ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
משטרת הפוטושופ ומסתרי האייפון המשתקף 

משטרת הפוטושופ ומסתרי האייפון המשתקף

 
 
דורון פישלר

השתקפויות המראה שמתחת למוצרים מגלים לפעמים אמת מזעזעת. למשל, וודקה אבסולוט הומצאה על ידי ערפד, וגם: אלילי העיצוב של אפל טועים • <b>משטרת הפוטושופ חוקרת</b>

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
בעולם יש הרבה יותר פוטושופ מכפי שנדמה לכם. כשאתם רואים תמונה בעיתון, בפרסומת, במגזין או על שלט חוצות, רוב הסיכויים שהתמונה אינה משקפת את המציאות כפי שהיתה. כמעט שלא קיימת תמונה שלא עברה שיפוץ, שיפור, תיקון או הרכבה-מחדש מסוג כלשהו בידי אמן פוטושופ. מטרתה של משטרת הפוטושופ היא לגרום לכם לחשוב פעמיים על מה שאתם רואים: תמונה אחת אמנם שווה אלף מילים, אבל רבות מהמילים האלו עשויות להיות שקרים.
 
לעולם אל תשתה לערפד את הוודקה שלו
 לעולם אל תשתה לערפד את הוודקה שלו   
כל דבר בעולם נראה מגניב יותר אם הוא ניצב על ראי.

זה נכון בעיקר לגבי גאדג'טים, אבל לא רק. גם מכוניות, משקאות, מקררים, מכונות כביסה, שואבי אבק, וייתכן שגם כלבי פקינז (אם כי הנושא הזה עדיין לא נבדק). עובדה - בכל פעם שבה מפרסמים מנסים להבהיר לנו שמוצר הוא חדשני ומגניב, הם מציבים אותו על ראי.

כלומר, הם לא שמים אותו על ראי. הם נותנים לפוטושופיסטים שלהם ליצור לו יעני-השתקפות. אף אחד לא ממש לב להשתקפויות האלה – כלומר, אף אחד חוץ ממשטרת הפוטושופ – ולכן, אם לוקחים את הזמן לבחון אותן מקרוב, לעתים קרובות למדי מגלים שם דברים חשודים.
 
 
קחו למשל את בקבוק הוודקה הזה, שבעליו חרד כל כך לשלומו עד שהפקיד עליו את נחש המחמד שלו למשמר. הבקבוק והנחש שניהם בסדר, אבל ההשתקפות של הבקבוק במשטח שמתחתיו קצת תמוהה: בראש הבקבוק נמצא מעין "חותם" בולט, ועליו דיוקנו של אדם מזוקן. ניתן להניח שמדובר במייסד החברה, מר יוזף ג. אבסולוט. אבל בהשתקפות של הבקבוק ברצפה החותם הזה לא קיים, מה שמוביל למסקנה הבלתי נמנעת שמר אבסולוט היה ערפד.

אגב, חשוב להזהיר: בחיים האמיתיים, אם אתם נתקלים בבקבוק וודקה עם נחש, עדיף להקדיש יותר תשומת לב לנחש ולא להשתקפות של הבקבוק ברצפה.
 
או קחו למשל את חפיסות הסיגריות האלה (כלומר, אל תקחו. עוד יגידו שאנחנו מדרדרים אתכם להרגלים רעים). שמים לב למשהו מוזר? יש לכם דקה לאתר מה לא בסדר בתמונה.

בזזזט, עבר הזמן. האותיות בהשתקפות הן הפוכות. כלומר, הן לא.
 
 
בקבוק הוודקה שבהשתקפות היה הפוך, נכון? חוקי האופטיקה אומרים שכשאתה מציב משהו על מראה שטוחה, ההשתקפות שלו תהיה הפוכה. זה נכון גם לגבי טקסטים, ואפילו לגבי לוגואים של חברות סיגריות; אבל על הסיגריות האלה זה משום מה לא עובד. הטקסט מוצג ישר, ולא הפוך, גם על החפיסה עצמה וגם בהשתקפות. מסקנה: גם הסיגריות האלה ערפדיות. הן בטח מכילות דם נוצרי, או משהו.

אגב, חשוב להזהיר: עישון גורם להזדקנות מוקדמת של עור הפנים.
 

האייפון של עולם המראה

אם חשבתם שבעיות בהשתקפויות הן דבר שקורה רק למעצבים של מודעות פרסומת ישראליות – אז זהו, שלא. זה קורה גם לטובים ביותר. חברת אפל, למשל, היא הדבר הכי קרוב לאלוהים בעולם העיצוב. אז מה אתם חושבים, שהם לא נפלו למלכודת ההשתקפויות? נפלו, כמו גדולים נפלו. הביטו נא במוצג א', שנלקח היישר מאתר האייפון של אפל. לכאורה, לפנינו אייפון שמונח, איך לא, על מראה, ומנגן את שירה של מרי ג'יי בלייג', "Work That", מתוך האלבום "Growing Pains" (שבמקרה לגמרי, משמש גם כפסקול אחת הפרסומות לאייפוד של אפל). אך האמנם?

אתם כבר יודעים איפה להסתכל: על ההשתקפות.
 
 
ובכן, מתברר שבעוד בעולם שלנו האייפון שבתמונה מנגן היפ-הופ מעצבן, האייפון שבעולם המראה מנגן שיר אחר לגמרי. נחסוך לכם את הצורך להפוך את מסך המחשב שלכם ולאמץ את העיניים: אייפון-המראה מנגן את "The Golden Age" של בק, מתוך האלבום "Sea Change". אנחנו מעדיפים בהרבה את הטעם המוזיקלי של אייפון-המראה.

מה למדנו? כמה אפשרויות: א. גם מרי ג'יי בלייג' היא ערפדית; ב. האייפון כולו הוא ערפדי; או ג. גם אלילי העיצוב באפל טועים לפעמים.

אגב, חשוב להזהיר: האייפון יקר פחד.
 
נתקלתם בפשע-פוטושופ ברור? ראיתם תמונה חשודה, ואתם רוצים לברר האם היא אמיתית או זיוף? כתבו אל משטרת הפוטושופ ועניינכם יטופל.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by