ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
אומרים לנו שיש סקס אחר 
 
 
גילי סופר

חנויות הסקס הן המרוויחות הגדולות מהחשאיות היחסית שמציעה הרשת. השאלה היחידה היא מה עושים אם יש בעיות במוצר?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
כשהיינו בתיכון, והזדקקנו לקונדומים, נהגנו לנסוע עד להרצליה, שם היה אז הסופרפארם היחיד בכל האיזור, על מנת להצטייד. כל העניין היה שלא היינו צריכים לומר 'קונדומים בבקשה' לאף רוקח (לא כל שכן רוקחת), ורק היה חסר לנו שעוד ישאלו אותנו איזה, כי לא ממש היה לנו מושג. זה היה די מזמן, כאשר היה מדובר באמצעי מניעה - לא בדרך להימנע מהידבקות באיידס, והרבה הרבה לפני שמישהו העלה בדעתו שאפשר יהיה לקנות את זה באינטרנט.

תחום אביזרי המין (כל הילדים מתבקשים ללחוץ עכשיו על ה-X שבפינה הימנית העליונה של המסך, וללכת להכין שיעורים), הוא אחד מתחומי הסחר שהאינטרנט הביא להם עדנה אמיתית. אין טבעי מזה: הרשת חוסכת את המבוכה שבכניסה לחנות אטומת חלונות ראווה, ומאפשרת לגולשות לקבל בדואר ויברטור (ילדים, שיעורים!), מבלי שיצטרכו לחשוף את פניהן, יקבלו את החבילה בדואר רשום (להן ורק להן), מאיזה ישראל ישראלי שגר בתיבת דואר.

"אני אוהב את אתר הסקס שלי יותר מכל אתר אחר", אומר מנכ"ל חברת קומפיונט, אלון אלבז,
"אני מוכר בו 20 מכירות, בהן אני מרוויח יותר מאשר באתר שאני מוכר 100 מכירות". חנות אביזרי המין המקוונת אקסליין, היא אחת מ-18 חנויות מקוונות אותן מפעילה החברה, בהן אי-קומפיוטרס, משרדיה, בוקס אר אס, בוקס פור סייל, סופרטויס וכן את מיי בי, ניסיון להקים אי ביי ישראלי ואינטרקש, מסלקה לרכישות באינטרנט. הסיבה נעוצה במתח הרווחים כמובן: הרווח על המוצרים הוא כ-80%, לעומת כ- 20% בענף הציוד המשרדי, ואף פחות מזה בענף המחשבים.
 
 
בנטקס בלבד מופיעים 29 אתרים בקטגוריה "חנויות לאביזרי מין", וזה עוד לפני שגלשתם לחו"ל לחפש איזה נדנדה מיוחדת במחיר מציאה. חלק מהאתרים משמשים אמנם רק כאתרי קידום מכירות של חנויות אופליין, ואינם מאפשרים לבצע הזמנה מקוונת, אך רובם הן חנויות מקוונות לכל דבר ועניין. ברוב רובן אי אפשר לקנות מבלי להיחשף לתוכן פורנוגרפי, וחנויות אחדות שייכות בכלל לאתרי מין שעסק הליבה שלהם אינו מכירת אביזרים דווקא, בחצי מהאתרים גם יציעו לכם בכניסה, או תחת דרושים, להשתתף בסרט כחול כחול לבן. לדברי אלבז " בגלל התכנים, זה עושה רושם זול, ואנשים מפחדים לקנות שם. אצלנו לא תמצא תכנים, זו חנות נטו".

האתרים מציעים מגוון רב של מוצרים: אביזרים, תכשירים, ביגוד סקסי, קונדומים, שמנים ארוטיים, איברים מלאכותיים וגם,איך לא, סרטים על גבי dvd או קלטות. כמו הספרים, גם הסרטים קידמו את הפצתם מחוץ לרשת יותר משפגעו במכירת הדיסקים. לפחות לעת עתה.

יוצא דופן הוא אתר סקס סטייל שכבר מציע לבעלי חיבור מהיר תוכן דיגיטלי, בעבור תשלום מלא. רשת החנויות בעלת 19 נקודות המכירה בארץ, מפעילה גם מספר נקודות מכירה ברשת, שהגדולה בהן היא האתר הנושא את שם הרשת. האתר מציע את מבחר המוצרים הרגיל ובנוסף גם אינטרנט: כרטיס המועדון הוירטואלי לא מעניק הנחות אלא כניסה לאיזור בו מתפרסמים גלריית תמונות (בהם גם של הגולשים), סיפורים, ומדור היכרויות שלא למטרות נישואין. 'לשם אמינות ודיסקרטיות, הכניסה תורשה לחברים בלבד', נכתב באתר, וזה די גורם לתמוה מה בין להזין את מספר תעודת הזהות שלך ברשת לבין דיסקרטיות.

אני ממש לא האיש להביע דעה לגבי האיכויות הקולנועיות של החומר, אך באופן לא מפתיע (אתם יודעים, סקס ואינטרנט), הנה זה בא מכיוון סקס סטייל: מנוי לשבוע צפייה בעבור 100-300 שקלים. זה עוד לא פיי פר ויו, אבל זה הדבר הכי קרוב לזה שקורה באינטרנט הישראלי, עוד קצת פיתוח וכבר יהיה לנו טירינג של ממש.

נראה כי אלבז הוא מהיחידים שהגיע לתחום מכיוון הסחר המקוון, ולא מתחום אביזרי המין. "התחלתי לשאול כל מיני מכרים וידידים, הרוב זוגות נשואים, האם הם משתמשים באביזרי מין, ואם כן איך הם קונים אותם" הוא מספר, "הם התחילו לספר על בעיות: 'לא נעים להם שייראו אותם נכנסים לחנויות, לא יודעים איך לדבר עם המוכר. ומתוך זה הגעתי למסקנה שיש את הצורך להרים חנות כזו באינטרנט".

לדברי אלבז, לא רק שיש מכירות בתחום, יש גם הרבה התעניינות טלפונית מכיוון שאנשים מרגישים יותר חופשי לשאול שאלות בטלפון. אם כי עדיין נמכרים אצלו יותר ספרים. באקסליין: נמכרים בין 10 ל-20 מכירות ביום, תלוי במצב.

הדעה המקובלת היא שהמצב הביטחוני תורם למכירות דרך הרשת בכלל. מתברר שהלחץ הביטחוני
"לא רק שהוא תרם למכירות דרך הרשת, הוא תורם ספציפית לעניין הסקס", מגלה אלבז, "אנשים יותר מתוחים וחושבים יותר על סקס, ויש גדילה משמעותיים במכירת אביזרי המין: ביום שיש פיגוע אנחנו מכפילים את מספר המכירות שלנו".

התופעה המפתיעה ביותר היא מי שקונה בחנויות המקוונות לאביזרי המין: כ-60% מהקונים הן נשים, ורק כ- 20% מהקניות הן של גברים שקונים אביזרים לעצמם. היתר הם גברים הקונים מוצרים לנשים. אלבז מגלה עוד כי ויברטורים על כל סוגיהם הם המוצר הכי נמכר. "בין אם זה ביצים סיניות ובין אם זה בכל צורה אחרת כמו פרפרי אהבה למשל, מוצרים שנועדו לענג את הנשים".

רק בעיה אחת לא נותרה פתורה - השירות. נדירים האנשים שיפנו תלונה בנוסח "מכרו לי ויברטור 3 מהירויות, קיבלתי רק 2". קנו בזהירות.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by