ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
ביקורת מוצר 
מכשיר ניווט QUE nq430 
 
 תראו מה GPS עושה לאנשים. nq430   
ביקורת מוצר |
 
נמרוד צוק

עם עיצוב אלגנטי, ניווט בתלת ממד, תיקון מסלול אוטומטי וממשק ידידותי, ה-nq430 שכנע אותנו ש-GPS זה טוב

 
 
 
 
 
 
 
 
 
אם חשבתם שמכשיר ניווט לווייני הוא סתם אמצעי אלקטרוני שיעזור לכם להגיע מנקודה א' לנקודה ב' בלי להתברבר, תחשבו שוב: מדובר בגורם שמשנה מהיסוד את ההתייחסות לנהיגה ומביא אנשים לקוות שהמחקר באינטליגנציה מלאכותית ובמיוחד בדיבור מסונתז יתחיל להתקדם בקצב מהיר. בדומה להרואין, הוא עשוי להיות לא נעים לשימוש בנסיון הראשון, אבל מהר מאוד מתרגלים ומתמכרים אליו, כשהוא עובד הוא מאוד מרגיע, וכשהוא לא - נכנסים לקריז.

אל מגוון המכשירים שנמכר בארץ הצטרפו לאחרונה שלושה מכשירים של חברת QUE, הפועלים באמצעות התוכנה הפופולרית iGO. את ה-nq430, הבינוני מביניהם מבחינת הגודל והמחיר גם יחד, לקחנו לסיבוב בכבישי הארץ.

יתרונות: עיצוב אלגנטי, מסך איכותי, ניווט בתלת ממד, ממשק משתמש ידידותי, תיקון אוטומטי של המסלול במקרה של טעות בניווט

חסרונות: כמה מהאופציות המוגדרות כברירת מחדל מעצבנות, אין כפתור ווליום חיצוני, חלק מהתפריטים קשים לקריאה ממושג הנהג

ציון סופי: 8.5

מחיר: 1,849 שקלים
 
 

עיצוב ומבנה

 
ה-nq430 בנוי ממסך מגע רחב בגודל 4.3 אינץ', ברזולוציה של 480 על 272 פיקסלים וביחס של 16:9, שנתון במעטפת נאה ועמידה למראה של פלסטיק שחור. גודל המכשיר 12.4 ס"מ (רוחב) על 8 ס"מ (גובה), עוביו 1.95 ס"מ והוא כולל סוללת ליתיום-איון נטענת מובנית, שאינה נתנת להחלפה.

כמקובל, המכשיר מגיע עם זרוע נצמדת שמתחברת בואקום לשמשת המכונית, ואליה מחברים תושתב הנושאת את המכשיר. שקע מיני-usb יחיד משמש גם לחיבור המכשיר למחשב לצורכי גיבוי ועדכון התוכנה, וגם לחיבורו לחשמל באוטו או בבית. מלבד זאת כוללת המעטפת חריץ SD, חיבור לאוזניות וכפתור גדול להפעלה וכיבוי. אין כפתורים או חוגה לשליטה ידנית בווליום, וחבל.
 
nq430 במרחב המחיה הטבעי שלו
 nq430 במרחב המחיה הטבעי שלו 
 
 

ניווט בסיסי

את המטלה הבסיסית שלו - לקבל יעד סופי לנסיעה ולהוביל אתכם אליו בנוחות - ה-nq430 מבצע על הצד הטוב ביותר. תוכנת הניווט של iGO תאפשר לכם להקליד במהירות את היעד באמצעות השלמה אוטומטית, תחשב תוך שניות את המסלול האופטימלי ותוביל אתכם אליו באופן שכמעט אינו משאיר מקום לטעויות - אם תתקרבו לצומת בה עליכם להמשיך ישר, לדוגמה, המערכת תגיד לכם את זה, וגם תציין באיזה מסלול עליכם לנסוע.

התצוגה תאפשר לכם לבחור בין מבט מלמעלה על מפה דו ממדית, לבין תצוגת דרך תלת ממדית אטרקטיבית שכוללת גם תנאים טופוגרפיים וסימולציה של בניינים. לחיצה נוספת על המסך תאפשר לכם לשנות את קנה המידה, לבחור בין שלוש זוויות לתצוגה התלת ממדית ולהביט על אזורים אחרים במפה. התפריט הצדדי שמחליף בין התצוגה הדו ממדית לתלת ממדית קצת מעצבן, והוא מציע גם כפתורים לא מאוד ברורים שיובילו אתכם למסכי שינוי הנתיב, חיפוש עסקים ובחזרה לתפריט הראשי. שני מסכים נוספים שהגישה אליהם קלה יותר, יציגו את אורך המסלול, שעת ההגעה המשוערת וזמן ההגעה ליעד ("נתוני מסלול") ותיאור מפורט של המסלול, כולל פניות וארכי מקטעים.

בניגוד למערכות GPS רבות, iGO מתייחסת בסלחנות רבה לטעויות בניווט או החלטות שלכם לפעול בניגוד להוראות. בכל מקרה כזה, המערכת תתקן מיד את המסלול בהתאם למיקום החדש שלכם ולא תתעקש על המסלול הישן. במקרה אחד טעינו בפניה ונענשנו בכך שהובלנו אל שביל עפר ללא מוצא, אבל כנראה שבמקרה ספציפי זה הבעיה היתה בשטח ולא במפה - וכאשר הסתובבנו וחזרנו כלעומת שבאנו, קיבלנו לאחר כמה עשרות מטרים נתיב חלופי.
 
 

תמונה 4

לפעמים זה נוח שה-GPS הוא רק שעון
 לפעמים זה נוח שה-GPS הוא רק שעון 
 

ניווט למתקדמים

אם אתם מחובבי ה-4x4 או סתם מעדיפים לתכנן את המסלול שלכם מראש בדקדקנות, ה-nq430 יאפשר לכם כמובן יותר מסתם הכוונה ליעד אחד: תוכלו לתכנן מסלול הכולל שורה של יעדי ביניים ואף להוסיף כאלה בהצבעה ידנית על המפה. תוכלו להתכונן לנסיעה בבית באמצעות מצב "סימולציה", שיוביל אתכם לאורך המסלול במהירות האופיינית לסוג הכביש, או לעבור עליו בזריזות באמצעות מצב "ריחוף מהיר", שיוביל אתכם לארכו במהירות של מטוס קרב ממלחמת העולם השניה (בין 400 ל-800 קמ"ש). כפתור זה התגלה כשימושי גם כסוג של נחמה כשנתקעים בפקק, אבל היינו שמחים אם במקום להראות לנו את הדרך על המסך, הוא אכן היה גורם למכונית להתרומם ולרחף מעל הכביש.

לניווט בשטח אפשר להזין גם קואורדינטות מדויקות ולא רק כתובת. המכשיר זוכר את היסטוריית היעדים שלכם כך שתוכלו לחזור בקלות ליעדים שכבר הזנתם, ואם יש לכם הרבה כאלה תוכלו להוסיף את החשובים מביניהם לרשימת מועדפים. ניתן לשמור בזכרון גם מסלולים שלמים וחיפושי עסקים.

אפשרות אחרונה זו, אחד מהיתרונות החשובים של שימוש ב-GPS בטיול, מציעה מידע מגוון ולא אחיד ברמתו: רשימת תחנות הדלק מפורטת וכוללת גם את המרחקים לכל אחת מהן, מידע שימושי במקרה ואתם עומדים להתקע בלי דלק (או במקרה הפחות נעים שכבר נתקעתם). רשימת החניונים, לעומת זאת, חלקית ביותר, וכך גם רשימת בתי המלון שמקבלים כאשר מחפשים אותם דרך אופציית "מעקף" (הרשימה הכללית דווקא מפורטת מאוד). רשימת מרכזי הקניות לא שימושית כלל אבל רשימת המסעדות, בתי הקפה והברים, לעומת זאת, מפצה בפירוט רב ובחלוקה לפי מטבחים.

גם רשימת "האטרקציות לתיירים" מצטיינת בחוסר שימושית, ורשימת משרדי המידע לתיירים שלחה אותנו עד מרכז התיירות באשקלון, למרות שבדקנו אותה בתל אביב. גם רשימת סניפי הדואר אינה משקפת את המציאות, אבל רשימות החופים, בתי הקולנוע וגני החיות דווקא התגלו כמפורטות. להרבה מהעסקים במאגר המידע, עם זאת, לא מצורף אפילו מספר טלפון, וחבל.
 
 

התאמה אישית

תוכנת הניווט מצטיינת בממשק משתמש גמיש, שתוכלו להתאים לצרכיכם בהיבטים שונים: ההדרכה בעברית זמינה אמנם בקול גברי אחד בלבד, אבל תוכלו להחליף אותנו בקריינות אנגלית בקול גברי או נשי. הממשק זמין במגוון גדול של שפות, ותוכלו להתאים את יחידות המדידה לארץ בה אתם מטיילים או למצב הרוח (למשל לעבור מקילומטרים למיילים גם כשנוסעים בארץ, סתם בשביל תחושת המסע מחוף אל חוף).

שומרי החוק מביניכם יוכלו להפעיל את התרעת המהירות המופרזת שמותאמת אוטומטית למהירות המותרת בכביש בו אתם נוסעים, אם כי לדעתנו ההמלצות על שימוש בנתיבים לא תמיד הולמות את ההוראה לנסוע כברירת מחדל בנתיב הימני. למפרי החוק מוצעת אפשרות לקבל התרעות על מכמונות מהירות - אם כי נראה שצריך להוסיף אותן ידנית, כי הפעלנו את האופציה ולא קיבלנו כל התרעה. לשוחרי הבטיחות ממליצים יצרני התוכנה להפעיל "נעילת מקשים", שתהפוך את מסך המגע ללא פעיל וכך תמנע מכם התעסקות מיותרת במכשיר בעת הנהיגה.

עוד ניתן להחליף את תמונת הרקע, לשנות את עוצמות הקול ואת האופן בו הן משתנות בהתאם למהירות, להוסיף או להסיר שכבות גרפיקה ומידע מתצוגת המפה, לבחור אילו סוגי דרכים יכללו בתכנון הנתיב ולהגדיר הנחיה כללית לחישוב המסלול - הקצר ביותר, הזול ביותר, המהיר ביותר או הקל ביותר להתמצאות. כדאי לשים לב שאופציית "הזול ביותר" אינה לוקחת בחשבון שימוש בכבישי אגרה, אלא כנראה רק את עלות הדלק.

לאנשים שאלרגיים לתפריטים מסובכים מוצע "מצב פשוט", הכולל רק את האופציות הבסיסיות.
 

שימושים נוספים

במצב הבסיסי שלו, מכשיר ה-GPS משמש כשעון גדול וידידותי - לאו דווקא חסרון. בנוסף לכך הוא יכול לשמש כאמצעי שליטה בטלפון הסלולרי באמצעות תקשורת Bluetooth, שיכולה לשמש גם לסנכרון נתונים עם מכשירים אחרים, כנגן אודיו ווידאו וכמכשיר לצפיה בתמונות, בהנחה שטרחתם להעביר את קבצי המדיה אל כרטיס ה-SD מבעוד מועד.

דרך נוספת מלבד צפיה בפורנו להעביר את הזמן בפקקים היא להנות ממשחקים: המכשיר מגיע טעון בשלושה משחקים - משחק טריוויה מאתגר בערך כמו "מונית הכסף", משחק זכרון המאפשר לכם להפוך תמונות של בעלי חיים או פירות, והדובדבן שבכתר - משחק "סיימון", בו ודאי לא שיחקתם מאז שנות השמונים העליזות.

אם תחברו את המכשיר למחשב מבוסס ויסטה, המערכת תזהה כי חיברתם התקן נייד ותשלח אתכם אוטומטית ל"מרכז ההתקנים הניידים". לרוע המזל, דגם זה אינו כלול ברשימת המכשירים שחלונות מזהה אוטומטית, כך שהשימוש שלכם באופציה זו יהיה די מוגבל. ניסינו לחפש תוכנות נוספות שאפשר להתקין עליו, אבל התקשינו לאתר יישומים שתואמים למערכת ההפעלה שלו - Windows CE .Net 5.0 Core version.
 
 

בעיות

הבעיה העיקרית בה נתקלנו, אם אפשר להחשיב אותה ככזו, היא בשימוש ראשון במכשיר ללא עיון בחוברת ההוראות - כפי שעלול לקרות אם תקבלו, אותו, נניח, יחד עם רכב שכור בשדה התעופה. התקנת המכשיר על החלון מעט מסובכת כאשר לא נעזרים בחוברת, ואם המכשיר לא טעון, אספקת החשמל מהרכב עלולה להקטע בשל חיבורים רופפים.

ברירות המחדל של המכשיר מעט מעצבנות, אם כי הן מכוונות כדי לסייע לכל סוגי הנהגים, גם הפחות חכמים מביניהם. המכשיר ישמיע התראת מהירות מופרזת כברירת מחדל, ויגיד לכם להמשיך לנסוע ישר כאשר אתם מתקרבים לצומת בה אינכם צריכים לפנות - שלוש פעמים. אם אתם כמונו, סביר להניח שהדבר הראשון שתנסו הוא לבדוק איך מבטלים את התרעת המהירות, שזה יקרה תוך כדי נסיעה, ושמיד אחרי שתבטלו אותה תעצור אתכם ניידת.

מלבד זאת נתקלנו בטעות מינורית בתרגום הממשק - במסך "נתוני מסלול", Estimated Arrival תורגם בטעות כ"נחיתות" במקום כ"הגעה", דבר שאמנם נותן לרגע את ההרגשה הנעימה שאתם מצויים בטרמינל הטיסות הנכנסות, אבל עלול לבלבל אנשים מסוימים.

עוד הטריד אותנו, כאמור, חסרונו של כפתור חיצוני לשליטה בווליום, והיעדרה של אפשרות מהירה להפסיק באופן זמני ומהיר את מתן הוראות הנסיעה, אפשרות שנחוצה מאוד במקרה של שינוי לא צפוי בנתיב הנסיעה או נסיון למצוא חניה באיזור היעד בלי להגיע ממש עד אליו. הפתרון במקרה כזה הוא פשוט לבטל את המסלול או לצאת מתוכנת הניווט.
 

מפרט טכני

• מימדים: 12.4 ס"מ (רוחב) / 8 ס"מ (גובה) / 1.95 ס"מ (עובי)
• מסך ''4.3 ברזולוצייה 272x480
• ניווט תלת מימד - iGO 8.0
• מעבד Centrality Atlas-III 372MHz
• חריץ הרחבה SD/MMC + כרטיס זיכרון SD בנפח 2GB
• דיבורית BLUETOOTH
• סוללה בעצמה של 1900mAh
• חיבורים: USB 2.0 , יציאת אוזניות
• משדר FM אופציולי
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by