ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
איך עושה קוּל? 
 
 
מערכת חיים ברשת

איש מדעי המחשב מאוניברסיטת קורנל טוען שעל ידי מדידת עליות בנוכחות מילים בבלוגים, אפשר לדעת מה הולך עכשיו (ולעשות מזה מלא כסף)

 
 
 
 
 
 
 
 
 
ב"לילה של יום מפרך", הסרט החביב להפליא של הביטלס משנת 1964, נכנס ג'ורג' האריסון הצעיר למשרד של מפיק טלוויזיה שמתמחה ב"קוּל". כמובן שהאריסון, האיש הכי קול עלי אדמות בשעתו, מפריך בתוך שניות את מה שהמפיק חושב על הנוער של היום, וכשהוא יוצא נזעק לרגע, המפיק תוהה אם הוא פספס משהו. או אז הוא מביט על לוח השנה, נאנח בהקלה, ואומר "השינוי לא אמור להגיע אלא בעוד שלושה שבועות."

השאלה "מה קוּל?" היא שאלת הבסיס בכלכלת המותגים. מותג צריך תמיד לעטות על עצמו את מה שקורה עכשיו במקומות הכי "נכונים", כדי שהוא יוכל לייצר את הנכון הזה לשאר בני האדם, על ידי זה שהם פשוט ירכשו את המוצר שהוא מייצג במחיר מופקע.

אתר ה-New Scientist מדווח כי עכשיו טוען איש מדעי המחשב מאוניברסיטת קורנל בניו-יורק כי באמצעות בדיקת העלייה בקצב השימוש במילים, הוא יכול לזהות את אותה איכות חמקמקה ומכניסת מיליונים. כדי למצוא את "הנכון" לעכשיו הוא ממליץ לסרוק את מאות אלפי הבלוגים (יומני רשת), בהם מתבטאים אנשים ללא עריכה ומתוך עולם המושגים העכשווי שלהם.

רוב התוכנות הנוכחיות בודקות כמה פעמים משתמשים במילה בטקסטים. אבל התוכנה של ג'ון קליינברג בודקת עלייה בנוכחות מילים, ועל ידי כך מבטלת מילים שתמיד נמצאות שם ומוצאת בדיוק את הטרנד הלשוני העכשווי.

קליינברג הדגים את הרעיון שלו על נאומי "מצב האומה" שנושא הנשיא האמריקני בפני הקונגרס מדי שנה. כך נמצא שבשנות השלושים "התפרצה" המילה "מיתון", בשנות החמישים הופיעה המילה "אטומי". כמו כן נצפו עליות מטאוריות של המילים "קומוניסט", "סובייטי", "וייטנאם", ו"אפגניסטן".
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by