ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
בחירות 2008 
"אובמה הוא מועמד הווב 2.0 הראשון" 
 
בחירות 2008 |
 
נמרוד צוק

גיוס הכספים באמצעות האינטרנט, השימוש ב-SMS לקשר עם הבוחרים והמקבילה הפוליטית של תוכן גולשים. האנליסט לוי שפירו, שיגיע החודש לכנס סלקום למדיה, מדבר על קמפיין אובמה

 
 
 
 
 
 
 
 
 
"המרוץ של אובמה לנשיאות ייזכר כקמפיין שהגדיר מחדש את השימוש במדיה דיגיטלית בקמפיינים פוליטיים" אומר לוי שפירו, אנליסט מוביל בתחום המדיה הניידת, שמגדיר את אובמה "מועמד הווב 2.0 הראשון". שפירו יגיע החודש לישראל להרצות בכנס סלקום למדיה חדשה. לרגל הבחירות בארה"ב, אנחנו מביאים טעימה רלבנטית מהראיון שערכנו איתו:

"בזכות היעילות של השימוש באינטרנט ומדיה חברתית לגיוס כספים, המטה של אובמה יכול היה לסרב למימון ממשלתי וזכה ליתרון כלכלי עצום. מקיין הוביל ב-2% באמצע ספטמבר וכעת הוא מפגר ב-7% - בין היתר זה נוצר כתוצאה מגיוס הכספים באמצעות האינטרנט", אמר לנו שפירו.
 
מגדיר את אובמה כ"מועמד ווב 2.0". לוי שפירו
 מגדיר את אובמה כ"מועמד ווב 2.0". לוי שפירו 
 צילום: יח"צ 
 
"ההגדרה הזו נכונה לא רק בהיבט הכלכלי - הכלים הארגוניים בהם אובמה השתמש מזכירים את המודל של ווב 2.0, שהתאים מאוד לגיוס מתנדבים צעירים ונלהבים. הוא גם עודד את היצירה של מדיה חברתית, כמו המאש-אפ שהזמר will.i.am יצר לססמת yes we can. כך נוצר מצב בו אנשים אחרים תרמו את התרומה היצירתית שלהם לקמפיין".

"דוגמה נוספת - 3 מליון אנשים קיבלו הודעת SMS על מינוי ג'ו ביידן לסגן הנשיא של אובמה, לפני שהידיעה פורסמה בתקשורת. ההודעה נשלחה לאנשים שנרשמו לאתר שלו ושיתפו את הפרטים שלהם. זה היה מאוד חדשני".

"גם הקמפיין של מקיין אימץ כמה מהטקטיקות האלה - למשל, מקיין התראיין לבלוג הטכנולוגיה טק-קראנץ'. עם זאת, זה לא היה אורגני כמו אצל אובמה, ומקיין הודה שאין לו חיבור טבעי לעולם הדיגיטלי".

הראיון המלא עם לוי שפירו יתפרסם במהלך הימים הקרובים.

ארה"ב בוחרת – הסיקור המלא
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by