ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
והעולם ידע ושתק 
 
 בסימנטק אוהבים לקוחות בתשלום – ושכולם יקפצו   
 
מערכת חיים ברשת

חברת האנטי וירוס סימנטק יצאה מנייקית. כך לפחות טוענים מומחי אבטחה שמאשימים את החברה כי ידעה מראש על התקפת הוירוס הגדולה, ולא דיווחה לאף אחד (שלא שילם לה)

 
 
 
 
 
 
 
 
 
חברת אבטחת המחשבים סימנטק החזיקה ועיכבה במשך שעות מידע על תולעת המחשבים ספיר, אשר היכתה בסוף ינואר בעולם האינטרנט, פעולה אשר גרמה ככל הנראה לנזק עבור מיליוני גולשים ברחבי העולם.

בסימנטק טוענים כי הם הבחינו בתולעת אשר השתוללה באינטרנט מספר שעות לפני שמישהו בעולם כלל הבחין בה, אולם החברה בחרה לחולק את המידע החשוב עם קבוצת לקוחות משלמים מצומצמת בלבד, והותירה את יתר העולם חשוף לחלוטין לגחמותיה של התולעת המשתוללת.

מגזין Wired מדווח היום (ו') על זעם רב התעורר בקרב קהילת מומחי האבטחה, אשר זועמים על סימנטק אשר ידעה על העניין אך בחרה לדווח אך ורק לקבוצה קטנה של לקוחותיה, ובשל כך לא מנעה למעשה את הנזק האדיר שנגרם ע"י הוירוס.

"זה מצטייר כמקרה קלאסי של רשלנות פושעת" מסר ג'ף ג'ונסטון, מחברת האבטחה Diamond Technical Group. "לא מדובר בידע מוקדם על באג או פרצה, אל בידע מוקדם על מתקפה כלל עולמית על תשתית האינטרנט. מידע מסוג זה תמיד מופץ במיידית בקרב קהילת האבטחה".

"אני המום לגלות שחברה ידעה על התולעת מראש ולא שיתפה במידע", אמר מנהל שירותי טלפוניה מקוריאה, לי ג'י-הו. "ארצי הותקפה בצורה קשה מאוד ע"י התולעת הזו. אנו היינו יכולים להיערך ואולי אף למנוע את התקיפה אם היינו יודעים מראש".

התולעת אשר הוגדרה כוירוס עם קצב ההתפשטות המהיר ביותר בהיסטוריה, מוטטה את כל מערך האינטרנט של דרום קוריאה, המדינה המרושתת ביותר בעולם לפרק זמן של כעשרים וארבע שעות.

מחברת סימנטק נמסר בתגובה כי החברה אכן פרסמה התראה על הוירוס מספר שעות לפני שהחל להשתולל בעולם, לקבוצת לקוחות המנויים לשירות Deepsight. אך דובר החברה סירב לענות להאשמות הקולגות המעוצבנים ולהבהיר מהי מדיניות החברה לגבי פרסום פומבי של מידע.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by