ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
ויסטה 
נו באמת, מיקרוסופט 
 
 מתוך ``ניסוי מוהאבי``. איך לנסות ויסטה ולהישאר בחיים (צילומסך)   
ויסטה |
 
דורון פישלר

"ניסוי מוהאבי" של מיקרוסופט הוא מסע פרסום מגוחך, המדגים שצריך לשקר לאנשים כדי לגרום להם לגעת בויסטה

 
 
 
 
 
 
 
 
 
סיפור אמיתי שלא היה ולא נברא: שערוריה גדולה התעוררה כשהתברר שהמזון לכלבים הפופולרי "פודלי" מכיל חומרים רעילים, שגרם לכלבים רבים לחלות ואף למספר מקרי מוות. לאחר שהפרשה הגיעה לתקשורת ונגד יצרנית "פודלי" הוגשו תביעות על ידי בעלי כלבים זועמים ובצדק, הפופולריות של החברה היתה בקרשים, ובעלי כלבים רבים נשבעו שלעולם לא יכניסו עוד הביתה את מוצבי פודלי.

זמן מה לאחר מכן הוזמנו מספר בעלי כלבים להתנסות במזון כלבים מסוג חדש – "סהרה". הם קיבלו שקיות של "סהרה" להאכיל בו את כלביהם, והתוצאות היו לא רעות. הוא היה בסדר. הוא היה די טעים, הכלבים לא התלוננו, ועוד יותר טוב - הם לא מתו.לאחר שבעלי הכלבים מסרו את התרשמותם מהמזון החדש, גילה להם דייל השיווק של החברה בחיוך רחב כי למעשה כל העניין היה הלצה: לא קיים מזון לכלבים בשם "סהרה". האוכל היה למעשה "פודלי" באריזה שונה. השקר היה חלק ממאמצי השיווק המתוחכמים שיזמה חברת פודלי לשקם את תדמיתה, ולגרום לאנשים להיווכח בעצמם שמוצרי החברה לא הורגים כלבים בדרך כלל.

בנקודה זו בעלי הכלבים בדרך כלל הכניסו לדייל אגרוף בלסת.
 

מוכן להתנדב לניסוי? מוכן להתנדב לניסוי?

 
הסיפור הזה לא פחות טיפשי כשמחליפים את מזון הכלבים במערכות הפעלה. קמפיין השיווק החדש של מיקרוסופט מבוסס על מה שהם מכנים "ניסוי מוהאבי". במסגרת הניסוי, התנסו 140 מתנדבים בשימוש במערכת ההפעלה החדשה של מיקרוסופט, "מוהאבי" – שהיתה למעשה ויסטה בתחפושת. הנסיינים, כמו רובנו, הגיעו עם דעה מוקדמת שלילית על ויסטה, אבל למערכת ה"חדשה" הם דווקא נתנו ציונים גבוהים. המסר של מיקרוסופט: "נסו בעצמכם, החליטו בעצמכם".

ויסטה אמנם לא הרגה את הכלב של אף אחד (ככל הידוע לנו), אבל היא לא זכתה למוניטין המפוקפק שלה בלי סיבה. מומחים שבדקו אותה נתנו לה ציונים נמוכים, וכמעט כל אחד שמע באופן אישי עדויות של חברים ובני משפחה שהתקינו אותה והתחרטו על כך. אבל מיקרוסופט צודקת: אין כמו ניסיון אישי. תמיד קיים הסיכוי שדעתכם האישית תהיה שונה. בכלל, כל הרעיון של למידה מניסיון של אנשים אחרים או האזנה לדעתם של מומחים מופרך. על פי מיקרוסופט, אף פעם אסור להאמין לשום דבר עד שאתם לא מנסים אותו בעצמכם. המבקרים טוענים שסרטו החדש של מייק מאיירס עושה כואב בעיניים? אז אומרים. נסו בעצמכם, ואז תדעו אם הם צודקים. משרד הבריאות אומרים שהעישון אינו בריא? אולי הוא צודק. עשנו שלוש חפיסות ביום ותראו בעצמכם אם תמותו מסרטן בגיל 35. אמא אמרה שמסוכן לקפוץ לכביש סואן בלי להסתכל לצדדים? לא נדע אם היא צדקה עד שלא נבדוק.
 

מי צריך לפרסם חמצן?

גם אם נתעלם מהעובדה שה"התנסות האישית" שהעניקה מיקרוסופט למשתתפים בניסוי היתה מן הסתם התנסות מוגבלת מאוד בתנאים אידיאליים – או במילים אחרות, פרסומת – הטיעון שלה, "אל תאמינו לאף אחד חוץ מלעצמכם", הוא היאחזות בקש. המדהים הוא שהמערכת שנזקקת לשיפוץ תדמית כל כך נואש היא לא איזה מוצר איזוטרי שנאבק על מקומו בשוק. זאת "חלונות", לכל הרוחות, מערכת ההפעלה שהיא שם נרדף ל"מחשב" בעיני 90% מהעולם. מק הוא עניין למקיסטים. לינוקס זה לחננות. ייצור ה-XP כבר הופסק. אם אתם קונים היום פי.סי., תקבלו אותו עם ויסטה, אם תרצו ואם לא. והמערכת הזאת צריכה לשכנע אותנו שהיא לא כך כך גרועה כמו שחשבנו? הרי סיסמת פרסומת מתאימה יותר היתה יכולה להיות "ויסטה. זה מה יש, אז קחו את זה ותסתמו".

קמפיין תבוסתני כזה, שהסרטון הפותח אותו מתחיל ברצף של תלונות והשמצות נגד המוצר שאותו הוא מפרסם, משמעותו הודאה בטעות. ממש במקביל להשקת הקמפיין הזה, פתאום מתחילות להופיע בתקשורת ידיעות על ה"מידורי", מערכת הפעלה מיקרוסופטית חדשה לגמרי ונטולת-חלונות, שאותה נראה, אולי, בעוד כמה שנים. או אולי גם זה חלק מניסוי מתוחכם. מיקרוסופט, כחברה מסחרית, חייבת להביע ביטחון במוצר שלה. לעולם הם לא יגידו "סליחה. פישלנו עם ויסטה. חכו שנתיים ותקבלו מערכת הפעלה חדשה. אנחנו מבטיחים שנשתדל יותר". אבל "ניסוי מוהאבי" הוא הדבר הכי קרוב להצהרה כזאת שנקבל מהם.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by