ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
בגדי האח-הגדול החדשים 
 
 יונייטד ספייוור אוף בנטון   
 
מערכת חיים ברשת

בנטון משתילה תגי זיהוי מפחידים במיוחד בבגדים שלה, הסופרמרקטים הגדולים בדרך, ורק אלוהים יודע מה הם יעשו עם הצעצוע החדש ומפר הפרטיות הזה שלהם

 
 
 
 
 
 
 
 
 
חברת הביגוד בנטון החליטה להשתיל בבגדים שהיא מייצרת תגים קטנים הנושאים עליהם מעבדים זעירים. בעזרת התגים הללו תוכל החברה לעקוב אחרי מסלולו של כל בגד, מהמפעל, דרך הסיטונאים ועד לחנות. גם בחנות עצמה ישמש התג מכשיר למניעת גניבות. בעסקה הראשונה של יצרנית בגדים כלשהי, רכשה בנטון 15 מיליון תגים מזעריים שכאלה (המכונים RFID) מחברת פיליפס.

הטכנולוגיה החדשה זוכה כבר להישגים מרשימים. בחברת Alien Technology הצליחו ליצור תג זיהוי שכזה שגודלו מחצית מגודלו של גרגר חול. תגי ה-RFID אינם דורשים אפילו סוללות כלשהן, כיוון שהם צורכים אנרגיה מגלי הרדיו ששולחים המכשירים שנועדו לקרוא אותם.

בקרוב צפויות גם Wal-Mart האמריקנית ו-Tesco הבריטית, שתי רשתות סופרמרקטים ענקיות,לאמץ את הטכנולוגיה החדשה בחנויות הענק שלהן. חברת ג'ילט רכשה מאייליין 500 מיליון תגים שכאלה. מחירו של תג שכזה עומד כרגע על 25 סנט, כשהביקוש העולה צפוי להביא את המחיר ל-10 סנט לתג, ואפילו ל-5 סנט לתג בעתיד הפחות קרוב. משמע - כמעט כל מוצר יישא עליו תג שכזה.

על פני נושא עמו הרעיון, לפחות לצרכנים שומרי החוק ומחזיקים המרשרשים, בשורות טובות. הוא יעזור לחברות הגדולות לצמצם את הגניבות, המוערכות בארה"ב לבדה בכ-50 מיליארד דולר בשנה. צמצום הגניבות יביא בהכרח לירידה במחירי המוצרים, ומכאן גם למבחר גדול יותר. גם רעיון הרכישה ללא זבנית (פשוט נעבור עם התג דרך קורא תגים, וכרטיס האשראי המתוייג שלנו יחוייב במקום) יכול לקסום למי שמאס בתורים. אלא שכמובן ישנה אפשרות לא בלתי סבירה שהתגים (כשרגע מזוהים ממרחק הקטן מ-1.5), יהפכו לילדיו הקטנים של "האח הגדול".

אם ימשיך התג לפעול גם כשנצא מהחנות, תוכל המשטרה לעקוב אחרי כל תנועה שלנו, אפילו בדיעבד, דרך קולטים מסחריים שיזהו את הבגד/סלולרי/מחזיק מפתחות שלנו ואת תנועותיו. מהצד השני של החוק יוכלו גנבים לחפש את התגים שמוצמדים למוצרים יקרים, כדי לדעת לאן לפרוץ. ובכל מקרה, אנשים יידעו עלינו יותר ממה שאנחנו רוצים ומוכנים שהם ידעו.

כרגע לא ברור מה תהיה מדיניות החברה לגבי הפעלת וכיבוי התגים. בטור ישן שלו טען דלאן מקאלאך, בעל טור ב-CNET, כי על ציבור הצרכנים לתבוע מהיצרנים והמוכרים לדאוג לפרטיותנו לא פחות מהדאגה לשורה התחתונה במאזן הרווח וההפסד.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by