ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
סלולר 
נבחרת הסטארט אפים הסלולריים 
 
סלולר |
 

GSMA, ארגון מפעילות הסלולר הגדול בעולם, יזם את תחרות הסטארט אפ הסלולרי המבטיח, ותשע חברות מתמודדות בתחרות האזורית בישראל על מקום בגמר העולמי שייערך בפברואר בברצלונה שבספרד

 
 
 
 
 
 
 
 
 
עולם הסטארט אפ הסלולרי בישראל צפוף ביותר. עשרות חברות ישראליות פעילות בתחום, ומציעות פתרונות חדשים ויצירתיים ללקוחות ולמפעילות הסלולר בעולם. מבין עשרות החברות קשה מאוד לקבוע מיהי המבטיחה מכולם, המוצלחת מכולם, ומי אולי תעשה יום אחד אקזיט חלומי.

היום קל קצת יותר לנסות להצביע על כמה מחברות הסטארט-אפ המבטיחות. הסיבה לכך היא שארגון מפעילות הסלולר הגדול בעולם, GSMA, מקיים תחרות עולמית שבה תיבחר חברת הסטארט-אפ הסלולרי המבטיחה ביותר בעולם. הגמר ייערך בברצלונה שבספרד בחודש פברואר, וכמה חברות ישראליות מתמודדות בתחרות אזורית על מקום בגמר.

ארבעה שלבים מוקדמים של התחרות יתקיימו במקומות שונים בעולם. נציגה אחת תגיע מהתחרות המקדימה שתיערך בישראל ב-16 בספטמבר, בשיתוף TheMarker, מיקרוסופט מחקר ופיתוח, גוגל ואמדוקס. מארגני התחרות, שנערכת לראשונה בישראל, ונותני החסות שלה, הן קרנות ההון סיכון כרמל ונצ'רס, סקויה, פיטנגו וחברת הסלולר אורנג'.

בתחרות בישראל יתמודדו תשע חברות שנבחרו בקפידה על ידי צוות שופטים. חמש מתוך תשע המתמודדות בשלב הזה הן ישראליות. תכירו את הנבחרת הסלולרית, אולי היא תביא את הזהב.

 

המרת אתרי אינטרנט לסלולר

InfoGin
 InfoGin 
 צילום: מתוך האתר הרשמי 
 
אינפוג'ין (InfoGin) מנסה לפתור את בעיית העיוות הוויזואלי של אתרי אינטרנט המומרים לסלולר, והיא פעילה בשוק המרת תוכני אינטרנט כך שיתאימו למכשירי סלולר.

החברה פיתחה פלטפורמה בשם Intelligent Mobile Platform שממירה באופן אוטומטי אתרי אינטרנט רגילים כך שיתאימו למחשבי כף יד וטלפונים סלולריים תוך שימור חוויית הגלישה. הפלטפורמה של אינפוג'ין מבוססת שרת ותומכת בכל דפדפני הסלולר, בשפות שונות ובמאפיינים מתקדמים של דפי אינטרנט.

אינפוג'ין מתגאה בכך שחברות סלולר שרכשו את המוצר שלה הצליחו להקטין ב-80% את עלויות התפעול שלהן בהוצאה על התאמת אתרי אינטרנט לפורמט הסלולרי, ומנגד הצליחו להגדיל את התעבורה והגלישה של לקוחות באינטרנט מהסלולר.

החברה הוקמה ב-2000 ושרדה את משבר ההיי-טק הגדול. כיום לאינפוג'ין 38 לקוחות, בהם מפעילי סלולר מובילים כמו KPN בהולנד, מוביטל בבולגריה, SI מובייל בסלובניה, קבוצת מוביקום באוסטריה ופלאפון וסלקום בישראל.


 
InfoGin. ממיר אתרי אינטרנט לסלולרי
 InfoGin. ממיר אתרי אינטרנט לסלולרי   צילום: מתוך האתר הרשמי 
 

פתרונות הצפנה ואבטחה לסלולר

Discretix
 Discretix 
 צילום: מתוך האתר הרשמי 
 
אבטחת מידע נדרשת גם בסלולר. דיסקרטיקס (Discretix), חברה ותיקה בשוק הישראלי שהוקמה בסוף 2000, שרדה גם היא את המשבר הגדול בהיי-טק, ונחשבת לחברה גדולה יחסית ורווחית. החברה מפתחת פתרונות הצפנה ואבטחה למגוון רכיבים בסלולר, החל מהשבבים, וכלה בכרטיסי זיכרון לסלולר. את פתרונות החברה אפשר למצוא במיליוני מכשירי טלפון בעולם, כמו מכשירי סוני אריקסון, מכשירי מוטורולה ואפילו על כרטיסי זיכרון של סנדיסק מסוג SD.

בין היתר מאפשר פתרון ההצפנה של דיסקרטיקס לשווק אלבומי מוזיקה על כרטיסי SD שיהיו זמינים למשתמש אבל לא ניתנים להעתקה. פתרון אחר מאפשר פיענוח של שידורי טלוויזיה רב ערוצית למכשירים ניידים בטכנולוגיית DVBH.

 
 

פרסום סלולרי

פרסום בסלולרי דרך Amobee
 פרסום בסלולרי דרך Amobee 
 צילום: מתוך האתר הרשמי 
 
כיום חברות הסטארט-אפ שיוצרות באז בענף הן חברות שעוסקות בפרסום בסלולר, תחום שרק עכשיו מתחיל לצמוח ולפרוץ. אמובי (Amobee) נוסדה ב-2005, אבל על פי פרסומים בעיתונות כבר הספיקה לקבל בינואר האחרון הצעת רכש של 150 מיליון דולר מענקית האינטרנט יאהו - וסירבה בנימוס.

אמובי היא חברה ישראלית מבטיחה שפיתחה פלטפורמת פרסום וניהול קמפיין המאפשרת להתאים פרסומות רלוונטיות לתכנים סלולריים שונים: הודעות מולטימדיה, SMS, משחקים, סרטונים, מוסיקה ותוכן אינטרנט WAP.

פורטפוליו לקוחות החברה מרשים: אורנג' בשווייץ, טלפוניקה, שהיא מפעילת הסלולר השנייה בגודלה בעולם, וכן וודאפון באיטליה, ספרד, יוון וצ'כיה. בסך הכל לחברה 10 לקוחות ועוד 15 חוזים בשלבי חתימה לשנה הבאה.

 

תא קולי משודרג

תא קולי משודרג. Silent Communication
 תא קולי משודרג. Silent Communication 
 צילום: מתוך האתר הרשמי 
 
המוצר של חברת סיילנט קומיוניקישן (Silent Communication) משדרג את התא הקולי הסלולרי הרגיל. כך למשל ניתן לבצע מראש מספר הקלטות, ובשעת הצורך לשלוח הודעה קולית למתקשר מבנק ההודעות המוקלטות, או להעביר באופן מיידי שיחה קולית לצ'ט עם המתקשר, או לשמוע את מקליט ההודעה בזמן ההקלטה ולבחור אם לענות או לא.

לתיבה הקולית המשודרגת ממשק ויזואלי שחוסך את ההתקשרות לתיבה הקולית הרגילה, כשהתיבה מנוהלת על מסך הטלפון בדיוק כמו תיבת דואר אלקטרוני. הלקוח יכול לראות מי השאיר הודעה ומתי היא הושארה ולהאזין להודעות לפי סדר שהוא קובע.

את המוצר של סיילנט קומיוניקיישן ניתן להוריד ישירות לצרכן בלי צורך להתקין שרת אצל המפעילה. המודל העסקי של החברה הוא צמצום "השיחות האבודות" ברשת הסלולר, ולכן הגדלת ההכנסות של מפעילות הסלולר מלקוחותיהן.

החברה נוסדה ב-2004 על ידי מקס בלובנד, שחר היידו, נדב דניאל וזיגמונד בלובנד. לסיילנט קומיוניקיישן יש חוזה עם ענקית התקשורת פראנס טלקום, שהשיקה את השירות תחת מיתוג משלה במספר מדינות, וכן חוזה עם יצרנית המכשירים נוקיה.

 

מידע עדכני בטלפון הנייד

WorldMate של MobiMate
 WorldMate של MobiMate 
 צילום: מתוך האתר הרשמי 
 
מובימייט (MobiMate) היא עוד חברה ותיקה, שנוסדה ב-2000 ומוצר הדגל שלה המכונה וורלדמייט (WorldMate) נועד ללקוחות סלולר שמרבים בנסיעות לחו"ל. השירות מאפשר סינכרון של הטלפון הסלולרי עם יומן האאוטלוק של הלקוח ועם מאגרי מידע נוספים ומאפשר ללקוח גישה למידע עדכני במהלך הנסיעה שלו. הלקוח יכול להתעדכן בנוגע לאיחורי טיסות, שערי מטבע, מזג האוויר ועוד. שירות נוסף מאפשר הזמנת חדר במלון - המוצר אף מזכיר ללקוח להזמין מלון ברגע האחרון וממליץ על דילים אטרקטיוויים.

המודל העסקי של החברה מגוון: המוצר משווק גם באופן ישיר ללקוח מאתר החברה, גם דרך מפעילות סלולר במיתוג פרטי וגם דרך יצרניות המכשירים מוטורולה, סוני אריקסון, נוקיה ו-RIM (יצרנית בלקברי). החברה גם מרוויחה מעמלות של הזמנת טיסות ומלונות בדומה לסוכנות נסיעות, וכן יש לה הסכמים עם כמה מסוכנויות הנסיעות הגדולות בעולם.

 

המשתתפות הלא ישראליות בתחרות האזורית

 
WiSpry

חברת סטארט-אפ אמריקאית שפועלת בתחום של טכנולוגיה טהורה חשוב מאין כמותו. החברה עוסקת בתחום הנדסת תדרי הרדיו (RF) ומפתחת מוליכים למחצה שמותקנים בתוך המכשיר הסלולרי ומאפשרים פעולת אנטנה ביעילות גבוהה יותר ובצריכת חשמל נמוכה.

Tagattitude

נניח שלקוח רוצה להשתמש בסלולר שלו בתור ארנק, שמאפשר משיכת מזומנים, העברת מזומנים מאדם לאדם או רכישה של מוצר. לכל אלה נדרש זיהוי ודאי של הלקוח. החברה הצרפתית הזו פיתחה מוצר פשוט אבל מבריק שמאפשר זיהוי כזה לכל טלפון נייד. הפתרון הוא מעין צליל קצר שמפיק הטלפון שהוא אישי למשתמש. אם למשל הלקוח עומד מול מכונת משקאות ומעוניין לרכוש פחית, הוא מתקשר למספר שעל המכונה ומצמיד את המכשיר למכונה, הצליל האישי מופק וכך מתבצע החיוב של הלקוח.

Nextivity

חברה אמריקאית נוספת שעוסקת בטכנולוגיות אלחוטיות. המוצר של החברה נועד לפתור מצוקה ידועה בעולם הסלולרי והיא קליטה נמוכה בתוך מבנים, ובמקרה הזה בעיקר בבתים פרטיים. זו מערכת פשוטה, Plug & Play, שמורכבת משתי יחידות, אחת מונחת בנקודה בה הקליטה הסלולרית היא הטובה ביותר, והשנייה במרכז הבית. המערכת פועלת על כל סוגי הרשתות הסלולריות.הלקוח מרוויח שירות טוב יותר, ואילו המפעילה הסלולרית שומרת על שיחות שלא יאבדו או יעברו לטלפוניה הקווית.

Device Anywhere

למפתחים של מוצרים חדשים לסלולר בחברות סטארט-אפ או במפעילות סלולר יש קושי שמכונה פורטינג: הצורך להתאים כל מוצר למאות מכשירי סלולר ומספר מערכות הפעלה. החברה האמריקאית Device Anywhere מאפשרת למפתחים להריץ את התוכנות שלהם על מגוון מכשירי סלולר דרך רשת האינטרנט. חשוב להסביר שהחברה לא פיתחה אמולטור שמשדמה את המכשירים, אלא מחזיקה מכשירים אמיתיים ומאפשרת ללקוח גישה מלאה אליהם דרך האינטרנט, כשהם יכולים לראות ולשמוע את המכשיר כאילו הוא נמצא אצלם במעבדה.

 

מודו של דב מורן - כבר בגמר העולמי

מודו
 מודו 
 צילום: יח"צ 
 
השנה יתקיים בראשונה בישראל השלב המקדים בתחרות ה-Mobile Innovation של ארגון ה-GSMA ובמקביל בעוד שלושה מקומות בעולם. התחרות בישראל מתקיימת במודל וירטואלי, בוועידת וידאו, ב-16 לספטמבר במשרדי חברת מיקרוסופט מחקר ופיתוח. התחרות נעשית בשיתוף עם TheMarker, מיקרוסופט, גוגל ואמדוקס. מארגני התחרות, שנערכת לראשונה בישראל, ונותני החסות שלה, הן קרנות ההון סיכון כרמל ונצ'רס, סקויה, פיטנגו וחברת הסלולר אורנג'.

מעל 40 חברות הגישו את מועמדותן לשלב המוקדם הישראלי, רובן ישראליות אבל היו גם חברות מסין, צרפת, ארה"ב וספרד. תשע חברות זכו לעלות שלב בתחרות המקדימה, חמש מהן ישראליות וארבע זרות. ב-16 בספטמבר, תיבחר הזוכה בשלב הזה והיא תזכה להגיע לברצלונה ובפרס שכולל טיסה, אירוח מלא והקמת דוכן תצוגה בתערוכה, הכל על חשבון ארגון ה-GSMA.

החברה הזוכה תתחרה גם בגמר הגדול בברצלונה מול שש חברות אחרות על התואר הסטארט-אפ המבטיח בעולם הסלולר. שלב מקדים אחד בתחרות כבר הסתיים - התחרות המקדימה בארה"ב. מתוך שתי החברות שזכו בתחרות האמריקאית, חברה ישראלית אחת נבחרה ומקומה כבר מובטח בשלב הגמר - מודו של דב מורן.
 
 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by