ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
מגזין  
כך תמצאו עבודה בעזרת האינטרנט 
 
 את העבודה הבאה תמצא באינטרנט    צילום: GettyImages    
מגזין  |
 

המיתון הגיע גם אליכם? אל דאגה! רשת האינטרנט יכולה לעזור לכם למצוא את העבודה הבאה שלכם. מאתרים לחיפוש עבודה ועד רשתות חברתיות - אלה האפשרויות שעומדות בפניכם

 
 
 
 
 
 
 
 
 

מובטל? ברוך הבא לאינטרנט

שיטה 1: להפיץ לכמה שיותר אנשים
 שיטה 1: להפיץ לכמה שיותר אנשים 
 צילום: GettyImages 
 
המיתון העולמי נותן את אותותיו גם אצלנו. יותר ויותר בוסים מתאמנים על מבטים רציניים ומשפטים הכוללים את המילים "משבר", "מיתון" ול"צערנו". גם אתה, הקורא המדחיק, עלול להיקרא בוקר אחד אל משרדו של בוס חמור-סבר שיציג לך, בעדינות אך בתקיפות, את צידה השני של הדלת.

חיפוש עבודה בעבר כלל בעיקר סריקה אינסופית של מודעות ה"דרושים" בעיתון, שיחות חנופה עם עשרות אנשי כוח אדם אנטיפתים ומשלוח מאות פקסים שהכיתוב "עבור משרה 511\ב" מתנוסס עליהם. כיום, על מנת למצוא עבודה, בסך הכל צריך לדאוג לחיבור לאינטרנט. האפשרויות שעומדות בפני מחפש העבודה המבולבל לא מוגבלות רק לאתרי חיפוש עבודה, אלא למספר שירותים נוספים, כמו גם רתימה של הרשתות החברתיות והבלוגים לצרכיכם.
 

1. הפצה המונית של קורות החיים

 
הדרך הראשונה להפצת קורות חיים היא בשיטת "חוק המספרים הגדולים". ישנם מספר אתרים שמתמחים בהפצת קורות החיים שלכם למספר גדול של חברות וארגונים, מתוך הנחה שאם הם ישלחו להרבה נמענים, יש סיכוי גדול יותר שיימצא בתוכם ארגון שבדיוק באותו רגע זקוק למשרה התואמת את כישוריכם.

רוב האתרים מאפשרים, דרך ממשק השליחה, להגביל את האזורים בהם תהיו מעוניינים לעבוד (כדי שמי שגר בצפון המדינה לא יקבל מודעות הנוגעות למשרה בדרום, לדוגמה) ואת תחומי העבודה המבוקשים, בנוסף להוספה של קובץ קורות החיים שלכם. אם אתם עדיין מועסקים ואינכם רוצים שהבוס הנוכחי ידע על הגישושים שלכם בחוץ תוכלו, בחלק מהמקרים, לבחור אל מי לא לשלוח את קורות החיים, ובכך להימנע ממצבים מביכים.

קחו בחשבון ששיטת ההפצה הזו חושפת את כתובת האימייל שלכם לעשרות גורמים, כך שהיא מהווה סיכון מסוים.
 

2. רישום ל"סוכן חכם" שיסנן משרות

ככה כבר לא מחפשים היום
 ככה כבר לא מחפשים היום 
 צילום: GettyImages 
 
באינטרנט פועלים עשרות אתרים המקשרים בין דרישותיו הספציפיות של המועמד וכישוריו, לבין חברות התרות אחר עובדים בצורה ישירה וכן למאגרי חברות השמה וכוח אדם.

עם הרישום לאתר, המועמד נדרש בדרך כלל למלא טופס מקוון מפרך, בו עליו לציין פרטים שונים - החל מנתונים סטנדרטיים כמו גיל ומקום מגורים, ועד פירוט של ניסיון רלוונטי ומקומות עבודה קודמים. כמו כן תתבקשו למלא בהם את אזור העבודה המועדף ואת היקף המשרה הרצויה (ממשרה מלאה ועד משרת סטודנטים) וכמובן, את תחום המשרה המבוקש. לאחר כל זאת, יהיה עליכם להוסיף גם את טופס קורות החיים הסטנדרטי.

במידה שנמצאה משרה מתאימה, האתרים דואגים לעדכן את מחפש העבודה. חלק מהאתרים מאפשרים גם קבלת מייל מרוכז של משרות רלוונטיות, פעם ביום. אז, כל שנותר לך לעשות הוא לעבור על רשימת המשרות, לשלוח את פרטיך מתוך המאגר, ולהמתין לטלפון המיוחל.
 
 

3. אתרי חיפוש עבודה בתשלום

בדומה לאתרים שמציעים "סוכנים חכמים" וגישה למאגרי מודעות דרושים, ישנם גם אתרים בתשלום המציעים את אותה הפונקציה בדיוק.

האתרים מציעים למנוי, תמורת תשלום חודשי, גישה אל מאגר הצעות העבודה שלהם, כאשר הם מבטיחים כי הם סורקים את כל מקורות ה"דרושים" המתפרסמים בארץ, וכי אצלם ניתן למצוא מאות, ואף אלפי, הצעות עבודה בלעדיות. גולשים נטולי מנוי שיגיעו לאתרים אלה, יוכלו לבצע חיפוש במאגר המשרות - אך לא לקבל את פרטי הקשר של המעסיקים.
 

4. שימוש ברשתות חברתיות

חיפוש עבודה ברשת
 חיפוש עבודה ברשת 
 צילום: GettyImages 
 
כלי חשוב נוסף למציאת עבודה הן הרשתות החברתיות, דוגמת פייסבוק, Linkedin וקפה דה מרקר. בנוסף לאפשרויות הרגילות, הרשתות מאפשרות ליזום פעולה אקטיבית שתקשר אתכם ישירות עם מעסיק פוטנציאלי, ללא תיווך פקידים ומנהלות כוח אדם.

באתרים אלו, חיפוש העבודה מתבצע באחת מארבע דרכים עיקריות:
א. קבוצות לחיפוש עבודה - אלו פעילות, לדוגמה, בפייסבוק ובפורומים של דה מרקר קפה. יש בהם מספר קבוצות כלליות וכן קבוצות לחיפוש עבודה בתחומים ספציפיים. בדרך כלל מקובל לחפש הודעות דרושים רלוונטיות, או להשאיר את פרטיכם בקבוצה ולקוות לטוב. המחפש אף יכול לפתוח קבוצה משלו, בה הוא מציין את כישוריו ואת העתיד אליו הוא שואף להתפתח.

ב. פניה אקטיבית למעסיקים - אפשרות זו פופולרית בעיקר ברשת כמו Linkedin, המבוססת מראש על נטוורקינג עסקי. הרשת מאפשרת יצירת קשר בין אנשים על בסיס עסקי או על בסיס מקצוע ומציגה מספר כלים מעניינים למחפש העבודה. האתר מפרסם מודעות דרושים מטעם חברות שונות, כשבנוסף, השירות מאפשר פניה ישירה לעובדים בחברות התואמות את תחומי העניין שלך.

ג. הפצה מפה לאוזן - ספרו לחבריכם שאתם מחפשים עבודה, מתוך הנחה שמי שיש לו קשרים מתאימים או מכיר אנשים כאלה, יעביר את פרטיכם, ויקשר אתכם, בסופו של דבר, עם מעסיק פוטנציאלי. מספר חברות מציעות בונוסים לעובדים שבזכותם נקלטו עובדים חדשים בחברה, כך שגם לחברים של חבריכם תהיה מוטיבציה לנסות לעזור.

ד. הכר את המטרה - הרשתות החברתיות משמשות כלי חשוב גם כדי ללמוד פרטים על מקום העבודה אליו אתם רוצים להגיע, ואפילו להכיר מראש בעלי תפקידים ומראיינים (ישירות, או באמצעות שיחות עם עובדים בחברה). בצורה זו תגיעו לראיון כשאתם מוכנים טוב יותר ובטוחים בעצמכם.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by