ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
גאידמק נגד ויקה 

גאידמק נגד ויקה

 
 
אלכס פולונסקי

למה גאידמק לא כותב על חלום מפחיד שחלם? מה היה לגמרי... בשביל ויקה? ולמה, לעזאזל, גוגל רוצה את שם המשתמש והסיסמה שלכם? אלכס פולונסקי לא מפחד ממה שקרה <b>השבוע ברשת</b>

 
 
 
 
 
 
 
 
 

"הבלוג שלייייי"

הבלוד הוורוד של ויקה (צילומסך)
 הבלוד הוורוד של ויקה (צילומסך)   
• בסוף השבוע האחרון חנך ארקדי גאידמק בלוג משלו, בתפוז. "מאחורי קמפיין האינטרנט של גאידמק עומד עוזר הדובר – שי אוחנה", נמסר לנענע 10 מלשכת הדובר של מפלגת צדק חברתי, "ואת תכני הבלוג כותב ארקדי בעצמו, בשפת אימו, ולאחר מכן הם מתורגמים ומועלים לרשת". כידוע, שפת אימו של גאידמק היא רוסית, אבל בפוסט הבהרה שפורסם בבלוגו, הסביר גאידמק שהוא מכתיב לעוזרת שלו את הרשומות באנגלית, לאחר מכן הן עוברות הגהה על ידי מתרגמת, גאידמק מאשר את ההגהה, והתהליך מסתיים רק לאחר שהפוסט מתורגם לעברית.

כלומר, בשורה התחתונה אנחנו מקבלים עוד כמה טקסטים פרסומיים, מנוסחים בלשון עממית. חבל, היה יכול להיות מעניין יותר לו גאידמק היה כותב על שיר חדש שהוא שמע ועשה לו שמח, על חלום מפחיד שהוא חלם שגרם לו להתיישב בלילה מול הלפטופ ולכתוב פוסט, ואולי אפילו לספר איך הוא הרגיש כשהכריזו על הזוכה ב"הדוגמנית הכי חכמה ביותר".

• גאידמק הוא לא האורח היחיד שהצטרף השבוע לבלוגיה של תפוז. גם ויקה פינקלשטיין, המודחת החמישית בגרסה הישראלית של הישרדות, ומתמודדת בעונה הנוכחית של "רוקדים עם כוכבים", פתחה שם בלוג. מטרת הבלוג, על פי הפוסט הראשון פינקלשטיין, היא "למנף את הפלטפורמה של תפוז, ולשכנע אתכם קצת להצביע לי בתכנית". לדבריה, היא תכתוב בבלוג כל עוד תמשיך להתמודד בתוכנית.

התוכן בבלוגה של ויקה משעמם ורמת הכתיבה ירודה, וגם כשהיא מנסה לגשת לנושא שהוא עסיסי בעיניה, היא מאבדת את הפאנץ': "אתמול, בעודי הולכת ברחוב, נתקלתי באחד הקולגות שלי מהישרדות... נו זה שהוא קצת מוזר... ומה אגיד לכם, זה היה לגמרי ...". לגמרי מה, ויקה, לגמרי מה?!

נראה שגם היא עצמה מבינה שלא מכתיבה תבוא הישועה, אז היא מנסה לקנח את התוכן הטקסטואלי בבלוג באמצעות תמונות מחופשה בטורקיה. האמת? לא משהו.
 
 
• בעוד תכנים ירודים ממשיכים להתקיים ולהתרחב מדי יום ביומו, רמת התכנים האיכותיים מעטה יותר - וגם אלה נוטים להעלם לאחרונה. שני המקרים האחרונים היו פשיטות הרגל של הבלוגים של יובל דרור (הגלוב) ותומר ליכטש (הפנקס הפתוח). הבא בתור הוא אתר "יעל מבקרת בקולנוע", שבעשר השנים האחרונות הציג ביקורות סרטים שנכתבו על ידי יעל סיון וכותבים נוספים. בהצהרה שפורסמה באתר לפני מספר ימים תחת הכותרת "המסך יורד", כתבו מפעילי האתר ש"ברגשות מעורבים של עצב, גאווה, הקלה, חשש, והשלמה, אנו מודיעים באופן רשמי, שב-20 ביולי 2008, כעשר שנים לאחר פתיחת האתר, הפעילות של "יעל מבקרת בקולנוע" תגיע לסיומה".

• אתר תוכן ותיק ועצמאי נוסף שעשוי להסגר בקרוב, הוא "האייל הקורא", כתב עת מקוון שפעיל משנת 1999. עורכי האתר פנו לקוראים בהודעה שהם מחפשים עורכים חדשים: "מערכת האייל הקורא קצת התעייפה", כתבו אנשי המערכת, "בוודאי הבחנתם בדעיכה המתמשכת בקצב הפרסומים. אין לנו אפשרות להשקיע את הזמן הנדרש כדי להמשיך ולעסוק במטלות העריכה השונות". ההודעה מסתיימת בפסימיות המכריזה שאם לא יימצאו עורכים חדשים בזמן הקרוב - האתר ייסגר.
 

שלא ידוגו אתכם

הזהרו מדייגים (צ': flickr, ToastyKen)
 הזהרו מדייגים (צ': flickr, ToastyKen)   
• כבר שנים שתיבות המייל שלנו מוצפות בהודעות Phishing שמטרתן לגרום לנו למסור לשולחי ההודעה את פרטים אישיים שונים - מספרים של כרטיסי אשראי, שמות משתמש וסיסמאות לאתרים בהם אנו משתמשים, ועוד. כמעט בכל שירות דואר אלקטרוני שמכבד את עצמו, מנגנון סינון הודעות דואר הזבל, יודע גם לסנן הודעות מסוג זה. אבל מה קורה כשההודעה מתקבלת שלא בדואר אלקטרוני?

על פי CNET, משתמשי Google Calendar, לוח השנה של גוגל, החלו לקבל לאחרונה הודעות זימון ל"אירועים", שנשלחו כביכול מטעם גוגל. הגולשים מתבקשים לשולחי ההזמנה את שם המשתמש והסיסמה שלהם - אלא מה - על מנת למנוע סגירה של החשבון שלהם.

"דואר זבל היא סוגיה הנוגעת לכל גולשי האינטרנט", אומרים בגוגל, "השימוש בלוח השנה של גוגל, או בכל מוצר אחר של החברה, על מנת לשלח דואר זבל, הוא הפרה של תנאי השימוש. אנו פועלים על מנת לזהות חשבונות משתמש מהם נשלחות הודעות מסוג זה, וחוסמים אותם".

• מקרים דומים של ניסיון לגניבת שמות משתמש וסיסמאות, מתרחשים גם על גבי פלטפורמות המסרים המידיים השונות. לפני מספר שבועות דיווחנו על תרמית ויראלית במסנג'ר, שגם היא מתבססת על כך שגולשים שהם תמימים מספיק, יספקו לגורם זר את פרטי ההתחברות שלהם.

• לא צריך להיות מבריק במיוחד כדי לא ליפול למלכודות כאלה, אבל לפעמים חוסר תשומת לב מכריע את ההיגיון. למקרים כאלה, מיקרוסופט מספקת באתר שלה מספר טיפים שימושיים שמסבירים איך להתגונן מתרמיות מהסוג הזה. המידע של מוקרסופט מספק - אך לא מקיף דיו. כדי ללמוד עוד קצת על הנושא, גגלו את מחרוזת המילים "how to avoid phishing scams".

• חברת האבטחה מקאפי פרסמה השבוע את תוצאות הניסוי שערכה בנושא ספאם ופישינג: 50 מתנדבים קיבלו מחשב במיוחד לצורך הניסוי, ובמשך חודש הקליקו על כל פופ-אפ שקפץ על המסך במהלך הגלישה, וענו לכל הודעת דואר זבל שהגיע לחשבון הדואר שלהם. ככל שהם שיתפו פעולה יותר עם השולחים, כך גדלה גם תפוצת דואר הזבל שקיבלו. באופן ברור, הסתמן שבקשות להסרה מרשימות תפוצה של חברות ששלחו הודעות פרסומיות שונות, רק הגבירה את מספר ההודעות שנשלחו לאחר מכן.

עוד על הניסוי ניתן ללמוד בבלוגים שפתחו מקאפי לכבוד הפרויקט.

• מחקר נוסף שתוצאותיו פורסמו השבוע, מתבסס על מידע מ-IBM וגוגל ועוסק באחוז הגולשים שמעדכנים את טלאי האבטחה בדפדפן שלהם. על פי המחקר, 48% ממשתמשי דפדפן אינטרנט אקספלורר גולשים בגרסה לא מעודכנת שעלולה להוות סיכון אבטחה עבור המחשב שלהם. בצד השני, נמצאים משתמשי פיירפוקס ש-92% מהם משתמשים בגרסה המעודכנת של הדפדפן.

• לפני שבועיים, כשפיירפוקס 3 שוחרר, הודיעו אנשי מוזילה שהם מקווים להיכנס בעזרתו לספר השיאים של גינס תחת הערך "מספר ההורדות הגבוה ביותר ב-24 שעות". אמש, לאחר בדיקות שפסלו הורדות כפולות מאותו המחשב והורדות שהופסקו באמצע, הוכרז רשמית שמוזילה ייכנסו לספר השיאים של גינס עם 8,002,530 הורדות ביממה.
 
 

עידו קינן טוחן

טום דיקסון טחן עוד קודם (צילומסך)
 טום דיקסון טחן עוד קודם (צילומסך)   
• עמותת סטארטאפסידס ערכה ביום ג' כנס בבאר שבע. לכנס הגיעו סטרט-אפיסטים וותיקים שהרצו בפני הנוכחים על יזמות, ונתנו לנוכחים עצות מועילות להמשך דרכם. אבל שיאו של הכנס היה דגם של הבלנדר האימתני מסדרת היוטיוב Will It Blend?. בהצגת הבכורה שלו בכנס הוא קירטע מעט, אך לקראת סופו הוא חזר לטחון כמובטח.

• עידו קינן ניסה גם הוא את הבלנדר וטחן בו חפצים שונים כמיטב המסורת. בנוסף, פרסם בכלכליסט כתבת פרופיל על הבלנדר ועל טום דיקסון, מנכ"ל החברה שמייצרת אותו.

• טחינה מסוג אחר מספק קינן בבלוג שלו, שם פיתח אובססיה קלה כלפי העיצוב החדש של נענע 10, שעתיד לעלות בקרוב. קינן מסתבלט על המינימליזם של הלוגו, משווה אותו ללוגואים של אדידס ונייק, ומספר קצת על הפונט Helvetica שבו עוצב הלוגו.

• הלוגו נחשף לראשונה ביום שלישי על ידי זאב חספר, מנכ"ל נענע 10, בבלוג הרשמי של האתר. חספר הסביר שבמקרה של העיצוב החדש "'שידרוג' הוא לא ממש הביטוי הנכון. נדמה שמי שיפגוש לראשונה את אתר נענע 10 החדש לא כל כך יזהה בו את הנוכחי".

• ואם בעיצוב עסקינן - CollegeHumor מציגים מייק-אפים לאתרים שונים תחת הכותרת "ככה זה היה נראה לו נשים היו שולטות באינטרנט". גיחי גיחי.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by