ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
גראז` גיקס 
וידאו מהגראז' - 20.11 

וידאו מהגראז' - 20.11

 
גראז` גיקס |
 

נמרוד מ'היפה והחנון' מדבר על חבילת ההרחבה של WOW ("רוקסן היא Blood-Elf"), לוי שפירו מדבר על אייפון, נוקיה וסלולרים ("HTC היא העתיד") והגראז' גיקס אופים עוברים בתנור

 
 
 
 
 
 
 
 
 
ספיישל אורחים: האנליסט לוי שפירו, שהרצה בכנס סלקום למדיה, התארח בגראז' ודיבר על אייפון, עתידה של נוקיה והסמארטפונים החדשים (6:30 דק', אנגלית). כשהוא זנח את הגראז' גיקס לטובת סשן "גיטר הירו", הצטרף אליהם נמרוד רייס מ'היפה והחנון'.

(10:55 דק')
 

אז על מה דיברו בוידאוקאסט?

 
כנס סלקום למדיה
אפקט האייפון - לוי שפירו על צריכת המדיה בניידים
השקת חבילת ההרחבה של WOW בישראל (וידאו)
• האם עובדי מיקרוסופט הודו עובדים בדרך לעבודה?
חותכן עוגיות בצורת עובר

לוידאוקאסטים נוספים של הגראז' גיקס
עוד כתבות וידאו בערוץ המחשבים
 

תרגום הראיון עם לוי שפירו

אייפון. אף ראיו לא שלם בלעדיו
 אייפון. אף ראיו לא שלם בלעדיו 
 צילום: יח"צ 
 
גיל: אתה אנליסט, אתה מכסה את תחום המדיה במובייל, מה חדש?

שפירו: יש שני טרנדים ממש גדולים כרגע בתחום המובייל: המעבר מ"טלפוני הפיצ'ר" לסמארטפונים, ובעיקר ההצלחה הגדולה של האייפון. אנשים מתנהגים מאוד שונה עם האייפון מכפי שהם התנהגו עם המכשיר המסורתי שלהם. הם משתמשים יותר באינטרנט... זה שינה לגמרי את איך שאנשים משתמשים במכשירים שלהם. חצי מכל קוני האייפון בארה"ב הן נשים - זה מייצג שינוי ענק. והתחום המעניין השני - אנחנו עומדים לקבל את שוק המדיה הסלולרית מבוסס הפרסומות. אפשר לקבל כל מיני סוגי מדיה מעניינים, ללא תשלום, בתמיכת בפרסומות.

דריה: למה אתה חושב שהאייפון היה כל כך מושך לנשים?

שפירו: למה את חושבת שהוא כל כך מושך?

דריה: אני אוהבת את ממשק המשתמש.

שפירו: כן, ממשק המשתמש הוא עניין גדול. הוא לא מושלם, אבל האייפון הרים את הרף לכל האחרים. הוא גם מצוין לכל הגיקים: אפשר לפתח לסטנדרט אחד. אתה לא צריך לעשות 700 גירסאות שונות למכשירים שונים, וסטנדרטים שונים, ומערכות הפעלה שונות. אפשר לפתח לאייפון בלבד, ו-70% מההכנסות מגיעות לכיסי המפתחים. במערכת ההפעלה החדשה, אנדרואיד - 80% מההכנסות מגיעות למפתח. זה שינוי מאוד מאוד גדול, מהתקופה שבה היו מתחלקים חצי-חצי עם הספק, או 60-40 לטובת הספק.

גיל: זה גיקי לדבר על אנדרואיד, וזה קול לדבר על האייפון. בהמשך, מי אתה חושב שהשחקנים הגדולים ביותר עומדים להיות?

שפירו: רק לשים את הכל בפרספקטיבה, האייפון הוא עדיין חלק קטן יחסית משוק הסלולריים בארה"ב. אבל מה שהם עשו זה להגביה את הרף. אישית, אני חושב שאותן חברות שהתחרו בשוק עד עכשיו יהיו חייבות ליישר קו. נוקיה לא הולכת לשום מקום, הם לא הולכים להעלם, יש להם נתח שוק עולמי של 40%, והם חזקים מאוד בפיתוח מוצרים. אבל אפל מצוינת בפיתוח תוכנות מגניבות, והתעשייה חייבת להגיב.
אנדרואיד תשחק תפקיד חשוב. אנדרואיד היא מערכת ההפעלה של ה-4G Wimax בארה"ב. הסמארטפונים מהווים כרגע רבע ממכירות הטלפונים החדשים בארה"ב. זה השינוי הגדול ביותר בצריכה שקרה בשנים האחרונות: זה כמעט כמו המעבר מאינטרנט בפס צר לפס רחב.
 
נוקיה 5800 ("טיוב"). נוקיה לא תעלם כל כך מהר מהנוף
 נוקיה 5800 ("טיוב"). נוקיה לא תעלם כל כך מהר מהנוף   צילום: יח"צ 
 
 
דריה: אבל החזקת סמארטפונים לא תיחשב למותרות בתקופה כזאת? הם לא יסבלו מהמצב הכלכלי?

שפירו: האייפון עולה 199$, זה מחיר סביר.

דריה: אתה רואה את האייפון כמכונת גיימינג?

שפירו: אם אתה נותן לאנשים לגשת למדיה, הם רוצים לעשות את זה. הם רוצים לשחק במשחקים האלה. הם רוצים להשתעשע עם אודיו ווידאו. ועד עכשיו זה היה קצת קשה. ואני לא רק יחצ"נות לאייפון ולסטיב ג'ובס: גם למכשירים האחרים יהיו ממשקי משתמש דומים, ואנחנו הולכים לראות שינוי גדול בשימוש בהם, אפילו בתוך 12 החודשים הקרובים.
 
האנליסט לוי שפירו
 האנליסט לוי שפירו   
דריה: איזה רושם קיבלת מהשוק הסלולרי בישראל?

שפירו: לספקיות יש שוק שהוא די יציב. מה שאני רואה כאן זה הרבה חדשנות בתחום האפליקציות הסלולריות. הרבה אפליקציות מגניבות, מקוריות, שפונות לשוק הגלובלי; מי שיפנה רק לשוק המקומי כאן - אני לא בטוח שזאת תכנית עיסקית מוצלחת במיוחד.

דריה: אתה יכול לספר לנו על משהו ספציפי שראית והרשים אותך?

שפירו: ראיתי כל כך הרבה דברים שונים, אבל אישית, מה שמעניין אותי זה שני אזורים: אחד הוא אפליקציות שעושות את החיים שלי קלים יותר - להקשיב למוזיקה, לצפות בוידאו או לשחק משחקים - את כל זה אני יכול לעשות טוב יותר על פלטפורמות אחרות. אבל בנקאות ניידת, למשל - זה דבר שהוא רלוונטי במיוחד לסלולרי, שהדסקטופ שלי לא יכול להציע. אני מתמקד בבנקאות ניידת משום שזה היה התחום שהתפשט הכי מהר: "בנק אוף אמריקה" הגיע למיליון מנויים סלולריים בתוך שלושה חודשים בערך.

התחום השני שמעניין אותי הוא המעבר למודל הכנסות מבוסס פרסומות. ביפן וקוריאה, יש בערך 40% חדירה של משחקים בסלולרי; בארה"ב זה תקוע ב-12%, כי אנחנו מצפים מאנשים לשלם 7 דולר על ביג'ולד, טטריס ומיס פאק-מן. אז 12% מהאנשים טפשים מספיק כדי לעשות את זה. כשנעבור למודל מבוסס פרסומות, אני חושב שהמצב יהפוך להרבה יותר מעניין. וראיתי, בעיקר בישראל, כמה אפליקציות מצוינות שמאפשרות חווית מדיה מבוססת פרסומות מותאמות אישית. זה קול.

דריה: כמה זמן אתה חושב שייקח עד שזה ממש יקרה?

שפירו: יש עוד פיתוח עסקי לעשות, אבל ראית כמה חברות שעוסקות בתחום הספציפי הזה. אז הדבר הכי טוב לספקיות הישראליות לעשות יהיה לתת למפתחים האלה פלטפורמה כדי לבדוק את האפליקציות שלהם בארץ, ואז ללכת על הגלובלי ולהגיע לארץ העולם-השלישי הפרימיטיבית שלי.

דריה: זה כל הזמן שלוי שפירו היה יכול להעניק לנו, אז תודה רבה שהצטרפת אלינו.

שפירו: תודה, זה תמיד מעניין להיות בארץ, יש פה כל כך הרבה חדשנות - אבל אני הגעתי לגראז' כדי לשחק בגיטר הירו, לראות את המכונית ואולי לשתות כמה קוקטיילים, וכל מה שקיבלתי זה הדיון הזה. אני הולך לשחק בגיטר הירו.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by