ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
לא לקחת לאי בודד 

לא לקחת לאי בודד

 
 
רפאל בן ארי, גיימר

חושבים שהשרדות זאת תוכנית מחורבנת? חכו עד שתראו את The Sims: Castaway Stories, המשחק האחרון בסדרת סימולציות החיים, שמתרחש על אי קאריבי

 
 
 
 
 
 
 
 
 
"חייבים להדיח את משה. חייבים"
 "חייבים להדיח את משה. חייבים"   
כמה מכם אי פעם עצרו לחשוב עד כמה מסכנים האנשים הקטנים במשחקי הסימס? נכון, אנחנו דואגים לכל צרכיהם, אולם בכל פעם שמתחשק לנו לנסות משהו חדש הם צריכים לסבול את ההצקות שלנו. בכל פעם שיוצאת חבילת הרחבה חדשה הם צריכים להתמודד, באופן די מתסכל, עם השיגעונות החדשים שלנו. פלא שהם לא מחרימים אותנו, יוצאים להפגנות ושורפים צמיגים על צירי תנועה ראשיים.

ועתה, כאילו כדי להוסיף חטא על פשע, יוצרי המשחק (Electronic Arts) הטביעו את ספינתם של הסימים האומללים, אשר נסחפו במרמור אל חופיו של אי טרופי בודד. כעת עליהם להסתדר עם מה שיש באי ולהופכו לבית, עד אשר יוכלו להיחלץ ממנו.

במהרה הסים (או הסימית, תלוי מה בחרנו בתחילת המשחק) לומד שלהישאר בחיים זו עבודה במשרה מלאה, והוא יכול לבחור באחד מבין שלושה כיווני קריירה על האי: צייד, בונה ומלקט. בפועל, ההבדלים בין המקצועות הם כמה אוכל תביאו הביתה וכמה משאבים תאספו על מנת לבנות חפצים. למשל, הצייד יביא הביתה יותר אוכל בסוף יום מאשר משאבים, והבונה – בדיוק ההיפך.
 

תכירו את החברים החדשים שלכם

"דן, תעזור לי, יש פה נמר"
 "דן, תעזור לי, יש פה נמר"   
הסיפור עצמו חביב ומשרת את מטרתו, אולם אל תצפו לראות את התסריט של Castaway Stories זוכה בפרס האקדמיה. המטרות בסיפור הגיוניות ומעניינות, ויובילו אתכם מלימוד עדין של מנגנוני המשחק (בפרקים הראשונים) ועד למעשייה אפלה הקשורה למעיין הנעורים ולסימים אחרים. בדרך תיאלצו לשחד קופי אורנגאוטן, להתנחל בבית שמצאתם, לבנות רפסודה ולמלא עוד שלל משימות משונות הקשורות לסיפור.

המשחק מציב בפניכם מטרות, ואם תלחצו עליהן תוכלו גם לקבל טיפים בוטים למדי לגבי השגת המטרות שלכם, או אפילו הוראות מדויקות. למרבה הצער הסיפור נקטע לא פעם היות והסימים מתעייפים מהר מדי או מרגישים רע. במקרים אלו עלינו לשלוח אותם לנמנם, אולם זה נראה קצת טיפשי שיש לנו זמן קצר למצוא תרופה לרעל שירק עלינו פסל, ובמקום לחפש בקדחתנות אחרי נוגדן אנו שולחים את הסים לשנת צהריים.

אם תשרדו בכל זאת תכירו את שכניכם באי, תחברו לקופים שיעברו לשליטתכם ותזכו לחקור את האי לאורכו ולרוחבו. כעבור שמונה עד עשר שעות סביר להניח שתסיימו את הסיפור, ואז תוכלו להמשיך לשחק באופן חופשי עם הסימים שלכם. בכל אופן תישארו על האי – אין שום דרך לרדת ממנו, ובסוף המשחק לא תקבלו את הסיפוק שבחזרה הביתה.
 

ידידותי למחשבים חלשים

"דווקא נחמד פה בבריכה. חבל שצריך ללכת למועצת שבט"
 "דווקא נחמד פה בבריכה. חבל שצריך ללכת למועצת שבט"   
מבחינה טכנית המשחק מציג רמה לא אחידה: המוזיקה והפקת הצליל במשחק מוצלחים מאוד, ובניגוד אליהם הגרפיקה גרועה למדי. המשחק 'מותאם למחשבים ניידים', מה שאומר במילים אחרות שהוא לא דורש הרבה מהמחשב, וזה מתבטא ישירות בדרך שבה הוא נראה ופועל. המנוע המיושן של המשחק נראה אפילו גרוע יותר אחרי התאמתו למחשבים חלשים. מעבר לכך, המשחק יפעל בפעם הראשונה בתוך חלון ולא על מסך מלא – אליו תוכלו לעבור רק אחרי חפירה באפשרויות המשחק.

מהלך זה הופך את המשחק הקז'ואלי ממילא למשחק לא מחייב בעליל, שאפשר לשחק בו תוך כדי דפדוף באתרים או עבודה על המחשב. מהבחינה הזאת נדמה ש-EA רצו להציג לנו תחליף ראוי לסוליטר. עם זאת, המשחק באמת רץ באופן משביע רצון על מחשבים ישנים ועל ניידים, אולם הוא יכול גם להציג האטות מדי פעם, אפילו על מחשבים חזקים יותר ללא כל סיבה מוצדקת.

בנוסף על אלו המשחק אינו חף מתקלות ובאגים, לעתים גם כאלה שיתקעו את הסיפור וייאלצו אתכם להפעיל את המשחק מחדש על מנת להתקדם. אולם הבעיה המרכזית של המשחק היא שיש מעט מאוד מה לעשות איתו אחרי שתסיימו את הסיפור – המצב החופשי אינו עמוק ומעניין כמו במשחקי Sims הרגילים, וגם ככה אפשר להמשיך לשחק עם הדמויות מהסיפור אחרי שהוא נגמר, מה שהופך את המצב החופשי לחסר תועלת.
 
 

משחק בפני עצמו?

"איזה משימה מפגרת, לחבק את העץ שלא יברח"
 "איזה משימה מפגרת, לחבק את העץ שלא יברח"   
Castaway Stories הוא לא חבילת הרחבה, היות והוא לא תלוי באף אחד מהכותרים הקודמים בסדרה. הוא עומד בפני עצמו ולא מצריך אף משחק אחר בשביל לשחק בו, אך הוא מרגיש יותר כמו חבילת הרחבה מאשר משחק שלם. האפשרויות שבו מרעננות ושונות ממשחקי הסימס שהכרנו עד עתה, אך הוא עדיין מוגבל ודל מדי.

לסיכום, אם אתם מעריצי סימס, אין ספק שתיהנו מחופשה קצרה על האי הבודד בשביל לחזות בסיפור של הסימס, אם כי סביר להניח שתתאכזבו ממצב המשחק החופשי ומהיצע הפריטים ביחס לכותרים האחרים. אם אתם לא מעריצים נלהבים, עדיף לכם להסתפק ב- Sims 2 והרחבותיו כרגע, או להמתין ל-Sims 3 שאמור להגיע אלינו בשנה הבאה. חבל שב-EA לא השקיעו טיפה יותר, ופספסו את הפוטנציאל האדיר של הרעיון.

בעד
שינוי אווירה – אי בודד מעניין ומרענן
אלמנטים חדשים של הישרדות
שחיק על מחשבים ישנים יותר

נגד
לא מרגיש כמשחק בפני עצמו, אלא כחבילת הרחבה
מבחר דל של ציוד, אפשרויות קריירה וכו'
מנוע משחק מיושן, מכוער ורעוע

הציון הסופי: 70


פיתוח: Electronic Arts
שיווק בעולם: Electronic Arts
שיווק בישראל: אטארי ישראל
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by