ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
השבוע ברשת 
הכלבה של האח הגדול 
 
  צילום: מתוך הבלוג ``ויק מתגעגעת לשפרה``    
השבוע ברשת |
 
אלכס פולונסקי

Makoרה עם מאקו, העיצוב החדש של וואלה, מי משלים הכנסה בפורנו ואיך לעזאזל הכלבה של שפרה מ"האח הגדול" כותבת בלוג? השבוע ברשת

 
 
 
 
 
 
 
 
 

ניתוח פלסטי לאינטרנט הישראלי

• תשס"ח הביאה לנו בעיקר עיצובים חדשים לפורטלים המרכזיים. Ynet עברו מתיחת פנים, ב-nana10 שידרגנו את הזהות, ו-nrg מעריב עברו ניתוח פלסטי; בנוסף, נולד גם האתר של כלכליסט. כעת, פורטל וואלה! עתיד להציג שינוי עיצובי במהלך תקופת החגים. לא צוין באופן קונקרטי מה עתיד להשתנות, אך על פי מה שמציגה כתבת גלובס, נועה פרג, ולפי דבריהם של בכירים בוואלה! שהתראיינו לכתבה (יהורם דילמאני, סמנכ"ל התוכן, ודודו בקר, המשנה למנכ"ל), לא יהיה שינוי דרסטי.

• במקביל, גל מור כותב בבלוג שלו על סקיצות העיצוב החדש של Yahoo שהוצגו בטקראנצ'. לפי הסקיצות, יאהו תוסיף לעמוד הבית שלה סרגל יישומים בצד שמאל של העמוד, שאותו יוכלו הגולשים להתאים אישית באמצעות Yahoo Application Platform, מה שאמור להבטיח מבחר רחב של יישומים חיצוניים, מלבד אלה שתציע יאהו.

• mako, שהיה אמור לעלות לפני כשנה, נועד להחליף את האתר של זכיינית הטלוויזיה "קשת", ולהפוך לזרוע תוכן נפרדת מהתכנים שלה בטלוויזיה. אלא שמדי מספר חודשים התעכבה ההשקה מסיבות שונות. כעת, הזכיינית עלתה עם פרסומת בטלוויזיה ובאתר שלה, בהשתתפות השחקן צחי גראד, שבה הוא מגלם שיפוצניק עצבני בתוך חלל לבן עם הלוגו של מקו, ומבקש מהגולשים להתאזר בסבלנות, ושעוד כמה ימים הכל יהיה גמור. מסיבת עיתונאים רשמית על ההכרזה עוד לא היתה, אבל אנחנו אופטימים..
 
מה קורה עם מקו?
 מה קורה עם מקו?   צילום: מתוך האתר 
 
הפייבוריטית שלנו
 הפייבוריטית שלנו 
 צילום: מתוך הבלוג של הכלבה ויק 
 
• ולאדי דבוייריס, שמנהל בלוג כבר כחמש שנים, הודיע השבוע על סגירתו, מאחר שלדעתו אינו מצליח להשפיע מספיק דרך הבלוגוספירה, וימשיך לנסות ולהזיז דברים בדרכים אחרות. דבוייריס כותב: "הבנתי שכמה שלא אתאמץ כאן להוציא פוסטים, כמה שלא אדחוף עד שיוולד משהו, האימפקט של הכתוב יהיה קטן, קטן מדי. הרבה יותר קטן מן האימפקט אותו אני משיג במסגרת עבודתי. למען האמת, ההשפעה של בלוגים בישראל באופן כללי מוערכת יתר-על-המידה. בחמש וחצי השנים שבהן אני מנהל בלוג, לא השתנה שום דבר".

עוד הוא מוסיף ש"אנחנו משחקים כאן בקקי וחושבים שלמישהו אכפת. למען האמת, אני בזמן האחרון מצליח לא מעט בהכנסת ידיעות לעיתונות המודפסת, ואני תוהה אם למישהו אכפת אפילו ממנה". הוא מתאר מצב קשה של תסכול, שבלוגרים רבים בישראל חווים כשהם רואים שההשפעה שלהם מועטה, בעוד שהבלוגים בארצות הברית תופסים כותרות באופן נרחב ונחשבים למדיה רלוונטית לכל דבר.

• בעוד בלוגים חשובים ורציניים הולכים אל הבוידעם של האינטרנט, אחרים באווירה קצת יותר משעשעת תופסים תאוצה. אחד כזה, למשל, הוא הבלוג "ויק מתגעגעת לשפרה" - ויק היא הכלבה של שפרה קורנפלד, הפייבוריטית של ערוץ המחשבים ב"האח הגדול" (או לפחות, של אנשי הערוץ שטורחים לצפות בזה, והם מונים אחד). ויק, הכלבה העזובה, כותבת על חוויותיה ורגשותיה מאז ששפרה נטשה באותה באופן זמני על מנת לקחת חלק בתוכנית. פרטי הרישום של הדומיין שעליו נמצא האתר (shifra.tv) אינם זמינים, ובשלב זה לא ניתן לדעת אם מאחורי הבלוג עומדים גורמים בהפקה או מקורבים לקורנפלד.
 

תחליפים מוזיקליים לפול מקרטני

 
• ynet דיווחו בבלוג שלהם, "קטעי קישור", כי חברת MediaDefender, שממומנת על ידי ה-RIAA וה-MPAA (התאחדות חברות התקליטים, והתאחדות תעשיית הקולנוע האמריקאית), נחשדת בכך שהיא ממנת את חלק מפעילותה באמצעות תפעול ופרסום אתרי פורנו. החשד עלה לאחר שתלמיד תיכון בשם אית'ן פרץ למערכת הדואר של החברה, ושלף משם תכתובות שונות, מהן נחשף, בין השאר, מהו התעריף שגובה החברה עבור הגנה על קבצים (דולר לשיר, 4,000 דולר לאלבום שלם וסכומים משתנים לסרטי קולנוע). את ההודעות הללו פרסם אית'ן ברשת שיתוף הקבצים ביטורנט, ואת המייל המתייחס לכך שהחברה סייעה בהפצת סרטוני פרסומת לאתרי פורנו - ברשת השיתוף Limewire. אז כן, מתברר שהם רואים בכך דרך לגיטימית להשלמת הכנסה. אחרי הכל, הפעילות הרשמית שלהם לא אפקטיבית.
 
 
• לפני מספר שבועות עבר אתר Muxtape לעולם שכולו טוב. מוקסטייפ איפשר למשתמשים להעלות אליו עד 12 שירים, ולשלוח את רשימת ההשמעה, כאשר הקונספט היה מעין גרסה מודרנית של מיקסטייפים על קלטות כפי שהיה נהוג בשנות השמונים. לצד כל שיר, היה קישור שאיפשר את רכישתו באמאזון או ב-iTunes. למרות זאת, זה לא סיפק את ה-RIAA שדרשו להשבית את פעילות האתר.

כעת, מגיע התחליף החוקי בשם MixTube, שפועל על אותו עיקרון ומאפשר לגולשים לבנות פלייליסט על פי קטעי וידאו ביוטיוב באמצעות הכלים שהם מספקים למפתחי צד שלישי. גם כאן, בדומה למוקסטייפ, ישנו קישור לרכישות השיר (בשלב הנוכחי רק באמאזון). החסרון ברור - איכות הסאונד נמוכה באופן משמעותי ביחס לקובץ mp3 רגיל כפי שהיה במוקסטייפ. כמו כן, המבחר מוגבל ומבוסס על מה שניתן למצוא ביוטיוב. למרות זאת, פעילות האתר, לפחות באופן הנראה לעין, חוקית כיוון שיוטיוב נושאים באחריות לגבי התכנים שמועלים לשרתים שלה, והם אלה שמספקים את הכלים שמאפשרים לפתח אתרים כמו מיקסטיוב.

• אתר דומה שפועל על אותו רעיון הוא Jogli, שפותח בישראל ומתבסס גם הוא על יוטיוב. עם זאת, בג'וגלי לא מדובר רק בשמיעה של השיר, אלא גם בהצגת הוידאו המלווה אותו, מה שגורע קצת מהמינימליזם שמציג מיקסטיוב.

 
מוקסטיוב, גרסה מעוקרת של Muxtape
 מוקסטיוב, גרסה מעוקרת של Muxtape   צילום: צילומסך 
 

בקטנה

HTC Dream / G1
 HTC Dream / G1 
 צילום: יח"צ 
 
• השבוע הושק ה-HTC Dream (הידוע גם בשם G1), הטלפון הנייד הראשון שמשתמש במערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל. G1 הוכרז על ידי רבים כמתחרה הרשמי של האייפון, אך דבר אחד משאיר אותו מאחור בתחרות: נכון להיום, מבחר האפליקציות לאייפון רחב בהרבה. כשל-G1 יהיו אפליקציות נוספות, ההבדלים יצטמצמו באופן ניכר. עוד על הקרב בין שני הטלפונים הניידים, תוכלו לקרוא בכתבת ההשוואה שלנו.

• אם כבר הזכרנו את ויק, הכלבה של שפרה, ראוי לציין את הפרויקט החדש של עיריית פתח תקווה (אם נצא מנקודת הנחה שהעיר הזו אכן קיימת), במסגרתו הציבה העיריה בשכונת נווה עוז פחים לאיסוף צואת כלבים, בדומה לפרויקט דומה שנעשה בעיר ורסלי שבצפון איטליה. בעוד שבאיטליה הרשויות יתנו קנסות לבעלי כלבים שלא מנקים את הצואה של חיות המחמד שלהם (בהתאם להשוואה בין דגימות DNA מהצואה לבין אלו שבמאגר), בפתח תקווה יחלקו בונוסים לאלה שמנקים אחר החיות שלהם, לפחות בחצי השנה שבה הפרויקט יהיה בשלב נסיוני.

• ראש עיריית לונדון, בוריס ג'ונסון, אמר השבוע בראיון לתחנת רדיו של ה-BBC, שיש לו שאיפות להפוך את בירת אנגליה למרושתת ולאפשר גישת Wi-Fi מכל נקודה בעיר. בתור התחלה, הוא ציין את הפרבר הלונדוני סטרטפורד, בו תיערך אולימפיאדת 2012, כנקודת התחלה לפרויקט. כבר כיום מפוזרות ברחבי לונדון נקודות חמות רבות שניתן להתחבר דרכן לאינטרנט, אם כי מדובר בנקודת מסחריות וכולן עולות כסף. כיוון שהפרויקט נמצא בתכנון בלבד, לא אמר ג'ונסון אם ההתחברות תיהיה בחינם או לא.

• גיא דיין ודורי בן-ישראל מסוכנות האינטראקטיב "המזבלה" בחרו בדרך מקורית לברך מנכ"לים של משרדי פרסום שונים: הם רכשו עשרות דומיינים עם שמותיהם, והתאימו ברכה אישית לכל אחד מהם.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by