ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
גיבורי ההרפתקה האחרונים 

גיבורי ההרפתקה האחרונים

 
 
שחר לנגבהיים, גיימר

Pendulo היא אחת מחברות המשחקים האחרונות בעולם שעדיין משקיעה במשחקי הרפתקאות קלאסיים. סדרת Runaway שלה הפכה ללהיט בין-לאומי (וגם בישראל!). לקראת צאת המשחק השלישי, תפסנו אותם לראיון בלעדי

 
 
 
 
 
 
 
 
 
Runaway (צ': גיימר)
 Runaway (צ': גיימר)   
Pendulo Studios הוא צוות הפיתוח שמאחורי סדרת משחקי Runaway. זוהי אחת מהחברות האחרונות שמפתחות משחקי הרפתקה קלאסיים, בסגנון שהיה פופולרי למדי בשנות התשעים.

סדרת Runaway היא סדרה צבעונית, שמשלבת בין הומור איכותי ועלילה רצינית, ועוקבת אחרי הרפתקאותיו של בריאן – סטודנט לפיזיקה שפשוט לא מסוגל להתחמק מצרות. בתחילת הסדרה הוא הציל את היפהפייה שתהיה לחברתו מציפורניי המאפיה, בדרך נתקל בתעלומה ארכיאולוגית עמוקה יותר, ובהמשך אף הספיק להתעמת עם צבאות ועם חייזרים.
 
סדרת משחקי הרפתקה. Runaway (צ': גיימר)
 סדרת משחקי הרפתקה. Runaway (צ': גיימר)   
בקרוב נראה את הכותר השלישי בסדרה, A Twist of Fate, שייסגור את עלילת הסדרה. לקראת צאתו, תפסנו את בכירי החברה לראיון על העבר, ההווה והעתיד של Pendulo.

Runaway היווה חזרה למשחקי ההרפתקה הטהורים, כאלה שבזמן האחרון ראינו מעטים מהם. האם הרגשתם שיצירת סדרת משחקי הרפתקה כזו הייתה סיכון, בהתחשב בעובדה שהחברות הגדולות בשוק לא מעוניינות במשחקים כאלו?

''לא, תמיד ידענו שיש בסיס איתן של שחקנים שמתים לשחק במשחק הרפתקה קלאסי''

מה היו מקורות ההשראה העיקריים שלכם בזמן יצירת המשחקים?

''שום דבר ספציפי. בכלליות, קצת מכל דבר שאנחנו אוהבים. בכל אחד מהמשחקים אפשר למצוא תריסרי התייחסויות ורמיזות לספרות, סרטים ומשחקים אחרים''

מה אתם חושבים שהייתה נקודת המשיכה העיקרית של סדרת Runaway?

''בפשטות, העיקר במשחקים הוא הכיף שאפשר להפיק מהם. הסיפור מורכב ופונה לקהל מגוון בגילאים ובתחומי עניין''
 

ומה היה החלק הכי מהנה ביצירת המשחק?

גרפיקה בעלת מראה ייחודי. Runaway (צ': גיימר)
 גרפיקה בעלת מראה ייחודי. Runaway (צ': גיימר)   
''ללא כל ספק, השלב המעניין ביותר הוא לפני תחילת ההפקה, כאשר הוגים את כל יסודות המשחק. אבל זו גם חוויה מדהימה להתחיל לראות את התוצאות הראשוניות ולצפות בכל מאמצי וכשרונות הצוות מתחברים ליצירת משהו מיוחד''

בימינו השאיפה המקובלת היא לגרפיקה אולטרה-מתוחכמת ומציאותית, ולעיתים יש הרגשה שהמפתחים הגדולים שכחו שהעיקר אינו באיכות הגרפיקה, אלא בסגנון שלה. כיצד אתם הצלחתם ליצור את המראה הייחודי של הסדרה?

''המראה של הסדרה הוא בדיוק מה ששאפנו אליו, במיוחד בתחום ההתרחקות ממראה צילומי-מציאותי, אך בלי להגיע לתחום הילדותי. בהתאם, התאמצנו לעצב לכל פרק בכל אחד מהמשחקים מראה קצת שונה, שיתאים לאילוצים ולמטרות שלו, תוך כדי התאמה לאווירה הכללית של המשחק. הדרך בה כל פרק דחף לכיוון שונה עיצבה את המראה הכללי של המשחק''
 
 

ומעבר לפרקים, מה עמד מאחורי עיצוב הדמויות? כיצד אתם בוחרים אילו דמויות להכניס למשחק וכיצד לעצב אותן?

אין כלל אחיד. Runaway (צ': גיימר)
 אין כלל אחיד. Runaway (צ': גיימר)   
''אין כלל אחיד לדמויות, אבל אנחנו שואפים לנסות ליצור כל דמות כאחת שמכילה קצת סתירה עצמית. לדוגמה, אם ניצור דמות טיפשה, נרצה לדעת בדיוק איך ולמה היא טיפשה – ומתי היא דווקא לא כל כך טיפשה – כדי לדעת איך היא תראה ומתי טיפשותה תתבטא במשחק בצורה המהנה ביותר''

גיבור המשחק, בריאן, השתנה לא מעט בין המשחק הראשון לשני בסדרה. האם נזכה לראות בריאן עוד יותר שונה במשחק השלישי?

''כן, כמובן. בריאן השתנה לאורך כל הסדרה וימשיך להשתנות. לא רק במובן החיצוני, אלא גם באופיו. בסופו של דבר, השינוי המשמעותי ביותר שיעבור על בריאן הוא השינוי שבתוכו''

ואם מדברים על דברים שצריכים להשתנות – פיתוח המשחק השני נמשך כחמש שנים לאחר צאת המשחק הראשון בסדרה. המשחק השני בסדרה הסתיים באופן מותח, שלא חתם את עלילתו. האם אתם תשאירו את המעריצים במתח במשך חמשת השנים הבאות?

''לא, לא, כמובן שלא. הפרק השלישי בסדרה ייצא הרבה יותר מהר מהפרק השני – ובו, בנוסף להרפתקה חדשה ומהנה, נסגור גם את קצוות העלילה שנותרו פתוחים''
 
לא מתכננים להוסיף אקשן לסדרה. Runaway (צ': גיימר)
 לא מתכננים להוסיף אקשן לסדרה. Runaway (צ': גיימר)   
הפופולריות של משחקי הרפתקה משתנה מאוד ממדינה למדינה. בצרפת המשחק הראשון בסדרה זכה לפרס משחק השנה ב-2003 וגם בישראל הוא מאוד פופולארי בקרב קהילת שחקני משחקי ההרפתקה, אך באנגליה הוא הופץ רק במאי האחרון. ממה, לדעתך, נובע ההבדל הבוטה הזה?

''הלוואי וידעתי! ברור שכמות הגורמים המשפיעים גדולה מאוד, וזו לא רק שאלה של שיווק איכותי או גרוע. צריך להתחשב בגורמים רבים – מתאריכי השקה ודרכי הפצה ועד גורמים תרבותיים שאינם מדידים. כמובן שאחד מהשיקולים החשובים ביותר הוא להראות לתקשורת שלמרות הזנחתם בידי המפתחות הגדולות, למשחקי ההרפתקה הקלאסיים עדיין יש מאגר גדול של שחקנים''

אם מדברים על פופולאריות – מה דעתכם בנוגע למשחקי הרפתקה פחות קלאסיים, כאלו שמשלבים יסודות פעולה, לדוגמה? האם לדעתכם זה תורם או פוגע במשחק?

''אמנם אין לנו תוכניות להוסיף יסודות פעולה למשחקי סדרת Runaway, אך אני חושב שבמקרה של יישום מוצלח ואיזון נכון בין הפעולה להרפתקה, שילוב כזה לא צריך לפגוע באיכות המשחק''
 

אם מדברים על משחקים אחרים – מה המשחק האהוב עליך?

Runaway (צ': גיימר)
 Runaway (צ': גיימר)   
''קשה להגיד – יש לפחות חמישה או שישה שמות שקופצים לראש. אני מאמין שיותר מכל, הייתי שמח להשתתף בעיצוב של המשחק הראשון בסדרת King Quest. זה היה משחק מאוד מיוחד, ועוד כבן-נוער חלמתי על כך שאולי יום אחד אהיה חלק ממשפחת Sierra''

נו, והיום אתה יוצר משחקי הרפתקה ו-Sierra הפכו לחברת הפצה שכבר כמעט לא עוסקת בז'אנר ההרפתקה, כך שנראה שזכית. לסיכום – למה אפשר לצפות מאולפני פנדולו בשנים הקרובות?

'' עוד הרבה משחקי הרפתקה, כמובן – ובתקווה, טובים יותר ויותר''


המשחק השלישי והאחרון בטרילוגיית Runaway ייקרא Runaway: A Twist of Fate, וייצא ככל הנראה בתחילת שנת 2009.

תודה ליונתן ילון מאתר הקווסט העברי על עזרתו בהכנת הראיון
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by