ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
סלולר 
מחכים לסטיב ג'ובס 
 
 מאמין במדיה חברתית. טד כהן מפורום הבידור הנייד    צילום: נמרוד צוק    
סלולר |
 
נמרוד צוק

"ייקח עוד 3-4 שנים עד שצריכת מוזיקה בסלולרי תהפוך לחוויה נהדרת", צופה יו"ר פורום הבידור הנייד טד כהן. מבט לעתיד התוכן הסלולרי בכנס סלקום למדיה

 
 
 
 
 
 
 
 
 
כיצד יראה העתיד של הטלפון הסלולרי כאמצעי לצריכת תכנים? זו היתה השאלה המרכזית שעמדה בכנס סלקום למדיה, שהתקיים היום באוניברסיטת ת"א בהשתתפות 15 דוברים, בהם סגן נשיא FOX ג'ון שמלצר, ג'ורדן ברמן מ-AT&T, מארק שלבי מנוקיה וגרג קליימן, סגן נשיא למדיה ניידת ב-MTV.
 
 
"אנחנו תקועים: למרות ההבטחה של התוכן הסלולרי, ההתקדמות שלו עדיין איטית", אמר טד כהן, יו"ר דירקטוריון פורום הבידור הנייד וסגן נשיא לשעבר ב-EMI Music. "לפי יאנקי גרופ, מנויי הסלולר בארה"ב מחזיקים 266 מליון טלפונים שמאפשרים לנגן מוזיקה, אבל רק 9% מהם באמת משתמשים בנייד לצריכת מוזיקה. השימוש בטלפונים סלולריים להאזנה למוזיקה עדיין רחוק מהחוויה שמספק האייפוד. אפליקציות ה-PC שנועדו להעביר את המוזיקה לטלפון הסלולרי מגושמות ומלאות בבאגים, ולא ממלאות את ההבטחה לשימוש קל ונוח".

"התקשורת האיטית ממנה סובלים לרוב הטלפונים בארה"ב הופכת את השימוש בסטרימינג לחוויה מייגעת וגורמת לאיכות נמוכה של המדיה. גם המומנטום של האייפון לא התבטא בצמיחה בתחום המוזיקה מכיוון שרוב הפעילות המסחרית של משתמשי המכשיר היא הורדת אפליקציות, שרובן לא קשורות במוזיקה. גם נפח האחסון מהווה בעיה: באייפוד יש 120GB נפח אחסון, בשעה שהאייפון מכיל רק 16GB והנוקיה N96 מכיל רק 24GB. אנשים מחליפים טלפונים בקצב גדול יותר מאשר נגני mp3, ולא בטוחים שיוכלו להעביר את קולקציית המוזיקה שלהם למכשיר הבא. יידרשו עוד 3-4 שנים עד שצריכת המוזיקה דרך הסלולרי תהפוך לחוויה נהדרת", סיכם כהן את הבעיות מהן סובל הענף לדעתו.

"כדי שהתחום יתרומם, צריך לעשות כמה דברים", אמר כהן. "צריך לשפר את קלות השימוש, להציע כלים עשירים לגילוי מוזיקה ולקבלת המלצות על שירים, צריך תוכניות תקשורת נתונים ללא הגבלת נפח וצריך חוויה של 360 מעלות - כך שניתן יהיה לגשת לתכנים האישיים לא רק מהטלפון אלא גם מהתקנים כמו המחשב והטלוויזיה. מעבר לכך, אנחנו כבר לא בעידן בו רולינג סטון או כל מגזין אחר קובע את הטרנדים. אנחנו בעידן בו החברים שלך הם אלה שקובעים את הטרנדים, וצריך לאפשר פעילות קהילתית דומה למה שקורה במייספייס או בפייסבוק, גם בסלולר".

כהן הוסיף שיש צורך בשירותים שנתמכים על ידי פרסומות ושירותים מבוססי מיקום: "אם אתה ליד מועדון בו מתקיימת הופעה של בון ג'ובי ונשארו כרטיסים, הטלפון צריך ליידע אותך ולעזור לך לקנות כרטיס בהנחה". הוא יצא נגד שיטת המכירה של חנות iTunes, בה נמכר כל שיר ב-99 סנט, בטענה שהיא מקשה על אמנים לא חדשים לפרוץ, וסיים בנבואה חצי-הומוריסטית לפיה רק אחרי שסטיב ג'ובס יכריז על שירות מוזיקה למנויים בתשלום קבוע, המודל הזה יהפוך לנחלת כל השחקנים בענף.


 
"האייפון הוא לא רק הייפ". לוי שפירו
 "האייפון הוא לא רק הייפ". לוי שפירו   צילום: נמרוד צוק 
 

אפקט האייפון

האנליסט והעיתונאי לוי שפירו, שהתראיין בשבוע שעבר ל-nana10, אמר כי אנחנו נמצאים בעיצומו של מעבר מתקופת מובייל 1.0 למובייל 2.0. "האייפון מעלה את הרף לכל התעשיה, היקף התוכן הנייד גדל באופן יציב, והוא צפוי להמשיך לגדול. למי שמחפש הזדמנויות בתחום, כדאי לשים לב ש-4 מכל 5 צרכנים בארה"ב משתמשים בהודעות SMS. תחום נוסף בו יש הזדמנות עסקית הוא הודעות MMS - יש מעט מאוד אפליקציות מעניינות שעושות שימוש מוצלח בטכנולוגיה הזאת", אמר שפירו.

"השינויי ממובייל 1.0 למובייל 2.0 הוא שבטלפונים הסלולריים הרגילים, הספק היה מחליט אילו תכנים תוכלו לקבל. מובייל 2.0 מתבסס על סמארטפונים מתוחכמים יותר שמאפשרים לצרכן להחליט בעצמו איזה תכנים לצרוך", הסביר שפירו ופירט: "בינואר 2005 מעט מאוד אנשים הסתובבו עם סמארטפון. ב-2008 , 6 מתוך 10 מכשירים מאפשרים לצפות בוידאו, והרבה מהם מאפשרים גישה מלאה לאינטרנט. אפשר לראות כיום גידול שנתי של 122% במספר בעלי הסמארטפונים".

שפירו הרחיב על "אפקט האייפון", ואמר כי למרות שיש סביבו הרבה הייפ, והוא עדיין קטן מבחינת נתח השוק שלו לעומת כלל הטלפונים הסלולריים שנמצאים בשימוש, יש לו השפעה גדולה מאוד. "ברבעון האחרון הוא הפך לטלפון השני הנמכר ביותר בארה"ב, וכמעט מחצית מהוידאו הנייד נצפה על גבי מכשירי אייפון", אמר שפירו, וטען כי לא מדובר בגרסה קולית יותר של הבלאקברי, אלא במוצר שונה לחלוטין: "משתמשי האייפון משתמשים פי 4 יותר בתקשורת נתונים מאשר בעלי מכשירים אחרים, ומשתמשים יותר בפיצ'רים כמו מצלמה ונגן המוזיקה".
 
 

חיים בדואלי

"מותג צריך סיפור". עדי כהן
 "מותג צריך סיפור". עדי כהן 
 צילום: נמרוד צוק 
 
עדי כהן, סמנכ"ל השיווק בסלקום, הציג את הגישה שפיתחה החברה לשיווק לצעירים, שמתבססת על ההבנה שצעירי הדור הנוכחי פועלים בשתי נקודות קיצון בו זמנית בהרבה מתחומי החיים: לדוגמה ברצון לביטוי אישי ובגישה אגוצנטרית במקביל להשתלבות בקהילה ותרומה לחברה, בבילוי עם החברים בני גילם יחד עם הקדשת הרבה זמן למשפחה, או בהמצאות יחד עם אנשים אחרים תוך התעסקות בעניינים פרטיים באמצעות הטלפון הסלולרי.

"האינטרנט נותן המון כוח להעברת מידע מפה לאוזן", אמר כהן. "בעבר היתה סברה שכל לקוח לא מרוצה מספר ל-12 אנשים אחרים. היום כל לקוח לא מרוצה יכול לפגוש אלפים או עשרות אלפי אנשים ולהעביר להם את המידע. לדוגמה, 4 מיליון איש ראו ביוטיוב סרטון שמתעד נציג שירות של חברת התקשורת קומקאסט נרדם בסלון של לקוח".

המסקנה של כהן היא שהצרכנים החדשים שונים אבל לא אחרים באופן מהותי, כאשר ההבדל המרכזי הוא שהם חווים הכל בעוצמות גבוהות יותר ובמהירויות גבוהות יותר. "אפשר לגזור מכך כמה תובנות: הראשונה היא שהיום מותג צריך סיפור - בעבר מותג נבנה מלמעלה באמצעות קמפיינים ויחסי ציבור, היום הרבה יותר כוח עובר לפורומים, לאתרים בהם אפשר להתייעץ ולשוחח עם אנשים. השניה היא שלא כדאי לסבן - הצעירים הפכו למכונות לסינון מסרים. הם מזפזפים בין המון ערוצי מידע, ויש להם מיומנות אדירה לסינון מסרים שיווקיים. אין טעם לנסות ליצור תדמית של מושלמים אלא עדיף לנסות להתמודד עם הטעויות. והאחרונה - לא להסס ולקחת יותר סיכונים, מכיוון שהטרנדים מתחלפים היום הרבה יותר מהר".
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by