ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
השבוע ברשת 
החדשים של אפל 
 
  צילום: יח``צ    
השבוע ברשת |
 
אלכס פולונסקי

אפל השיקו מקבוק חדש, הקמפיין של אובאמה נכנס למשחקי מחשב, בפייסבוק יש כבר 10 מיליארד תמונות, ולפיירפוקס יש בטא חדשה. וגם: מה עושים היום כוכבי הרשת הגדולים, וכמה הרוויחה רדיוהד על האלבום האחרון שהופץ ברשת?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
שועלאש בבטא חדשה

• קרן מוזילה, שאחראית על פיתוח הדפדפן פיירפוקס, השיקה את גרסת הבטא לפיירפוקס 3.1. גולת הכותרת של הגרסה החדשה הוא השימוש במנוע הג'אווה סקריפט TraceMonkey, שמיועד להאיץ את הגלישה באתרים שהקוד שלהם מתבסס על ג'אווה סקריפט. בגרסה הנוכחית של הדפדפן, המנוע לא מופעל כברירת מחדל ויש להפעילו באופן ידני דרך הגדרות התוכנה.

חידוש נוסף שהוצג בגרסה זו הוא ניווט משופר בין הטאבים שפתוחים בדפדפן - לחיצה על צירוף המקשרים Ctrl+Tab תאפשר דפדוף ביניהם, כאשר על המסך תופיע תצוגה מוקטנת של מה רואים בכל אחד מהם.

• מי שאין באפשרותו להתקין את התוכנה על המחשב שלו (בעיית הרשאות - נושא כאוב בעיקר במקומות עבודה ומוסדות לימוד), יכול להוריד גרסה שניתנת להפעלה ללא צורך בהתקנה. את הגרסה הזו ניתן להעביר גם לכונן USB נייד ולשאת אותה איתכם לכל מקום מבלי לדאוג להגדיר את ההעדפות שלכם בכל מחשב מחדש.
 
ניווט משופר
 ניווט משופר   צילום: צילומסך larskjensen, flickr 
 
 
• גם לדפדפן Flock, המבוסס על המנוע של פיירפוקס, הושקה השבוע גרסה חדשה (מספר 2). הייחוד של פלוק מתבטא בהתממשקות שלו מול רשתות חברתיות ואתרים שמבוססים על תוכן גולשים, ביניהם פייסבוק, יוטיוב, פליקר, טוויטר, ורבים נוספים. החידוש בגרסה הנוכחית הוא הטמעת ה-"Awesome Bar" המוכר מהגרסה השלישית של פיירפוקס, והוספת תמיכה מובנית ברשת החברתית מייספייס.

• ביום שלישי השיקה אפל דגמים חדשים של מחשבי ה-MacBook הניידים מתוצרתה, והורידה את מחירם של הדגמים הקודמים. לפיכך, אפשר לצפות שתוך מספר שבועות מחירו של דגם מקבוק בסיסי יירד מהסכום של 5,699 ש"ח לרף יותר נמוך - תלוי באפל וב-iDigital, היבואנית ונותנת השירות של החברה בישראל.

• חברת Adobe השיקה השבוע את הגרסה העשירית לנגן הפלאש שלה. הגרסה החדשה כוללת תמיכה רחבה יותר באפקטי תלת מימד, התמודדות טובה יותר עם טקסט ושילובו עם גרפיקה, ובשיפור בעבודה של הנגן עם שילוב של מספר רצועות אודיו בו-זמנית.

• רשת הפיצריות "פיצה האט" עשתה צעד לקראת משתמשי פייסבוק וחשפה אפליקציה לאתר שמאפשרת לבצע הזמנות ישירות מתוכו. עם זאת, האריסון הופמן מ-CNET מתלונן שההטמעה לתוך פייסבוק מיותרת, משום שממשק ההזמנה זהה לזה שבאתר החברה, וגם לא קיים ניצול של הרשת החברתית מלבד העובדה שמתווספת הודעה פולשנית לרשימת העדכונים של המשתמש במטרה לעדכן את חבריו על כך שהזמין פיצה. בשביל זה לא צריך אפליקציה מיוחדת.
 
מקיין נגד יוטיוב

• המטה של ג'ון מקיין, המועמד הרפוקליקני לנשיאות ארה"ב, פנה ליוטיוב בבקשה לשקול מחדש את הסרתם של קטעי וידאו הקשורים לקמפיין הבחירות. קטעי הוידאו הוסרו מהאתר לאחר שנטען כי הם עוברים על חוק זכויות היוצרים האמריקאי.

בתנאי השימוש של האתר מצוין כי "יוטיוב רשאית להפסיק כל פעילות באתר בכל זמן נתון", כאשר הכוונה היא גם לאפשרות של הסרת סרטונים שונים. בין הקטעים שהוסרו נמצאים גם חלקים משידורי חדשות של רשתות FOX ו-CBS, שביקשו את הסרתם.

• זמן קצר לאחר הפניה, יוטיוב השיבו בשלילה, ואמרו שאין ביכולתם להעניק יחס מועדיף לקמפיינים פוליטיים. אמנם יוטיוב (שנמצא בבעלותה של גוגל) הוא אתר הוידאו הפופולרי ברשת, אבל ישנן מספיק חלקות דומות שיכולות לתת שירות דומה, שהתפרשות על כולן יכולה לתת אפקט דומה לזה של יוטיוב.

• ככל שהבחירות בארצות הברית מתקרבות, כך גם גדל נפח הקמפיינים של המתמודדים לנשיאות, שמנסים להגביר את התודעה אליהם ולמשוך מצביעים בדרכים מקוריות. שחקני משחק מירוץ המכוניות Burnout Paradise בקונסולת ה-Xbox 360 של מיקרוסופט הבחינו בשבוע האחרון בשלטי פרסום של אובאמה בגוף המשחק. נציג חברת EA, יצרנית המשחק, מסר לאתר GameSpot שפרסום הקמפיין של אובאמה במשחק החל ב-6 באוקטובור ויימשך עד ה-3 בנובמבר, ערב הבחירות בארה"ב.

עוד אמר נציג החברה, שהפרסומות מפולחות לקהל יעד של בני 18 עד 34, אצל שחקנים מאזורים מסוימים בלבד. במקרה הזה מדובר ב-10 מדינות בארה"ב שבהן הקרב בין המתמודדים צמוד. הנציג הוסיף שהפרסום בגוף המשחק שווה ערך לפרסום ברשתות טלוויזיה או בתחנות רדיו, ואינו מעיד על אוריינטציה פוליטית של החברה או של עובדיה.
 
צילומסך מהמשחק
 צילומסך מהמשחק 
 
 
הביביטיוב
 הביביטיוב 
 צילום: צילומסך 
 
• דוגמא אחרת לניצול של יוטיוב עבור קמפיינים פוליטיים מגיע השבוע דווקא מישראל - YouBibi הינו אתר בבעלות פרטית (כך נטען בעמוד ה"אודות") שמפעיליו העתיקו באופו בוטה את הלוגו של יוטיוב, וביצעו באתר הטמעה של קטעי וידאו שקשורים ליו"ר הליכוד, בנימין נתניהו.

מאחורי האתר עומדים מי שמגדירים עצמכם כ"קבוצת אנשי הייטק בגילאים 27-32 שגדלו והתחנכו על ערכי מדינת ישראל. איננו מזוהים או שייכים לזרם או למפלגה כלשהי אך רוצים שיהיה לנו ולילדנו כיף לחיות במדינת ישראל". שתי שורות לאחר מכן הקבוצה מכריזה שהיתה רוצה לראות את בנימין נתניהו בהנהגת המדינה ושוברת את ההכרזה של עצמה על אי-השתייכות לזרם או מפלגה כלשהם. למרות האמינות הלקויה שיוצר הקמפיין העצמאי הזה, שמתיימר לא להיות פוליטי, מדובר בפרויקט לא רע. אבל מה, עובד גרוע על פיירפוקס.
 
בקטנה
• דאג ביבר, מהנדס ברשת החברתית פייסבוק, פרסם הודעה בפרופיל האישי שלו בה הוא מספק מספר פרטים על היקף השימוש באתר. לדוגמה, עד עתה העלו משתמשי האתר למעלה מ-10 מיליארד תמונות. כיוון שלכל תמונה יש גרסאות בארבעה גדלים, בפועל ישנם יותר מ-40 מיליארד קבצי תמונות. עוד מספר ביבר שבכל יום מועלים לאתר בין 2 ל-3 טרה בייט של תמונות, שנמצאים על שטח אכסון כולל של פטה בייט אחד (1073741824 מגה בייט).

• מגזין PC World מציג: "סלבריטאי הרשת הגדולים - איפה הם היום?".

• שנה לאחר ששחררה רדיוהד את האלבום "In Rainbows", שהופץ באופן מהפכני נכון לאותה תקופה (כזכור, גולשים שהורידו את האלבום התבקשו לבחור מה המחיר ברצונם לשלם עליו, אם בכלל), מפרסמת הלהקה את נתוני המכירות והרווחים של האלבום.

על פי הדיווחים מטעם הלהקה, מרבית המורידים בחרו שלא לשלם על האלבום. עם זאת, הרווחים ממכירת אישור ההורדה לאלבום היו גבוהים יותר מאשר מכירת הגרסה הפיזית שלו, שיצאה לאור כחודשיים לאחר הגרסה באינטרנט. כמו כן, הסכום שנאסף ממכירות האלבום גבוה יותר מהסכום הכולל ששולחם עבור "Hail To The Thief", האלבום הקודם של הלהקה.
 
עטיפת האלבום
 עטיפת האלבום 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by