ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
רשתות חברתיות 
פייסבוק בעיצוב חדש 
 
 הלוגו נשאר זהה    צילום: יח``צ    
רשתות חברתיות |
 
אלכס פולונסקי

הרשת החברתית הפופלרית עולה מדרגה, ולראשונה מאז הקמתה ומבצעת שינוי עיצוב משמעותי שעושה סדר בבלאגן שנוצר בחודשים האחרונים

 
 
 
 
 
 
 
 
 
פייסבוק, הרשת החברתית המדוברת בעולם, עברה בתחילת השבוע את מתיחת הפנים המשמעותית ביותר שנעשתה מאז השקתה. בבלוג החברה, סיפר מארק סלי, מנהל מוצר בפייסבוק, שכ-100,000 משתמשים (מתוך מעל למאה מיליון) התנסו בחצי השנה האחרונה בגרסת הבטא של האתר החדש. בינתיים לא התבצע מעבר גורף לעיצוב החדש, והגולשים שמעוניינים להתנסות בו יכולים לעשות זאת דרך הכתובת www.new.facebook.com

העיצוב החדש מתבסס על ניווט פנימי באמצעות טאבים, ונותן דגש על עדכונים שמבצעים על ידי המשתמשים וחבריהם לאתר – תגובות, תמונות, קישורים שנשלחו, ושינויי סטטוס. האפליקציות, שהיו מעמסה עבור מרבית הגולשים, קיבלו טאב משלהן, מה שמאפשר לתת דגש ולהתמקד במידע שהוא רלוונטי.
 
פחות עמוס
 פחות עמוס   צילום: צילומסך 
 
פרסומת
 
כאמור, השינוי הבולט ביותר הוא בחוויית השימוש באתר, שבמבט ראשון נראית מסורבלת, אבל מעניקה הפרדה מוחלטת בין עיקר לטפל, ומאפשר למשתמשים לגלוש באתר על פי העדפותיהם, במקום לתת להעדפות ברירת המחדל של האתר לקבוע להם את חווית הגלישה. לפיכך, פרופילים מוצגים באופן "נקי", ובהם רק התוכן שהמשתמש הזין, מבלי שיתערבבו בתוכו האפליקציות השונות, שקיבלו עמוד נפרד משלהן. אופן הזנת התכנים עצמו קיבל שדרוג משמעותי, ותחת טאב Wall אחד ניתן להעלות פוסטים טקסטואליים, קישורים, אלבומי תמונות, ותמונות בודדות שלא מחייבות יצירת אלבום.

כמו כל שינוי דראסטי, גם העיצוב החדש של פייסבוק גורר תגובות מנוגדות. מצד שני, לא ניתן להתעלם מהצעד הזה, שבמידה וימשיך לכיוון הנכון, עשוי להחזיר את פייסבוק למרכז המפה, לאחר שההייפ סביבה דעך מעט במהלך החודשים האחרונים – בעיקר בגלל אותו בלאגן שסודר כעת.
 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by