את הזמן במלחמה בנאפסטר, קאזה ושאר תוכנות שיתוף הקבצים. מדונה כבר הבינה את העניין בעצמה קודם, ונתנה ל-MTV לספר לצופים על השיר החדש שמחכה להם אונליין, ולהבטיח להם בקרוב את הקרנת הבכורה של הקליפ השערורייתי.
 
 
 
ב-MTV חיככו ידיים בהנאה והיו בטוחים שהוידאו החדש יעשה להם עבודה מצויינת, כשבדיוק התחילה המלחמה ומדונה בישרה (לייתר דיוק - שדרני MTV הכריזו כי מדונה מוסרת) שהיא שוקלת לערוך מחדש את הקליפ המרעיש מחשש לפגיעה ברגשות הצופים והלוחמים.

הציפייה, המתח והדריכות לקראת יציאת הקליפ החדש היו בשיאם, ונראה היה שהצופים כבר מבושלים מספיק, ולהוטים לקבל את המוצר החדש מבית מדונה, כשבצעד מדהים ויוצא דופן הכריזה הכוכבת כי החליטה לא לשחרר את הקליפ.

המנהלים של MTV פשוט לא הבינו מאיפה זה בא להם – אחרי ששיתפו פעולה במסע יחסי הציבור, והלהיבו מסביב לשעון את הצופים, מדונה פשוט דילגה מעל הראש שלהם, וכדבריה: "החלטתי לגנוז את הוידאו קליפ החדש שלי. הוא צולם לפני המלחמה, ואני לא מרגישה שהוא מתאים לשידור כעת, לאור המצב ההפכפך, ומתוך התחשבות וכבוד לכוחות הלוחמים, בהם אני תומכת ולשלומם מתפללת. איני רוצה להסתכן ולפגוע באיש שעלול לפרש לא נכון את הוידאו".

באורח פלא, מיד עם ההכרזה צצו עותקים "לא רשמיים" של הקליפ באתרי המעריצים של מדונה (כאילו שמישהו מאמין שהיא לא יכולה להרים טלפון לסוללת עורכי הדין שלה ולסגור את העניין תוך חצי דקה), ומצפייה בהם אי אפשר שלא לתמוה – הגירסה החדשה וה"נקייה", נראית תמימה, וחסודה, ומזכירה אלפי קליפים אחרים של ג'ורג' מייקל, מייקל ג'קסון ואחרים, ונראית הרבה יותר כמו תצוגת אופנה מאשר כמו אמירה אנטי מלחמתית מזעזעת. שום דם, שום מראות קשים, ושום דבר שלא ראיתם קודם בפרסומת שיגרתית ל"בנטון".
 

אז למה מדונה לא מסרה אותו ל-MTV?

 
למה לה? הקליפ החדש בינוני ומאכזב, ומלכת הפופ יודעת שהיא סחטה מ-MTV כבר את כל מה שיכלה לקבל. אז היא פשוט בחרה לתת לאינטרנט את הכבוד הפעם להקרין "במחתרתיות" את הקליפ. מדונה יכולה להסתדר אפילו בלי MTV. היא יודעת את זה, אנחנו יודעים את זה, ועכשיו גם החברים שלה ב-MTV, הבינו את העניין – בקרב על השיר American Life, האינטרנט ניצחה את MTV.

ואם במקרה מדונה קוראת את הטור הזה (בכל זאת היא לקחת כמה שיעורי קבלה בעברית), ומבסוטה מעצמה ומהשיחוק עוקף MTV שלה, כדאי שתבדוק את השיר הראשון של הלהקה האמריקאית הצעירה The Androids, שנקרא Do it with Madonna (לצפייה: חיבור רגיל, חיבור מהיר). בזמן שהיא זוממת מזימות ומתכננת מהלכי שיווק גאוניים, מישהו שכנראה גם מבין לא מעט בקידום מכירות כבר בונה את ההצלחה שלו על הגב שלה.

בואו נתערב ש-MTV יראו לכם את הקליפ הזה פעם בשעה. ובינינו, אפשר להבין אותם (חוץ מזה, בדיוק התפנה להם מקום בפלייליסט).
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by