ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
קחו אחריות לנייד 

קחו אחריות לנייד

 
 
עידו גנדל

צמיחת נתח השוק של המחשבים הניידים הביאה להכרה בחשיבות כתב האחריות שניתן למחשב • איזו חברה מציעה איזה סוג אחריות, ואת הנייד של מי תוכלו לקחת לחו"ל בלי לפחד

 
 
 
 
 
 
 
 
 
דוקטור, תציל לי את המחשב! (צ': GettyImages)
 דוקטור, תציל לי את המחשב! (צ': GettyImages)   
רוב האנשים, אם נודה על האמת, לא טורחים להתעמק במסמכי אחריות. בדומה לפוליסות ביטוח, הם מזכירים לנו דברים שאנחנו מעדיפים להדחיק. בנוסף, עד לפני שנים לא רבות, כמעט לא היתה משמעות מעשית לאחריות על מחשבים: המחשב הנייח הביתי היה מורכב לרוב מחלקים שונים ומשונים של יצרנים מכל העולם, עובדה שהספיקה כשלעצמה כדי לבטל חצי מכתבי האחריות, וכאשר משהו התקלקל פשוט היינו קוראים לילד חסר-החברים של השכנים כדי שיפתור את הבעיה וירגיש חשוב.

אלא שלאחרונה, נתח השוק של מחשבים ממותגים ובעיקר של ניידים גדל בצורה משמעותית, ואיתו גדלה מאד גם החשיבות של האחריות: כל חלקי המחשב באים כעת מאותו מקור, ובמחשב הנייד הם גם הרבה יותר רגישים ופחות נגישים לטכנאי החובב. יתרה מזאת, את המחשב הנייד אפשר לקחת לחו"ל – ומה קורה אם הוא מתקלקל בזמן שאתם שם?
 

מושגי יסוד באחריות של מחשבים ניידים

מושגי יסוד באחריות של מחשבים ניידים
אחריות
כאשר אתם שואלים את המוכר אודות האחריות של הנייד, סביר להניח שהוא ידבר על האחריות הבסיסית לפגמים בייצור, שאורכה לרוב שנה או שנתיים. אחריות זו ניתנת בחינם. רשמית, האחריות היא לעולם על החומרה בלבד, אך אם תהיו נחמדים, יש סיכוי שבמעבדה ינסו לסייע לכם גם בבעיות שקשורות לתוכנה ללא תשלום נוסף.
אחריות סוללה
הסוללה היא מרכיב בעייתי בכל הניידים, ומשום כך כל היצרנים מגבילים את האחריות על הסוללה המקורית של המחשב לשנה אחת בלבד. גם אם קיבלתם אחריות לשנתיים או יותר על המחשב, במקרה של תקלה בסוללה בת שנה ומעלה, סביר להניח שכדאי לוותר על הביקור במעבדה ופשוט לקנות חדשה.
אחריות בינלאומית
האפשרות לתקן נייד במעבדה בחו``ל במסגרת האחריות אינה מובנת מאליה, וחשוב לבדוק לפני הקניה אם אתם מקבלים אפשרות כזו (כמובן, בהתאם לתכנוני הנסיעות שלכם עם הנייד בשנים הקרובות). לקוחות שמתכוונים להשתקע בחו``ל צריכים, לרוב, להעביר את האחריות שלהם למיקום החדש בהליך נפרד.
איסוף והחזרה
סוגי האחריות השונים מגדירים אפשרויות שונות להבאת המחשב המקולקל למעבדה ולהחזרתו ממנה. קראו בתשומת לב את האותיות הקטנות, כדי שלא תגלו ברגע האמת שעליכם לקנות ארגז של פתיתי קלקר לצורך המשלוח. לקבלת שירות מיטבי, אל תשכחו להביא/לשלוח את מסמכי האחריות של הנייד ואת תקליטורי ההתקנה שהגיעו איתו – אתם לא רוצים להיתקע בחו``ל עם נייד בעל חומרה מושלמת אך נטול מערכת הפעלה רק בגלל ששכחתם את התקליטור בישראל.
אובדן מידע
בהליך כסת``ח סטנדרטי, כל מעבדת תיקונים בעולם מסירה מעצמה את האחריות לאובדן נתונים (מערכות הפעלה, תוכנות וקבצים) במחשב עקב תיקוני החומרה. קחו זאת בחשבון ודאגו לגיבוי הולם מבעוד מועד – עצה נבונה גם בלי קשר לאחריות.
 

מי מציע מה

פנינו ליצרני הניידים הפופולריים בארץ כדי לבדוק אילו סוגי אחריות זמינים עבור לקוח פרטי שקונה מחשב נייד חדש. קחו בחשבון שהתנאים ללקוחות עסקיים תמיד טובים יותר, ונקבעים לרוב במשא ומתן נקודתי.
 
 
Toshiba Qosmio G45-AV680 (צ': יח"צ)
 Toshiba Qosmio G45-AV680 (צ': יח"צ)   
דוד דהן, מנהל השירות והלוגיסטיקה במעבדת טושיבה, מפריך מיתוס נושן אודות תקלות חומרה, שלפיו הן מתרחשות בימים הראשונים או כלל לא. לדברי דהן, תקלות חומרה אמנם נדירות מאד, אך כאשר הן בכל זאת מתרחשות זה יכול לקרות בכל עת. כל נייד של טושיבה מגיע עם אחריות בינלאומית של שנתיים או שלוש – בהתאם לדגם – וניתן להאריך את האחריות לשלוש שנים (בעלות של 404 ש"ח) או לארבע (900 ש"ח). לקוחות עסקיים יכולים להנות משירותי איסוף או תיקון באתר, אך הלקוח הפרטי צריך להביא את הנייד המקולקל עצמאית לנקודת השירות. רשימה של נקודות השירות ברחבי עולם אפשר למצוא באתר העולמי של טושיבה.
 
מחשבים ניידים של חברת ASUS נמכרים בארץ כברירת מחדל עם אחריות בינלאומית של שנתיים, כאשר ההמלצה (שתקפה כמובן גם לכל יצרן אחר) היא לרשום את המחשב מבעוד מועד באתר החברה. ניתן לרכוש הרחבת אחריות במחיר 500 ש"ח לשנה. חברת רונלייט, יבואנית ASUS בישראל, מציעה גם חבילות "זהב" (29 ש"ח) ו"פלטינה" (49 ש"ח) לאיסוף של המחשב מבית הלקוח בישראל. את מפת מרכזי השירות של ASUS ברחבי העולם, ומידע רלוונטי נוסף, אפשר למצוא כאן.
 
Dell XPS M1330 (צ': יח"צ)
 Dell XPS M1330 (צ': יח"צ)   
האחריות על הניידים של Dell משתנה ונעה בין שלוש שנים, לרוב, ועד לשנה בודדת בהתאם למכירה הספציפית: חשוב לפקוח עין. גם כאן מדובר על אחריות בינלאומית לתיקונים במעבדות החברה, אשר שיטוט ראשוני באתר התמיכה של Dell לא הצליח לאתר את מיקומיהן. קיימת אפשרות לרכוש הרחבות אחריות לשנים נוספות ו/או לתיקונים באתר הלקוח, אך מחיריהן משתנים בהתאם למשווק הספציפי. כלומר, אם חשקה נפשכם דווקא בנייד של Dell, בדקו היטב ומראש את הפרטים.
 
HP Pavilion dv2600 (צ': יח"צ)
 HP Pavilion dv2600 (צ': יח"צ)   
חברת HP מעניקה ללקוחותיה שנה או שנתיים אחריות על הנייד (בהתאם לדגם), כאשר החל מפברואר השנה, האחריות היא גם בינלאומית עבור חלק מהניידים מסדרת HP Pavilion – דגמי dv67XXX, dv97XXX, dv27XXX ודגמים עתידיים. הרחבת אחריות לשנתיים תעלה 389 ש"ח ולשלוש שנים – 649 ש"ח. חברת HP מציעה שירותי תמיכה מקוונים מקיפים ופריסה עולמית נרחבת של מרכזי שירות, ובצעד מבורך ונדיר במחוזותינו, מצרפת לניידים גם תעודת אחריות שמסבירה את זכויותיו של הלקוח בניסוחים פשוטים ובהירים.
 
הניידים של Lenovo מגיעים כברירת מחדל עם שנה אחת של אחריות בינלאומית, למעט דגמי T ו-X שמקבלים אחריות בינלאומית לשלוש שנים. הרחבות אחריות ניתן לרכוש תוך 60 יום בתיאום עם המשווק הספציפי. איתור מרכזי השירות של Lenovo ושותפיה ברחבי העולם נעשה מכאן.
 
מ-iDigital, זכיינית Apple בישראל, לא הועבר כל מידע בנוגע לאחריות שניתנת לניידים.
 
סיכום: איזו חברה מציעה מה
חברה
אחריות בינלאומית
הרחבת אחריות
תוספות אחרות
טושיבה
כן. שנתיים עד שלוש שנים (בהתאם לדגם)
כן, בתשלום של 404 ש``ח (לשלוש שנים) או 900 ש``ח (הארכת אחריות לארבע שנים)
ASUS
כן, שנתיים.
כן, בתשלום של 500 ש``ח לשנה נוספת
איסוף המחשב מבית הלקוח בתשלום, במסגרת חבילת זהב (29 ש``ח) או פלטינה (49 ש``ח)
Dell
כן. שנה עד שלוש שנים, בהתאם לדגם
כן, אך התשלום לא קבוע ותלוי במשווק
HP
עבור דגמים בודדים בלבד
כן, בתשלום של 389 ש``ח (לשנתיים) או 649 ש``ח (הארכת אחריות עד שלוש שנים)
שירותי תמיכה מקוונים
Lenovo
כן. שנה אחת (למעט דגמי X ו-T: שלוש שנים)
כן. תוך 60 יום
 
כל החברות, אגב, מציעות אפשרויות שונות של עזרה מקוונת (באנגלית) דרך אתר היצרן, וכן עדכוני תוכנה ומנהלי התקנים. בהנחה, כמובן, שהתקלה במחשב לא מונעת מכם להתחבר לאינטרנט.

השורה התחתונה

מחשב נייד מהווה הוצאה ניכרת, וכל תקלה בו עלולה להשפיע עלינו במידה משמעותית מאד. כמובן שהאחריות, כמו בכל מוצר, לא מכסה כל נזק ונזק שעלול להיגרם לו, אך היא בכל זאת חשובה. לכן, כמו שאנו בודקים בשבע עיניים את המפרט הטכני לפני הקנייה, כדאי להוסיף למכלול השיקולים גם את האפשרות שיום אחד יקרה משהו שאנחנו מעדיפים לא לחשוב עליו, ולהתכונן בהתאם.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by