ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
"פיראטיות התוכנה בישראל - כמו במערב אירופה" 

"פיראטיות התוכנה בישראל - כמו במערב אירופה"

 
 
נמרוד צוק

כך טען מנכ"ל מיקרוסופט ישראל בכנס המפתחים Tech Ed שמתקיים השבוע באילת, ובישר כי חבילת העדכונים לויסטה העברית תצא בשבוע הבא

 
 
 
 
 
 
 
 
 
דני ימין, מנכ"ל מיקרוסופט ישראל (צילום: נמרוד צוק)
 דני ימין, מנכ"ל מיקרוסופט ישראל (צילום: נמרוד צוק)   
דני ימין, מנכ"ל מיקרוסופט ישראל, אמר בכנס המפתחים Tech Ed שנפתח אתמול באילת, כי הפיראטיות של מערכות ההפעלה בארץ הולכת ומצטמצמת. "האחוזים דומים לממוצע במערב אירופה, אם כי אנחנו עדיין לא דומים לסקנדינביה או יפן. ההתרעות המוצגות למשתמש במקרה של עותק פיראטי צמצמו את תופעת העתקות התוכנה בצורה משמעותית. כאשר מישהו בא ומתקין עותק פיראטי של Windows וגובה 200 שקלים על ההתקנה, ואחר כך יש תקלה במחשב והלקוח משלם עוד 200 שקלים כדי לתקן אותה, הוא מגלה שהפיראטיות היא עסקה לא משתלמת. למשק הישראלי יש אינטרס להגנה על זכויות יוצרים מכיוון שהרבה מהיצוא הוא של מוצרים טכנולוגיים", אמר ימין.

"העלות של כנס Tech Ed היא 4 מליון דולר", חשף ימין, ואמר כי " שואלים אותנו אם ההשקעה הזאת כדאית. באירוע הזה נוצר חיבור רגשי בין טכנולוגיה ואנשים. עשרת אלפים איש נכנסו לקטעי וידאו שצולמו בו ופורסמו באתר האינטרנט של הכנס, דבר שמוכיח כי ההשקעה היא השקעה כדאית לנו ומאוד משמעותית". ימין אמר כי הנוכחות הדומיננטית בכנס של אנשי מחשוב מהחברות הגדולות במשק מראה שסימני השאלה שליוו את כניסת החברה לעולם השרתים ופתרונות ה-enterprise נעלמו, וטען כי מיקרוסופט החברה בעלת ההכנסות הגבוהות ביותר בתחום זה בישראל.

אסטרטגיית החברה לשנים הקרובות, סיפר ימין, היא לשלב פתרונות מקוונים עם תוכנות דסקטופ: "אנחנו הולכים להציע את כל מה שיש לנו, לא רק על השרתים והדסקטופ אלא גם במודל של צריכה דרך הרשת. ארגון שרצה מערכת מייל היה צריך להקים תשתית טכנולוגית בתוך הארגון, והיום אתה כבר לא חייב לעשות את זה. נוקיה לקחה את כל מערכת המייל שלה והעבירה אותה למיקרוסופט. היא לא יודעת איפה השרתים יושבים וזה לא מעניין אותה. היא מקבלת שירותי מתוך הענן של מיקרוסופט. היום אפשר לקבל SharePoint מתוך הרשת, OneCare מתוך הרשת, ובעתיד אפשר יהיה לקבל את אופיס מתוך הרשת. אני מעריך שבכנס Tech Ed הבא זה כבר יקרה".

ימין התייחס לההבדל בין הפתרונות של מיקרוסופט לבין שרותים מתחרים כמו גוגל דוקס (שאמור לפעול בקרוב גם בגרסת offline - נ.צ.): "הם מציעים גישה רק על הרשת או רק על הדסקטופ, ואנחנו נציע את שתי האופציות זו לצד זו. הבדל נוסף הוא העושר הפונקציונלי, התמיכה בעברית, הקישוריות למערכות דסקטופ ולמערכות ארגוניות אחרות".
 

חבילת העדכונים לויסטה בעברית: בשבוע הבא

 
בשורה נוספת שנחשפה בכנס, אליו הגיעו כ-3500 מתכנתים ומומחי מחשוב: חבילת העדכונים לגרסה העברית של חלונות ויסטה (Vista Service Pack 1) תצא ביום שלישי הבא, ב-15 באפריל, כך הודיע עדי אייל, סמנכ"ל השיווק של מיקרוסופט ישראל. אייל טען כי מדובר בבשורה ל-80% מהלקוחות בארץ המשתמשים במערכות הפעלה בעלות ממשק עברי, והצהיר כל הלקוחות שייתקלו בבעיות בהתקנת חבילת העדכונים יוכלו לקבל תמיכה טכנית טלפונית ללא תשלום.

לדברי אייל, עד היום נמכרו כ-250 אלף עותקים של "ויסטה" בישראל, ומעל 100 מליון ברחבי העולם, ובין הארגונים הישראלים שמטמיעים ויסטה כוללים את מכבי שרותי בריאות, משרד המשפטים, הבנק הבינלאומי, מנהל מקרקעי ישראל, בנק לאומי ומזרחי טפחות. אייל טען כי הדברים שאמר ביל גייטס בסוף השבוע, מהם השתמע כי מיקרוסופט החליטה להקדים את הוצאה הגרסה הבאה של "חלונות" לשנה הבאה בשל התגובה הפושרת של השוק לויסטה, הובנו לא נכון - וכי גייטס התכוון לגרסת הבטא בלבד. "לקוח שנכנס לחנות וקונה מחשב חזק עם XP שם לעצמו רגל. ויסטה מוכנה להרבה דברים שיהיו לנו בעתיד כמו טכנולוגיות גרפיות מאוד כבדות ודיסקים מבוססי FLASH", אמר אייל.
 

מוצרים חדשים בקו השרתים

בנוסף, השיקה החברה שורה של תוכנות החדשות לשוק הארגוני: מערכת ההפעלה החדשה לשרתים Windows Server 2008, בסיס הנתונים SQL Server 2008, כלי הפיתוח Visual Studio 2008 וגרסה עברית למערכת MS CRM 4. לטענת החברה, ארגונים שיאמצו את המערכות החדשות ייהנו משורה של שיפורים טכנולוגיים וכלכליים כמו המשכיות עסקית, הקטנת סיכונים ושליטה משופרת בהוצאות.

המערכות החדשות מיישמות תפישה המכונה Dynamic IT, דהיינו יכולת התאמה מהירה של הארגון לשינויים בסביבה העסקית ושיפורים בשורה של מדדים כלכליים הכרוכים במערכות מידע ארגוניות. מחקר של חברת הייעוץ Capgemini בקרב מאמצים ראשונים של Windows Server 2008 במגזרי הפינאנסים, קמעונאות והיי-טק, הראה כי עלויות מערכות המידע קטנו ב-124 אלף דולר בממוצע לארגון לשנה, כתוצאה מחסכון של חמש שעות עבודה לכל שרת, הקטנה של 91% בהיקף ההשבתות והקטנה של כ-60% בזמן הנדרש להטמעת המערכת.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by