ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
חיפוש 
תשאלו את גוגל 
 
חיפוש |
 
נמרוד צוק

שירות חדש של גוגל, שפותח בישראל, מאפשר לקבל תמונה מפורטת על נושאי החיפוש שמעניינים את הגולשים

 
 
 
 
 
 
 
 
 
אחרי "איפה שמתי את המפתחות של האוטו", אחת השאלות החשובות ביותר למספר לא קטן של אנשים - מפרסמים, עיתונאים ,אנשי שיווק, חוקרים ופוליטיקאים, לדוגמה - היא "מה מעניין את הציבור". למצוא את התשובה לשאלה הזאת היה פעם סיפור די מסובך, אבל כמו בכל תחום אחר כמעט, גם פה הגיע האינטרנט ושינה הכל.

שירות חדש שהשיקה היום גוגל תחת השם Insights for Search לוקח את היכולת הזו עוד צעד קדימה: הוא מאפשר לא רק לדעת מהן מלות החיפוש הנפוצות ביותר בקרב משתמשי מנוע החיפוש - אלא גם לדעת מי מחפש, מה עוד הם מחפשים ומה מלות החיפוש שצברו פופולריות במהירות בתקופה מסוימת. השירות החדש, יש לציין, מבוסס על הכלי הותיק והמוגבל יחסית Google Trends והוא פותח במרכז המו"פ של גוגל בת"א.
 
 
בדיקת מלת החיפוש iphone, לדוגמה, תגלה לכם שהמדינות בהן מתעניינים הכי הרבה בטלפון של אפל הן הונג קונג, קמבודיה ושוויץ, שהשימוש במלת החיפוש הזו הגיע לשיא חריג פעמיים בחודשים האחרונים (ביום ההכרזה על האייפון החדש וביום ההשקה שלו) ושאנשים שמחפשים iphone מאוד מתעניינים בנרתיק לאייפון, בפריצת המכשיר ובמחיר שלו.

במקרה וכל המידע הזה מעורר בכם דאגה לפרטיות שלכם, מסבירים בגוגל שניתוח הרלבנטיות של מונחי חיפוש זה לזה נעשה באמצעות בדיקת חיפושים עוקבים שנעשים על ידי מספר גדול של גולשים - לדוגמה, מאחר ואחוז גבוה מהגולשים שחיפשו iphone הקלידו מיד לפני כן או לאחר מכך גם את המלה ipod, נכנס הנגן למקום השביעי ברשימת החיפושים הרלבנטיים לחיפוש אייפון.
 
מעבר לניתוחים מהסוג הזה, Insights for Search מאפשר גם להשוות מלות חיפוש זו לזו (באמצעות הפרדתן בפסיק): אם תבדקו את myspce מול facebook, לדוגמה, תגלו כי הגרף של מייספייס נשאר שטוח לאורך השנה האחרונה, בעוד זה של פייסבוק נמצא בעליה מתמדת, כאשר בתחילת אפריל עקפה הרשת החברתית של מארק צוקרברג את מתחרתה הותיקה בהיקף החיפושים. השירות גם מציג אירועים חדשותיים רלבנטיים וממקם אותם על ציר החיפושים/זמן, באופן דומה למקובל באתרים המציגים שערי מניות.

עוד תוכלו ללמוד מהנתונים, למשל, שבפורטו ריקו ובאוסטרליה מייספייס עדיין פופולרית הרבה יותר מפייסבוק (רק כיעד לחיפוש, דבר שלא בהכרח מצביע על מספר הכניסות לאתר) ושמי שחיפוש אותן התעניין בין היתר גם בהוטמייל, ביאהו וב-bbc. נתונים מהסוג הזה, אם אתם עוסקים בשיווק באינטרנט או במחקר, למשל, יכולים להיות מועילים ביותר - וגוגל מספקים לכם אותם לגמרי בחינם.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by