ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
"עם ישראל מחכה לאייפון" 

"עם ישראל מחכה לאייפון"

 
 
נמרוד צוק

מה חושב מנכ"ל מקאן-אריקסון על הטלפון של אפל? לאן הולך הפרסום באינטרנט? ומה אומר מנכ"ל גוגל ישראל על המיזוג של יאהו ומיקרוסופט? דיווח מכנס דה-מרקר

 
 
 
 
 
 
 
 
 
הכוכב האמיתי של הכנס: iPhone (צילום: פליקר)
 הכוכב האמיתי של הכנס: iPhone (צילום: פליקר)   
גם כנס Com.Vention של דה-מרקר לא הצליח לחמוק מהעיסוק באייפון של אפל, שנראה כמו הנושא העיקרי שמעניין היום את אזרחי ישראל (או לפחות את קוראי נענע10) מיד אחרי "הישרדות".

ערן תור, מנכ"ל iDigital נציגת אפל, טען בפאנל "ענקים משתנים" כי "אייפון הוא מהפכה שמשנה את עולם התקשורת והאינטרנט. צריכת האינטרנט הסלולרי דרך האייפון באנגליה גדלה בשנה האחרונה במאות אחוזים". מנכ"ל מקאן-אריקסון אילן שילוח הוסיף כי "עם ישראל מחכה לאייפון" וצפה שאפל תפיץ את המוצר דרך כל חברות הסלולר ולא תתן בלעדיות לאחת מהן לאורך זמן. מנכ"ל בזק אבי גבאי הזהיר כי אם iDigital תתמהמה יותר מדי בהבאת המכשיר לארץ, הוא יהפוך לבלתי רלבנטי בשל התחרות מצד מכשירים דומים, ותור ענה לו כי "היתרון הטכנולוגי של אייפון הוא לא משהו שאפשר לסגור תוך שנה".
 

"עסקת מיקרוסופט-יאהו מסוכנת לענף האינטרנט"

מתנגד לעסקת מיקרוסופט-יאהו. מאיר ברנד (צילום: יח"צ)
 מתנגד לעסקת מיקרוסופט-יאהו. מאיר ברנד (צילום: יח"צ)   
לעומת היום הראשון של הכנס, שהתמקד במה שקורה מעבר לים ואירח דוברים כמו ג'ף פולבר, הבלוגר רוברט סקובל ומייסד craiglist קרייג ניומארק, עסק היום השני בתעשיית האינטרנט המקומית. "אם מדברים על אפשרויות לא בריאות, זה כשיש מיזוג בין שתי חברות גדולות ומצליחות כמו מיקרוסופט ויאהו" אמר מאיר ברנד, מנכ"ל גוגל ישראל, בתשובה לשאלה על השפעת המונופול של גוגל בתחום הפרסום צמוד החיפוש. ברנד הזהיר כי מיזוג כזה יהיה תהליך ארוך ומסובך, וצפה כי בכל מקרה הוא יהיה רע לתעשיית האינטרנט הישראלית.

ברנד הכחיש כי לרכישת YouTube בידי גוגל יש השפעה מזיקה דומה, מכיוון שלטענתו שתי החברות פועלות בתחומים שונים לחלוטין ולא מקיימות פעילויות בתחומים חופפים כמו יאהו ומיקרוסופט. בנוסף, טען ברנד כי Gmail הוא שירות האי-מייל הפופולרי ביותר בישראל ואמר כי בקרוב יציג נתונים המוכיחים זאת.

תוך 3-4 שנים ישתנה שוק הפרסום באינטרנט בישראל בדומה לשינויים שמתרחשים כעת באנגליה, צפה ברנד, והביא נתונים להמחשה מהשוק הבריטי: הנתח של האינטרנט בעוגת הפרסום גדל בשנה האחרונה ביותר מ-30% והגיע ל-16%, ובשנה הבאה הוא צפוי לעבור את הנתח של הטלוויזיה. רוב הכנסותיו, כ-60%, הולכות לפרסום צמוד חיפוש, ו-20% מההכנסות נובעות ממכירת באנרים.
 

"שוק הפרסום באינטרנט בישראל פרימיטיבי"

 
"אם אתה לא עובד עם גוגל אתה לא עובד באינטרנט. אני חושב שנתח השוק הגדול של גוגל זה דבר לא בריא, אבל עדיף לעבוד איתם מאשר להכחיש את קיומם", אמר שילוח בהתייחס לתעשיית הפרסום המקוון. דעתו על מצבו הכללי של ענף הפרסום באינטרנט בארץ חיובית פחות: "בעולם מקובל לשים 14 באנרים באתר, ובארץ שמים 100 באנרים. האתרים הישראלים יוצרים מצב שבו הפרסום לא אפקטיבי", התלונן שילוח, והבהיר כי המעבר של תקציבי הפרסום איננו מהטלוויזיה לאינטרנט, אלא מהעיתונות המודפסת לאינטרנט.
 
 
 

"חלוק עוגת הפרסום מפגרת אחרי הצרכנים"

הפרסום באינטרנט היה הנושא המרכזי גם בפאנל המרכזי השני, שנשא את הכותרת הארוכה והיומרנית קמעה "היפייפה הנרדמת: האינטרנט הישראלי ב-2007". מנכ"ל נענע10 זאב חספר אמר כי 2007 היתה שנה מוצלחת בתחום הפרסום באינטרנט, ולא רק לשני האתרים המובילים. חספר הוסיף כי בפני נענע10 נפתח חלון הזדמנויות לבצע דברים שלא נעשו בעבר, והצהיר כי החברה מתכננת להכפיל את הטראפיק ולהגיע לאיזון פיננסי עד סוף 2008, במטרה לנסות ולהפוך לאתר האינטרנט המוביל בישראל.

מנכ"ל אידאולוג'יק ינון לנדנברג ניסה להציג את מורכבות הענף, וטען כי "כאשר מפרסמים בדף הראשי של וואלה ב-150 אלף דולר לשבועיים, היקף החיפושים בגוגל אחרי המוצר שמופיע בפרסומת גדל ב-320%. יש באינטרנט הישראלי אנשים פרימיטיבים שלא מבינים את זה". לנדנברג צפה כי כשוק קטן של 7 מליון צרכנים בלבד, הוא ימשיך להתנהל תוך התמקדות ב-3-4 האתרים הגדולים ביותר.

מנכ"ל וואלה אילן ישועה אמר כי האנומליה האמיתית בענף היא הפער בין משכי הזמן שמבלים הצרכנים מול המדיות השונות לבין חלוקת עוגת הפרסום, בתגובה לטענות החוזרות ונשנות של משתתפים אחרים בפאנל על הנתח הגדול שהחברה נוגסת מכלל ההכנסות מפרסום באינטרנט. "אנשים מבלים 30% מהזמן ברשת, 30% מול הטלוויזיה ורק 10% בקריאת עיתונים, וחלוקת ההוצאות על פרסום מפגרת בהרבה אחרי השינוי בהרגלי הצרכנים", אמר ישועה.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by