ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
ביקורת משחק: Army of Two 

ביקורת משחק: Army of Two

 
 
אילן גלר, גיימר

במשחק הפעולה החדש של Electronic Arts תמצאו את עצמכם נלחמים נגד כל העולם – אך לא תהיו לרגע לבדכם. לצידכם יעמוד תמיד פרטנר נאמן, ואם תלמדו לסמוך אחד על השני ולעבוד ביחד, זה יכול להיות כיף אדיר

 
 
 
 
 
 
 
 
 
כובד ראש נוסח "רמבו"
 כובד ראש נוסח "רמבו"   
הרחק מעין הציבור, במקומות שאליהם עיתונאים חרוצים ופוליטיקאים יפי נפש לא יכולים להגיע, מפעיל הצבא האמריקאי אלפי יחידות של שכירי חרב – צבא פרטי שפותר בעיות בירוקרטיה, משלים את משימתו ללא שאלות וללא ויכוחים, ובדרך כלל מפגין יעילות גבוהה בהרבה מזו של חיילים סדירים בכל הנוגע למשימות חיסול והשמדה.

זה אולי עובד, אך מדובר בפתרון בעייתי מאוד עבור מדינה דמוקרטית. שכירי החרב של ארה"ב הם נושא לדיון ציבורי מתמשך, שעוד ילך ויתלהט ככל שיתקרבו הבחירות לנשיאות. Army of Two, משחק הפעולה החדש של Electronic Arts ל-PlayStation 3 ול-Xbox 360, מציג לנו בפרוטרוט את המציאות הלא נעימה הזו, ואז ממשיך לטפל בה בכל כובד הראש שהיינו מצפים לו מסרט בסדרת "רמבו". הניתוק הזה שבין הצהרת הכוונות של תחילת המשחק, והעלילה הרדודה שנזכה לראות בהמשך, הוא כנראה המפלה הגדולה ביותר של הכותר.

מצד שני, אם החיסרון הגדול ביותר שאני יכול למצוא במשחק פעולה קשור בעלילה שלו – כנראה שאנחנו במצב טוב...
 

אקשן – אבל אחר

מחזיר את תחושת ה"ביחד"
 מחזיר את תחושת ה"ביחד"   
Army of Two הוא משחק פעולה מזן נדיר. בימים עברו, בהם יכלו שני שחקנים לכל היותר להצטופף סביב הקונסולה הביתית או מכונת המשחק באולם הארקייד, היה מובן מאליו שמשחק פעולה אמור לכלול מצב של 'שיתוף פעולה' המאפשר לשני חברים לצאת למשימה יחדיו. היום, רוב משחקי הפעולה מכוונים גבוה יותר, ובקרבות שבהם משתתפים עשרה או עשרים שחקנים בו-זמנית נוצרת אומנם אווירה מהנה ומלאת אדרנלין, אולם משהו מאותה אינטראקציה מופלאה בין שני שחקנים אבדה.

את זה בדיוק מנסה Army of Two לתקן. המשחק מוקדש כולו לפעולה בזוג, וכל השלבים בו מעוצבים בכדי לעודד תכנון משותף ולחזק את תחושת ה'ביחד'. זה מתבטא ברגעים בהם אין כל אפשרות לחסל את היריב פרט לתרגיל איגוף שבו שחקן אחד ימשוך אש בעוד השני יוצא לחפש עמדת ירי מוצלחת יותר, אך Army of Two לא מגביל את שיתוף הפעולה לתחום הטקטי בלבד.
 
לטפס על הגב של חברכם
 לטפס על הגב של חברכם   
לעיתים, תגלו שהדרך היחידה להתגבר על מכשול כלשהו היא לטפס על גבו של ידידכם, לדלג מעל המכשול, ואז למשוך את הפרטנר שלכם לצד השני. גם במקרה שנפצעתם, לא תמצאו בשטח ערכות בריאות. הדרך היחידה להימנע מכישלון במשימה היא לזכות לטיפול רפואי זריז מצד חברכם לנשק, שצריך למצוא אתכם בזריזות, לגרור אתכם למקום מסתור, ושם להעירכם לחיים חדשים.

רוב התרגילים הטקטיים במשחק מבוססים על מערכת מקורית בשם Aggro, שנשמעת כמו רעיון מאוד מטופש בהתחלה, אך עם הזמן תבינו שאי אפשר בלעדיה. מערכת זו קובעת בכל רגע נתון מי משני הלוחמים מושך יותר אש ובולט יותר בשדה הקרב. כאשר אחד הלוחמים נהפך דומיננטי יותר, הוא נצבע במעין הילה אדומה, וברגע זה כל היריבים על המסך מרוכזים בחיסולו – מה שמאפשר לפרטנר להסתובב ברחבי המפה, לחפש עמדות ירי מוצלחות יותר, ואז לחסל את האויבים בזריזות.

מערכת ה-Aggro הופכת את המשחק, כמובן, לבלתי ריאליסטי בעליל, אך גם מבנה דינאמיקה צוותית פשוטה להבנה, ומהנה מאוד ליישום. זהו הכלי הבלעדי העומד לרשותכם בקרבות הקשים יותר במשחק, ולא חסרים כאלה, מול בוסים קשוחים וחמושים היטב.
 
 

טיפשות קבוצתית

עדיף לא לסמוך על הפרטנר הממוחשב
 עדיף לא לסמוך על הפרטנר הממוחשב   
שלבים הדורשים שיתוף פעולה כה הדוק הם מכשול צפוי לאינטליגנציה מלאכותית, ולרוע המזל Army of Two אכן לא מפתיע בתחום זה. אם תבחרו לשחק לבדכם, לצד פרטנר ממוחשב, תגלו שרוב זמנכם איננו מוקדש למלחמה באויבים, אלא בניסיונות קלושים לנסות להבין מה בדיוק בן הזוג שלכם עושה. לעיתים הוא ירוץ ללא כל סיבה למקומות בהם הוא חשוף לחלוטין לאש האויב, לעיתים יתקע מאחורי איזה ארגז או חבית, וגרוע מכל – הפרטנר שלכם לא יצליח לעזור לכם כאשר אתם פצועים, ויגרור אתכם ממקום למקום משך דקות ארוכות, בעוד אתם בוהים בהלם במסך, מנסים להבין מה ידידכם הווירטואלי חושב לעצמו.

המשחק הזה מיועד, אם כך, בעיקר לעבודה משותפת עם אנשים בשר-ודם, וכאן תמצאו מגוון רחב של אפשרויות: מסך מפוצל לקרבות ומשימות משותפות עם חבר היושב לצידכם, משימות משותפות עם ידידים (מוכרים וגם אקראיים) דרך רשת האינטרנט, וגם קרבות של זוג-מול-זוג, תוך ביצוע מטלות טקטיות שונות ומשונות. במצבי משחק אלה, Army of Two הופך לאחד ממשחקי הפעולה היותר מהנים בהם זכיתי לשחק במהלך השבועות האחרונים. עיצוב השלבים המוקפד, הגרפיקה המרשימה, הקרבות עמוסי הפיצוצים והיריות – כל אלו נהפכים לכיף טהור, כל עוד תוכלו למצוא לעצמכם פרטנרים אנושיים.
 
נטייה מעצבנת להיתקע לעיתים
 נטייה מעצבנת להיתקע לעיתים   
לבסוף, אני לא יכול שלא לציין כי לכיף הגדול הפריעו מידי פעם באגים שונים ומשונים, שכמותם לא אמורים להסתנן למשחק שכבר נמכר על המדף. ל-Army of Two יש נטייה מעצבנת להיתקע לעיתים, לחלק לכם הוראות שגויות, ולמחוק קבצי שמירה מבלי להזהיר על כך מראש. בסופו של דבר, נהניתי מאוד מהמשחק על אף התקלות הללו, אולם טוב יעשו אנשי Electronic Arts אם ידאגו לתיקון מהיר ככל האפשר – באגים כאלה במשחק מוגמר הם פשוט לא לעניין.

Army of Two הוא, אם כן, משחק פעולה משובח – אם אתם מחפשים קרבות מרובי-משתתפים בסגנון קצת אחר, וקצת פחות... ובכן... מרובה. אל תטרחו לקנות אותו בשביל הקמפיין לשחקן יחיד. אולי בעתיד נזכה לראות מערכות אינטליגנציה מלאכותית משוכללות מספיק בשביל משחק שכזה, אולם אנחנו עדיין רחוקים מזה. אם יש לכם הרבה חברים עם קונסולת PlayStation 3 וחסר לכם הכותר שבו תוכלו לשחק יחדיו, או שאין לכם בעיה למצוא לעצמכם חברים חדשים ברשת האינטרנט ולשחק איתם במשך שעות ארוכות, המשחק הזה הוא בדיוק מה שחיפשתם.


בעד
משחקיות המעודדת שיתוף פעולה צמוד ומהנה
מערכת ה-Aggro מציבה בפניכם אתגרים חדשים ומקוריים
גרפיקה מעולה

נגד
האינטליגנציה המלאכותית החלשה הופכת את קמפיין השחקן היחיד למיותר לחלוטין
לא מעט באגים שיציקו לכם מפעם לפעם

הציון הסופי: 80
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by