ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
גוגל אמרה: ויהי חושך 

גוגל אמרה: ויהי חושך

 
 
נמרוד צוק

גוגל מחשיכה את דף הבית שלה לאות הזדהות עם "שעת כדור הארץ". אנחנו בעד - אבל היינו מעדיפים שהיא תעשה גם פעולות מעשיות יותר למען איכות הסביבה

 
 
 
 
 
 
 
 
 
דאגה לפלנטה או יחסי ציבור? גם גוגל מחשיכה
 דאגה לפלנטה או יחסי ציבור? גם גוגל מחשיכה   
מי שנכנס בשעות האחרונות לדף הבית הישראלי של גוגל, הופתע לגלות שהרקע הלבן הוחלף לשחור. עיון באתר בחיפוש אחר הסבר לתופעה המוזרה, מוביל לדף המסביר כי החברה החליטה להתגייס למען הפחתת צריכת החשמל במסגרת "שעת כדור הארץ" הבינלאומית ( שמתקיימת בישראל היום בין 20:00 ל-21:00), וכאות הזדהות "החשיכה" את האתר.

על פניו, מדובר בפעילות מבורכת למען מטרה חשובה. אבל עיון מבט מעמיק יותר בדף שצירפה גוגל מעלה תהיה: האם השמירה על איכות הסביבה באמת ובתמים מצויה בראש מעיניה של גוגל, או שמדובר בסך הכל בנסיון לקפוץ על העגלה ולגרד מעט יחסי ציבור חיוביים?
 
 
"חשוב לנו לקחת חלק במאבק בהתחממות כדור הארץ, שעת כדור הארץ נראית לנו הדבר הנכון בזמן הנכון. אנו חושבים כי רעיון "כיבוי האורות" הוא מטבעו פעולה אינדווידואלית שבו כל אחד ואחת ממיליוני אנשים ברחבי העולם יכולים לקחת חלק. בקצרה, אנחנו ממש אוהבים את הרעיון, ולכן עשינו משהו בנידון", כותבים אנשי החברה בדף המסביר את שינוי העיצוב - ואז מסבירים מדוע הם לא הופכים אותו לעניין קבוע: "אנו מחוייבים להפחתת ההשפעה על התחממות כדור הארץ על ידי קידום שימור אנרגיה, אך אין ראיות לכך ששינוי קבוע לרקע שחור יהווה תרומה לסביבה או למשתמשים שלנו". בבלוג הרשמי של החברה ישנה התייחסות לאתר Blackle, שהדגים את הרעיון של "גוגל שחור" כאמצעי לחסכון בחשמל כבר לפני זמן רב, והסבר מפורט יותר מדוע רקע שחור לא מצמצם את צריכת החשמל ואפילו מגביר אותה.

אם אין ראיות לכך שרקע שחור באמת תורם להפחתת צריכת החשמל, מדוע בעצם להשקיע את הטרחה שבשינוי העיצוב? האם מדובר בפעולה כנה שנעשתה מתוך דאגה אמיתית לאיכות הסביבה, או במהלך ציני שמטרתו ניצול האירוע המתוקשר לצורך השגת יחסי ציבור חיוביים? גוגל אמנם לא הוציאה הודעה לעיתונות ולא ניסתה לפרסם את את ההחשכה באופן יזום, דבר שמחזק את טענת החברה כי אין מניעים יחצ"ניים מאחורי המהלך, אבל השאלה עדיין נותרת באוויר.

פעילי איכות סביבה וזכויות אדם אוהבים להתנגח בחברות מסחריות המעמידות פני "ירוקות" באמצעות קמפיינים המצהירים על דאגה לפלנטה, בשעה שהן ממשיכות לזהם. אחת החברות שחטפה ביקורת קשה בשנים האחרונות היתה גוגל, שחרתה על דגלה את המוטו "לא תעשה רע" אבל נתפסה לא פעם במעשים לא ממש חביבים, כמו קבלת תכתיבי הצנזורה של הממשלה הסינית. החשכת האתר היא פעולה מעניינת ולא מזיקה - אבל אם גוגל באמת רוצה לעזור לכדור הארץ, עדיף שתנקוט בפעולות של ממש כמו צמצום צריכת החשמל העצומה בחוות השרתים שלה, וויתור על מטוסי הנוסעים הפרטיים שהיא מחזיקה לשימוש בכיריה או התניה של חוזי פרסום עם תאגידים מזהמים בעמידה בתקנים.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by