ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
משטרת הפוטושופ 
משטרת הפוטושופ וחיוך 14 מיליון הדולר 
 
 אנג`לינה, בראד והילדים על שער ``!Hello``.   
משטרת הפוטושופ |
 
דורון פישלר

משטרת הפוטושופ חוזרת אל משפחת ג'ולי-פיט: 14 מיליון דולר שולמו עבור שתי תמונות - סכום שאמור להבטיח תמונה מושלמת - ובכל זאת נדמה שלמישהו זה לא הספיק

 
 
 
 
 
 
 
 
 
בעולם יש הרבה יותר פוטושופ מכפי שנדמה לכם. כשאתם רואים תמונה בעיתון, בפרסומת, במגזין או על שלט חוצות, רוב הסיכויים שהתמונה עברה שיפוץ, שיפור, או תיקון כלשהו בידי אמן פוטושופ. מטרתה של משטרת הפוטושופ היא לגרום לכם לחשוב פעמיים על מה שאתם רואים: תמונה אחת אמנם שווה אלף מילים, אבל רבות מהמילים האלו עשויות להיות שקרים.
 

אנג'לינה ג'ולי מכה שנית

 
מי שעוקב אחרי המדור עוד עלול לחשוב שיש לנו איזו אובססיה מוזרה עם אנג'לינה ג'ולי. זה לא לגמרי נכון. כלומר, כן, אנחנו אובססיביים, אבל זה לא רק אנחנו – זה כל העולם. מה לעשות שכל תמונה של אנגל'ינה ג'ולי תופסת כותרות ראשיות? מה לעשות שכשעולה חשד להונאת פוטושופ ברמה בינלאומית, אנג'לינה ומשפחתה יהיו בדרך כלל במרכזה?

לפני כחודש האדמה רעשה: מלך ומלכת העולם, אנג'לינה ג'ולי ובראד פיט ירום הודם, הביאו לעולם עוד זוג יורשים, התאומים ויויאן מרשלין ונוקס לאון ג'ולי-פיט. שלושה שבועות לאחר מכן, הזוג המלכותי מכר את הזכויות לפרסום תמונות ראשונות של צמד יורשי העצר למגזינים People האמריקאי ו-Hello! הבריטי, תמורת 14 מיליון דולר (שנתרמו, כמובן, לצדקה). זה, חייבים להגיד, הרבה מאוד כסף בשביל שתי תמונות. במחיר כזה אפשר לקנות כמה ציורים של ואן גוך. או, אם מציגים את זה בדרך אחרת: אם נניח שכל אחת מהתמונות צולמה באיכות של 7 מגה-פיקסל, המחיר ששולם עליהם הוא דולר אחד לכל פיקסל. אם טיפה אחת מהקפה של הבוקר זלגה לכם על העיתון, היא מסתירה ממכם חוויה בשווי של כ-10,000 דולר.

זמן לא רב אחרי פרסום התמונות, הגיעו החשדות לקונספירציה. באופן מפתיע, אף אחד לא מפקפק בכך שהתמונות שהתפרסמו במגזינים הן באמת של אנג'לינה, בראד ושני הילדים שלהם. הטענה היא שאחרי ש"פיפל" קיבלו את תמונת המיליונים שלהם, הם החליטו שהיא לא מספיק טובה, ושיפצו אותה.
 

?Why so serious

אנג'לינה, בראד והילדים על שער People. מה פשר החיוך?
 אנג'לינה, בראד והילדים על שער People. מה פשר החיוך?   
"בשער המגזין, נראה כאילו ויויאן מרשלין – שהיא בבירור האשלי של הצמד דמוי-האולסניות הזה – מחייכת חיוך רחב. אולי היא אפילו צוחקת". כך כתב ה"ניו יורק מגזין". "רק רגע - הילדים האלה אמורים להיות בני שלושה שבועות! המגזין להורים טוען שתינוקות לא מחייכים בתגובה לגירויים חיצוניים עד לגיל חודשיים עד ארבעה חודשים. קונספירציה! פוטושופ! משהו!".

טיעונים מעניינים בהחלט. האם לנאשמים יש מה לומר להגנתם?

יש. Fox News דיווחו שהמגזין הכחיש את חשדות הפוטושופ נגדו. סנדי שורגין וורפל, מנהלת יחסי הציבור של העתון, מסרה תגובה בזו הלשון: "בניגוד לספקולציות בבלוגים, People לא עיבד בפוטו-שופ את החיוך של ויויאן מרשלין ג'ולי-פיט. ניתן רק לנחש שהיא מחייכת משום שההורים שלה הם אנג'לינה ג'ולי ובראד פיט".

רגע, זהו?

זה טיעון ההגנה שלהם?! אלוהים אדירים, אנחנו מקווים שהגברת וורפל לא מתכוונת להיות עורכת דין בקרוב, כי עם ההגנה שלה, גם אנשים שמואשמים בגניבת פרוסת לחם עבור תינוקם המורעב יישלחו אל הכסא החשמלי. כן, גם אנחנו היינו שמחים מאוד אילו ההורים שלנו היו בראד פיט ואנג'לינה ג'ולי, בין השאר משום שזה היה מאפשר לנו את אותה הגישה לחזה של אנג'לינה ג'ולי שמהווה את הפנטזיה של רוב הגברים בעולם, אבל ויויאן שורגיל ג'ולי-ווטאבר לא יודעת את זה. למה? כי היא פאקינג בת חודש. עם כל הכבוד להילת האושר, הזוהר השמיימי והנירוונה שמקרינים בראד פיט ואנג'לינה ג'ולי על כל סביבתם, היא לא באמת גורמת לניסים. אפילו בקרבתם של ג'ולי ופיט, אנשים כרותי רגליים לא פורצים בריקודי הורה, ותינוקות בני שבועיים לא מחייכים.
 
 

זה לא חיוך, זה גזים?

כיוון שברור שאנשי "פיפל" (או The People People, בקיצור) לא מסוגלים להגן על עצמם בעזרת טיעונים שישכנעו מישהו שעבר את גיל חמש, נצטרך למנות להם סנגור ציבורי ולהשמיע עבורם דברי הגנה שפויים יותר. כן, במבט מקרוב הפה של הג'ולית הקטנה נראה קצת מעוות באופן מעורר חשד. אבל כל מי שפגש תינוק בגיל שבו הוא עדיין לומד להשתלט על שרירי הפנים שלו יודע שהם לעתים קרובות עושים פרצופים מאוד מוזרים. לפעמים זה נראה כאילו הם מנסים לגעת במצח בעזרת הלחי, לפעמים זה נראה כאילו השתלטו עליהם חייזרים, ולפעמים זה פשוט נראה כאילו הם מחייכים. זה לא באמת אומר שהם מאושרים במיוחד באותו רגע, פשוט, ככה יצא. צריך אמנם הרבה סבלנות כדי לצלם תינוקת בת שלושה שבועות בדיוק ברגע שבו השפתיים שלה מתעוותות לכדי "חיוך", אבל כשאתה מצלם תמונה בשווי 14 מיליון דולר, כדאי שיהיה לך זמן להשקיע. אז בניגוד לטענות הניו יורקיות, עצם העובדה שהתינוקת בתמונה מחייכת אינה מופרכת.

כאמור, זה היה רק אחד משני מגזינים שקנו את תמונות תאומי הפלא. ב-"Hello!" הופיעה תמונה שונה של ההורים והתינוקות, שבה אף אחד משניהם לא מחייך, אבל יש בה דבר בולט הרבה יותר: השפתיים של התינוקות. גם בלי להיות מודעים לייחוס המשפחתי שלהם, לא היה קשה לנחש בילדים של מי מדובר: יש להם שפתיים שניתן לתאר רק כ"שפתיים של אנג'לינה ג'ולי". למעשה השפתיים של אחד התינוקת בתמונה כל כך בולטות שהיינו חושדים שגם הן עבודת פוטושופ, אלמלא תמונות של בתם המעט יותר מבוגרת של הזוג, שילה, כבר הוכיחו ששפתי הענק האלה הן בלי שום ספק עניין שעובר במשפחה. לכן אין סיבה לחשוד שהתמונות של "הלו" עברו השתלת סיליקון וירטואלית.

לתינוק המחייך ב"פיפל" אין שפתיים גדולות. בעצם זה לא נראה כאילו יש לו שפתיים בכלל. הפה של התינוק ב"פיפל" וזה של התינוק ב"הלו" לא נראים כאילו הם שייכים לאותו תינוק. האם אחד מהתאומים קיבל את הפוקוס במגזין אחד, והשניה - במגזין האחר? האם הם באמת כל כך שונים זה מזו?
 
למעלה: התינוק של משפחת ג'ולי-פיט בגירסת People. למטה: גירסת !Hello. לא אותן שפתיים
 למעלה: התינוק של משפחת ג'ולי-פיט בגירסת People. למטה: גירסת !Hello. לא אותן שפתיים 
 
קשה להגיע למסקנות חותכות. הראיות אינן מספיקות כדי להרשיע אף אחד מהמגזינים באופן חד-משמעי בפשע פוטושופ. אם "פיפל" באמת הוסיפו לתינוק חיוך מלאכותי ולשם כך ויתרו על השפתיים המשפחתיות, הם הוציאו במו ידיהם את הפרט המשמעותי ביותר בתמונה - זה שהופך אותה מסתם תמונה של תינוק לתמונה של התינוק של אנג'לינה ג'ולי. זה קצת כאילו, אחרי שכבר קניתם תמונה של ואן גוך, תחליטו שאחרי הכל חמניות זה לא כל כך מתאים לכם לסלון, ובמקום זה תתלו שם פוסטר של קוף אוכל ספגטי.

וכל זה בשביל חיוך?
 
נתקלתם בפשע-פוטושופ ברור? ראיתם תמונה חשודה, ואתם רוצים לברר האם היא אמיתית או זיוף? כתבו אל משטרת הפוטושופ ועניינכם יטופל.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by