ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
השבוע ברשת 
טאליבן יודעים מה טוב בשבילכם 
 
 ``אחי, תתקשר לאוסמה בסקייפ, תגיד לו שישלח עוד תחמושת``    צילום: GettyImages    
השבוע ברשת |
 
אלכס פולונסקי

אנשי הטאליבן כבר מזמן הפסיקו להשתמש בטלפונים רגילים ועברו לסקייפ. אנשיו של ג'ון מקיין, לעומת זאת, כמעט וגרמו לכולם לחשוב שהוא המציא את הבלקברי, ובנתיים - אניטה בת ה-17 הזמינה את כולם להצטרף אליה למיטה השבוע

 
 
 
 
 
 
 
 
 

שמישהו כבר יוציא אותה מהמיטה

אניטה - לא במיטה, סתם מול המחשב
 אניטה - לא במיטה, סתם מול המחשב 
 צילום: צילומסך 
 
• ביום ראשון השיקה חברת תנובה קמפיין פרסומי חדש למותג "שוקו שוק". הקמפיין, תחת השם "אניטה לא יוצאת מהמיטה" נושא את רוח האח הגדול, ומציב שלוש מצלמות בחדרה של אניטה אוס, נערה בת 17 וחצי שמקבלת תשלום פשוט כדי להיות שם, ולא לצאת מהחדר במהלך כל שעות היממה במשך חמישה ימים. הגולשים יוכלו לצפות באניטה באתר הקמפיין, וגם לשלוח לה סיבות מדוע מגיע להם להתארח במיטה שלה. בנוסף, מלבד היכולת לעקוב אחר אניטה במשך 24/5, הם מקבלים את האפשרות להשפיע באופן בסיסי על המתרחש בחייה, ולהצביע בכל יום בסקר שיקבע מה יכין לה השף באותו יום, מה שאמור למלא להם את הצורך בתחושת השליטה שרבים אוהבים להרגיש.

בנוסף לאתר, נפתח לאניטה בלוג בישראבלוג (במקביל לבלוג בתפוז עם תכנים זהים), שבו היא מסכמת את היום שהיה בחדרה - מה היא אכלה, מי התארח, ומה הם עשו.

• גל מור מתרעם בבלוג שלו, "חורים ברשת", על אופי הקמפיין, ועל כך ש"מקאן דיגיטל", משרד הפרסום שעומד מחאורי הקמפיין, מנסה להציג את אניטה באופן מיני, מה שהפך למעט שחוק כשמפרסמים מוצרים, וחוצה מעט את גבול הטעם הטוב בהתחשב בכך שמדובר בקטינה. התגובה של מיכאל זילברמן לפוסט של מור הצליחה לסכם את העניין באופן מוצלח: "לא רואה מצב איך מישהו היה מגיע אלי עם הצעה כזו לגבי בנותי, מבלי שהייתי בודק אם אפשר להריץ אותו היישר לתוך מאיץ החלקיקים, ומוכיח שפרסומאים טסים מהר יותר ממהירות האור".

• דורי בן-ישראל מסוכנות הקריאייטיב "מזבלה", מספר על פאשלה שהיתה בהפקה, שהעלתה את האתר לפני שהתחילו השידורים. לא קרה שם שום דבר מעניין, אבל הוא תפס תמונות של כמה עובדי הפקה.

• עו"ד יהונתן קלינגר לא מוותר על מעט פרשנות משפטית, ומסביר שההתנגדות שלו לקמפיין אינה סותרת את ההתנגדות שלו ושל אחרים לחוק הצנזורה. בהקשר הזה כותב קלינגר: "המאבק שלי הוא לא בעד הביטוי התאגידי, הביטוי המסחרי צריך להיות כפוף לכללי אתיקה נרחבים. אני לא אומר שצריך לבלום את הביטוי של תנובה, אלא אני חושב שהרבה יותר מהפורנו הקשה שהשפיע על העולם, התאגידים הם אלו שהפכו את החברה שלנו לכל כך מינית".
 

כבוד השופט

 
• ואם כבר עניינים משפטיים: ב-Ynet מספרים על גולש בשם ארנון בורכוב שתבע את הרשת החברתית TheMarker Cafe, לאחר שגילה שמישהו פתח פרופילים מזויפים על שמו ועל שם אמו המנוחה. מכיוון שלטענת בורכוב הנהלת האתר לא נענתה לפנייתו להסיר את הפרופיל, הוא הגיש תביעה על סך 17,800 ש"ח, וביקש למנוע מהנהלת האתר לפנות לפותח הפרופיל, מכיוון שחשש מתגובתו.

בסופו של דבר, בורכוב קיבל פיצוי של 1,500 ש"ח בלבד, מכיוון שעל פי הפסיקה, הסכום שביקש התובע אינו מידתי, אך מכיוון שהרשת החברתית לא הגיבה לפנייתו הראשונית להסרת הפרופיל, ראה בית המשפט לנכון לפצות אותו בסכום סמלי.

• משה הלוי (המכונה הלמו) מספר בבלוגו שבורכוב לא ממש יהנה מהסכום שהרוויח בתביעה, מאחר ונדרש להפקיד הוצאות משפט וערבויות כספיות גבוהות יותר בערעורים אחרים שהגיש לבית המשפט המחוזי בירושלים (5,000 ש"ח) ובבית המשפט המחוזי בתל אביב (2,000 ש"ח). משה הלוי, אגב, הוא גם השם שמופיע בכתב התביעה כאדם שנחשד על ידי בורוכוב בפתיחת החשבונות הפיקטיביים. עם זאת, לא ברור מהפוסט ומפרטי הפסיקה המשפטית האם אכן מדובר באותו אדם.
 

בקטנה

אנשי טאליבן עצורים שהשתמשו בטלפון קווי
 אנשי טאליבן עצורים שהשתמשו בטלפון קווי 
 צילום: GettyImages 
 
• לוחמי הטאליבן באפגנסיטן גילו את האפקטיביות של שיחות בשירותי טלפון מבוססי VOIP כמו סקייפ. מסתבר שלא המחיר הנמוך הוא מה שמושך אותם, אלא דווקא העובדה ששירות המודיעין הבריטי מתקשה לבצע מעקב אחר השיחות האלה, לעומת שיחות הטלפון הרגילות שלהם שהוא מיירט בקלות. המודיעין הבריטי מודאג מהנושא, מכיוון שכיום ישנם 8,000 חיילים אנגלים באפגניסטן שמותקפים על ידי כוחות הטאליבן באופן יום יומי, התקפות שחלקן מאורגנות, ככל הנראה, באמצעות שימוש באותם קווי VOIP.

• תוך כדי כך, המודיעין האמריקאי חושש שטרוריסטים מתכננים התקפה על הבית הלבן כשהתקשורת והעברת המידע ביניהם נעשית בעולם הווירטואלי של World of Warcraft.

• ביום רביעי שעבר התקיימה בקולורדו, ארה"ב, לוויתו של מרטין קודליס, פעוט בן 3 שנהרג כאשר משאית דהרה לתוך חנות גלידה בה שהה. כתב חדשות בשם ברני קודליס שנכח בלוויה בחר בדרך מקורית לדווח ממנה - הוא סימס לחשבון הטוויטר שלו הודעות שמתארות את ההתרחשות סביב הבאתו למנוחות של הפעוט, דבר שהוביל לביקורות קשות נגדו ונגד גוף התקשורת שמעסיק אותו. קודליס דיווח בפירוט על הנעשה בלוויה, החל מ"קרובי המשפחה מתאספים ומספרים על מרטן", ועד ל"ארון הקבורה מורד לקבר ומכסים אותו באדמה".
 
 
• ג'ון מקיין, המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב לא המציא את את הבלקבארי - כך מבקשים להבהיר אנשי המטה שלו, לאחר שאחד מיועציו אמר בתדריך לעיתונאים שהבלקבארי הוא אחד מהתוצרים הבלוטים של המדיניות הכלכלית של ג'ון מקיין. אנחנו, כאן במערכת, לא מכירים את מקיין אישית, אבל מקורות מוסמכים מסרו לנו (באמת, יש לנו חבר שחזר עכשיו מטיול בוושינגטון) שלג'ון מקיין יש טלפון חוגה בבית.

• חברת Activiosion שעומדת מאחורי סדרת משחקי Guitar Hero עתידה לשחרר בקיץ הבא (על פי השמועה) את DJ Hero, עבור אלה שקלטו שהם לא ממש מתחברים לגיטרות ורוצים לנסות את מזלם בעולם הרימיקסים והמוזיקה האלקטרונית.

• העולם לא הושמד בשבוע שעבר, מה שנותן הזדמנות נהדרת לחגוג בשיר ההיפ הופ לכבוד מאיץ ההדרונים הגדול:
 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by