ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
נלחמים על הנפט 

נלחמים על הנפט

 
 
ירון חיימסון, גיימר

Frontlines: Fuel of War הוא משחק פעולה מרובה-משתתפים חדש, המסתער על הז'אנר העמוס וקורא תיגר על Battlefield ודומיו בלי להתבייש

 
 
 
 
 
 
 
 
 
20 שנים אל תוך העתיד
 20 שנים אל תוך העתיד   
אף פעם לא הייתי חיית מולטי-פלייר. שלא תבינו אותי לא נכון, אני משחק לא מעט און-ליין, אבל זה בדרך כלל במשחקי התפקידים ההמוניים, ובמיוחד כאלה שאפשר להסתדר בהם לבד או בחבורות מזדמנות (כמו Guild wars). לפני כמה שנים, מישהו הרים במקום שבו עבדתי שרת של Quake 3 Arena. זה היה כיף, זה היה תחרותי, אבל פשוט לא תפס אותי. אני חובב משחקי יריות מגוף ראשון באותה רמה שאני אוהב משחקי תפקידים ו-D&D, אבל למרות ששיחקתי כמעט בכל משחקי הפעולה הגדולים, האון-ליין שלהם פשוט לא עשה לי כלום. תמיד העדפתי עלילה כלשהי מאשר משחק 'חימומים' תחרותי.

למה סיפרתי לכם את כל זה? פשוט מאוד – כדי שתבינו עד כמה דרמטית ההצהרה הבאה: יש סיכוי לא רע שבזכות Frontlines: Fuel of War, חיי נטולי הקרבות מרובי המשתתפים עומדים להסתיים.
 
 
Frontlines הוא משחק הפעולה החדש מבית Kaos – אותה קבוצה שפיתחה את מוד Desert Combat ל-BattleField 1942, ובעקבות הצלחתו הפכה לחברת פיתוח לכל דבר. המשחק מתרחש כ-20 שנים אל תוך העתיד של כולנו. בשנת 2008, מסתבר, החל משבר אנרגיה קשה, ומחירי הנפט מאמירים. עובדה זו מספיקה על מנת לשנות את המציאות שלנו, ולא לטובה. מאבק סמוי על שדות הנפט של המפרץ ומדינות חבר העמים עולה וצף על פני השטח, עד שהגפרור מתלקח והפך למאבק מזוין מאסיבי.
 

מצילים את העולם

שלל כלי נשק
 שלל כלי נשק   
בקמפיין לשחקן היחיד, נעקוב אחר עלילות 'הכלבים השוטים' – יחידת עילית של הקואליציה המערבית, במאבק נגד ברית הכוכב האדום. המלחמה הזו תעביר אתכם דרך סדרת קרבות המתחילים ברפובליקות המוסלמיות של ברית המועצות, וממשיכים בהסתערות אל לב אימא רוסיה.

הקמפיין מרגיש שלם ומוצלח יותר באופן משמעותי מאשר זה של משחקים מרובי-משתתפים אחרים אותם ניסיתי. אלו הן בהחלט לא כמה משימות אימון עם בוטים, אם כי האינטליגנציה המלאכותית סובלת לעיתים מחוסר איזון מוגזם, קלה מידי ברמת הקושי הנמוכה, וקשה מידי ברמה הבינונית.

העלילה מלאה ביותר חורים משוקולד אוורירי משובח. הסיפור מקוטע ומראה המשכיות בקווים כלליים בלבד, אבל מסדיר את הרקע העלילתי ומאפשר טעימה הגונה משלל הכלים והנשקים במשחק. יש הרבה כאלה, החל מרובי סער ותקיפה, דרך רובי צלפים ועד נשקים כבדים (מטולים וטילי כתף מונחים). ההבדלים בין הנשקים בהחלט מורגשים, בעיקר הרמת האפקטיביות השונה שלהם.
 
 
לתפעל כלים בשלט רחוק
 לתפעל כלים בשלט רחוק   
בנוסף לנשקים עצמם יש לנו מגוון צעצועים מרשים, שהוא אולי הדבר המגניב ביותר במשחק ואחת התכונות שתבדלנה אותו מכותרי פעולה אחרים. אחד התפקידים במשחק הוא טכנאי הכלים הלא מאוישים, ה-Drones. אותו טכנאי מתפעל כלים בשלט רחוק (כמו מכונית חמודה מלאה בחומר נפץ, מסוקון עם טילים מונחים, או רובוט משטרתי נושא מכונת ירייה) ומנווט אותם לצרכיו.

לכלי יש טווח פעולה, וכאשר יוצאים ממנו מאבד הטכנאי את השליטה עליו. באותו שלב ניתן לחזור לשליטה ישירות על הטכנאי ולהזיז אותו, כך שהכלי ישוב לטווח ולשליטה. שימוש מושכל בכלים חוסך בחיי אדם ומבדיל בין סיום עם ארון או בתוך ארון במצבים חמים במיוחד. חשוב לזכור רק להתבצר במקום מוגן, היות וניהול הכלים משאיר אתכם חשופים למדי. הכלים מהווים חידוש מרענן שמוסיף הרבה לחוויה.
 

נלחמים בחזית

תכירו את ה-Battlefield החדש
 תכירו את ה-Battlefield החדש   
תוספת מעניינת נוספת היא קווי החזית. המפתחים עשו מאמץ מעניין למיקוד הקרבות באזור מסוים במפה (גודלה יכול להגיע עד ל-4 מייל רבועים), בכדי למנוע ריצות אמוק של שחקנים אל נקודות מבודדות רק כדי לתפוס אותן. המשחק מתנהל לאורך קו חזית שמחזיק מספר נקודות מצומצם. המשמעות של הקווים יותר מורגשת במפות גדולות, ודי זניחה במפות קטנות ובמערכה לשחקן יחיד. במפות הגדולות ההבדל מאוד מורגש, ועושה את האקשן תזזיתי יותר.

אם כבר נגענו במשחק המרובה משתתפים, הרי שב-Frontlines נתכנס בדיוק בשביל זה. רבותי, תכירו את ה-Battlefield החדש. מצד אחד הוא מספיק דומה למקור ולמשחקים אחרים בז'אנר כדי להיות אופציה רצינית. מצד שני, כמה תוספות (מלבד הכלים הלא מאוישים) תורמות משמעותית לתחושת החדשנות ואין לי ספק שילכדו נתח נאה מקהילת שחקני האון-ליין.

השינויים מורגשים כבר בבחירת השחקן: כל אחד מהתפקידים הזמינים לבחירה מכיל 3 יכולות הנרכשות לאורך המשחק ומשפרות את יכולות השחקן. במקביל וללא קשר, יכול השחקן לבחור את קיט הציוד שלו. אין מניעה להיות איש תמיכה אווירית ולזמן את המפציצים, במקביל לפגיעה ברכבים משוריינים עם טילי כתף מונחים. אני מצאתי את הגיוון הזה מושך ופותח גבולות.

המפות מסוגלות להכיל בין 16 ל-64 שחקנים, כאשר הגדולות ביותר מכסות שטחים עצומים ממש. חופש הפעולה עשוי להשאיר את השחקן מעט המום, אך מגוון כלי הרכב (ג'יפים, משאיות, משוריינים, טנקים, מסוקים ומטוסים) מאפשר התניידות מהירה אל החזית. מהירה, אך לא קלה. המטוסים והמסוקים כמעט בלתי אפשריים, וטסים במהירות אל עבר ההתרסקות הבלתי נמנעת שתגיע בדרך כלל עד 12 שניות אחר כך...
 

הדבר הגדול הבא?

 מגמגם בפראות תחת ויסטה
  מגמגם בפראות תחת ויסטה   
עד כה דיברנו רק על יכולות ולא הזכרנו את העטיפה – אך אין שום סיבה להתעלם ממנה. הגרפיקה במשחק מרשימה מאוד, מה שלמרבה המזל לא מפריע לאקשן להתנהל בצורה חלקה גם על מחשבים בינוניים. איכות האפקטים הקוליים מרשימה גם היא, וניכרת ההשקעה בקולות ירי מדויקים לכלי הנשק. חבל רק שלא השקיעו בעלילה או דיבוב באותה רמה.

עד כה הכל מרשים, אך על תקלה אחת אני פשוט חייב להעיר: מה שאמרתי לגבי 'עובד חלק על מחשבים בינוניים' תופס כל עוד לא התקנתם עדיין את ויסטה, מערכת ההפעלה החדשה יחסית של מיקרוסופט. משום מה, המשחק מגמגם בפראות תחת ויסטה, במיוחד אם לא מתקינים את הטלאי האחרון. הטלאי פותר המון בעיות, וגם יצא די מהר – אך זה עדיין לא תירוץ מספק מבחינתי לכך שהמשחק בקושי עובד במהדורתו המקורית.

לסיכום, חובבי האון-ליין (במיוחד אלו שאינם בעלי מחשב עם חלונות ויסטה) ימצאו כאן הנאה מהוקצעת ברמה גבוהה, שכוללת מערכה לשחקן יחיד שאינה מביישת את עצמה. Frontlines מומלץ מאוד לחובבי האקשן באשר הם. עוד קצת ליטוש, ויהיה לנו כאן מתמודד אמיתי על השליטה בז'אנר.

בעד
אפשרויות טקטיות מרובות, מערכת 'קווי חזית' מקורית
המערכה לשחקן יחיד מהנה ומושקעת
נשקים וצעצועים אלקטרוניים מקוריים

נגד
לא חסרים באגים, במיוחד בהגדרת משחק הרשת, ובעבודה תחת חלונות 'ויסטה'
האינטליגנציה המלאכותית לוקה בחסר, ואיננה מאוזנת

הציון הסופי: 84

פיתוח: Kaos Studios
שיווק בעולם: THQ
שיווק בישראל: אטארי ישראל
זמין עבור: מחשב אישי, Xbox 360
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by