ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
עיבוד תמונה 
משטרת הפוטושופ רואה טלויזיה 
 
 נמלטים למצוא קצת צל    צילום: יח``צ    
עיבוד תמונה |
 
דורון פישלר

מה אפשר ללמוד מפוסטרים של סדרות טלויזיה על גיבורים, נמלטים, צללים וצפרדעים. משטרת הפוטושופ חוקרת

 
 
 
 
 
 
 
 
 
תמונות קבוצתיות היום זה לא מה שהיה פעם.

לצלם תמונות קבוצתיות זה קשה. צריך לדאוג לתאורה נכונה על פני שטח גדול, לדאוג שכל המשתתפים ייראו טוב, שכולם יעשו את הפוזות הנכונות, שכולם יחייכו (או לא יחייכו) בזמן, וגם אחרי שמצליחים לארגן את הכל, תמיד מתברר שהיה איזה מניאק שהוציא לשון או עשה למישהו קרניים. אם מדברים על צילומי כיתה לבית ספר, אז זה מה יש, ואם לצערך אתה יוצא האיש עם הקרניים, אז חבל. אבל כשמדובר בעטיפה של מגזין, פוסטר לסרט או (וכאן אנחנו מגיעים לעיקר) סדרת פריים-טיים אמריקאית, אף אחד כבר לא מוכן להתפשר. לא תתפסו את וונטוורת' מילר עם קרניים.

מעצבים בהוליווד הבינו את זה מזמן. לכן לפעמים נדמה שאף תמונה שיש בה יותר משלושה אנשים היא כבר לא אמיתית - תמיד הן שילוב פוטושופי של כמה תמונות. הרבה יותר קל לצלם כל אדם בנפרד, באולפן, עם כמה וכמה טייקים, עד שמוצאים את התמונה הטובה ביותר, ואז להדביק את התמונות של כל אנשי הצוות על רקע נוף כלשהו. היה לכם פעם אלבום-מדבקות כזה, עם תמונת נוף ריקה שעליה אפשר להדביק ציורים של הסימפסונס או של דובי אכפת לי? אז ככה.
 

צילו של הנמלט

 
פוסטרים של סדרות טלויזיה הם דוגמה טובה. בסדרות יש הרבה משתתפים, יום עבודה של כל אחד מהם עולה הרבה כסף, ולאף אחד אין סבלנות לצלם את כולם יחד. אז מצלמים בנפרד, ואז מדביקים את התמונות זו ליד זו. אבל אם עושים את זה כשממהרים, או בלי לשים לב לפרטים, התמונה יוצאת לא אמינה, כשאנשי הצוות נראים כאילו הם מרחפים מעל הקרקע במקום לעמוד עליה. כמו התמונה הזאת של 'נמלטים', למשל. אגב, על הפאשלה הזאת, כמו רוב האחרות שמופיעות כאן, עלו ראשונים אנשי הבלוג Photoshop Disasters. שלא תגידו שלא אמרנו.
 
נמלטים ומרחפים
 נמלטים ומרחפים 
 
הנקודה שבה יוצרי הפוסטר באמת הפרו את כללי הפיזיקה והאופטיקה היא הצללים. כשמדביקים תמונת אולפן של אדם לתוך תמונת רקע, צריך להוסיף לה צל, זה ברור, אחרת אנשים קטנוניים ומגוחכים כמונו יצביעו עליה ויגידו "אין לו צל, שיווואו איזה פוטושופ גרוע יא אללה". אז כן, לכל אחד מהנמלטים בתמונה יש צל. אבל לא כל הצללים נולדו שווים. חלקם כהים יותר, חלקם פחות, ובנקודות שבהן הצללים של שני אנשים חופפים - הצללים שלהם מתאחדים והופכים לכהים יותר.

זה לא באמת עובד ככה. צל הוא צל, והצל של אנשים חשובים יותר לא כהה יותר מצל של אנשים חשובים פחות. צללים גם לא מצטברים, לא עולים אחד על השני ולא מכהים אחד את השני. המצב היחיד שבו אפשר לקבל מראה דומה למה שקורה בפוסטר הוא במקרה שיש יותר ממקור אור אחד. אבל כיוון שבמקרה הזה מקור האור היחיד אמור להיות השמש השוקעת, העניין פשוט לא מסתדר.
 
 

גיבורים בלילה

פוזת הגיבורים שעומדים כולם על רקע השמש השוקעת, כשהצללים שלהם נמתחים בדרמטיות אל תוך המצלמה, מתבררת כפופולרית בפוסטרים של סדרות. ב"גיבורים" עשו בדיוק אותו הדבר, ופישלו בדיוק באותה נקודה. התמונה אמינה הרבה יותר - הגיבורים לא נראים כאילו הם מרחפים - אבל הצללים עדיין מכהים זה את זה.

חוץ מזה, ההשתקפות של אלי לארטר בשלולית סוררת - אבל זאת לא פאשלה אלא טעות מכוונת, ודי מבריקה, אפילו. מי שראה את הסדרה יבין. אבל זה עדיין לא מסביר למה לאיזאק מנדז (שני מימין) אין השתקפות בכלל.
 
גיבורים על חלשים
 גיבורים על חלשים 
 

היידה שרה

הצללים בפרסומת של "קורות שרה קונור" לא עולים זה על גבי זה, אבל כיוון שאין שם שמש שוקעת אלא פנסי רחוב, זה לא הופך אותם לפחות מופרכים. בכלל, הפוסטר הזה הוא מסוג הדברים שבגללם אמני פוטושופ מאבדים את עבודתם. נעזוב רגע את הצללים, ונתעלם גם מזה שהתאורה הלבנה על גופה של שרה קונור (לנה הדי) לא מזכירה אפילו את צבע התאורה הכתמתמה של הרחוב שמסביבה - תנוחת הכריעה שלה פשוט לא מתאימה לזוית שבה היא כביכול מצולמת. הדי מצולמת מזוית שקרובה לרצפה כלפי מעלה (וכך המגף השמאלי שלה, למשל, מכוון ישר אל המצלמה), בעוד שתמונת מצולמת מזווית גבוהה יותר - וכלפי הרחוב הנמוך. זה לא מסתדר, והיינו אומרים את זה גם לולא היינו מכירים את התמונה המקורית של השחקנית.
 
מימין: התמונה המקורית. משמאל: גזור והדבק
 מימין: התמונה המקורית. משמאל: גזור והדבק   צילום: יח"צ 
 

הצפרדע המיתולוגית והרגל המנותקת

אם כבר עוסקים בפוסטרים של סדרות טלויזיה: בפוסטר של "The Ex List" - הגירסה האמריקאית של "האקס המיתולוגי" הישראלית - לא היה תמונה קבוצתית של גיבורים על רקע שקיעה, אלא תמונה קבוצתית של אליזבת ריזר והרבה צפרדעים. אנחנו מרשים לעצמנו להניח שלא באמת הושיבו אותה בבריכת צפרדעים, והוספת כל הצפרדעים לתמונה היתה עבודת פוטושופ בכלל לא פשוטה, שנעשתה באופן משובח. לכן צריך להיות אדם קטנוני במיוחד כדי להעיר שבין כל הצפרדעים האלה, הרגל הימנית של השחקנית נראית מנותקת-משהו. קשה לחשוב על תנוחה פיזית שבה הרגל הזאת באמת יכולה להיות מחוברת לשאר הגוף. אחרי שב-Photoshop Disasters צחקו על התמונה הזאת צחוק גדול, הפוסטר הוחלף בשקט לפוסטר מתוקן שבו הרגל חוברה לה יחדיו והכל בא על מקומו בשלום. ואז הסדרה בוטלה. יא אללה, החיים מעצבנים לפעמים.
 
The Ex-List: הפוסטר עם הרגל הבעייתית (משמאל) והגירסה המתוקנת (מימין).
 The Ex-List: הפוסטר עם הרגל הבעייתית (משמאל) והגירסה המתוקנת (מימין). 
 
נתקלתם בפשע-פוטושופ ברור? ראיתם תמונה חשודה, ואתם רוצים לברר האם היא אמיתית או זיוף? כתבו אל משטרת הפוטושופ ועניינכם יטופל.

עוד במשטרת הפוטושופ
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by